Gå til innhold

Jyllands-Posten sa nei til Jesus-karikatur

Anbefalte innlegg

Skrevet
javel? jeg har tilgode å se en muslimsk massemønstring i oslos gater hvor de går i tog  MOT brenningen av norges ambassade. Hvorfor ser vi ikke at det blir tatt  initiativ til en slik protestaksjon?

Vi etniske nordmenn flyr  jo i tog straks en mørkhudet blir umotivert offer for noe pga hudfarge. Hvorfor se vi aldri det motsatte?

jeg venter med spennning på svaret ditt.

Slik at mot-agitatorer kan angripe dem og skape ufred?

Jeg tror det er fordi muslimer i dag er redde, slik jødene var før 2. verdenskrig. Du har en oversimplifisert forståelse av hva dette innebærer; å føle seg truet i sitt eget land.

Les hva du ber om: en muslimsk massemønstring i Oslos gater.

I stedet får du en massemønstring av muslimer som holder seg hjemme, i fred og ro, i snøværet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Det må være det største idiot-innlegget jeg har sett på lenge. Ta Petter Nome først, han fikk ikke lenger være programleder for sommeråpent p.g.a. NrK sin policy om at man ikke kan ha meninger om kontroversielle saker.

"Antirasisten", eller rettere sagt vestlige rasisten ble kanskje arrestert for å ha gjort noe voldelig? "Antirasistiske" demonstrasjoner er vel ikke kjent for å være særlig fredelige. Hvis du skrev det iinnlegget der, burde du skamme deg!

Jeg skammer meg ikke, tvert om.

Du kommer med løse påstander her som inderlig godt viser at det ikke er noen vits i fortsatt diskusjon, og at du egentlig ikke er interessert i ytringsfrihet, men politikk.

Skrevet
Slik at mot-agitatorer kan angripe dem og skape ufred?

Jeg tror det er fordi muslimer i dag er redde, slik jødene var før 2. verdenskrig. Du har en oversimplifisert forståelse av hva dette innebærer; å føle seg truet i sitt eget land.

Les hva du ber om: en muslimsk massemønstring i Oslos gater.

I stedet får du en massemønstring av muslimer som holder seg hjemme, i fred og ro, i snøværet.

Hvem er det som føler seg truet i eget land?

dette er vårt land og de er VÅRE gjester som har kommet hit av egen fri vilje.

Og det er bare tull det du sier at de holder seg hjemme pga frykt? frykt mot hva da? Dersom de virkelig er i flertall muslimene som er imot dette her i landet har de da ingen grunn til å frykte.

Skrevet
  Dersom de virkelig er i flertall muslimene  som er imot dette her i landet har de da ingen grunn til å frykte.

Godt sagt!

Gjest den undrende
Skrevet
javel? jeg har tilgode å se en muslimsk massemønstring i oslos gater hvor de går i tog  MOT brenningen av norges ambassade. Hvorfor ser vi ikke at det blir tatt  initiativ til en slik protestaksjon?

Vi etniske nordmenn flyr  jo i tog straks en mørkhudet blir umotivert offer for noe pga hudfarge. Hvorfor se vi aldri det motsatte?

jeg venter med spennning på svaret ditt.

Hvor får du nyhetsoppdatering fra da? Navelen din? Har du fått med deg litt, så har du kanskje fått med deg at religiøse ledere som fordømmer angrepene ønsker tillatelse til å dra dit opptøyerne er, for å roe gemyttene. Men du mener kanskje at å stille opp i demonstrasjonstog i Norge for noe som skjer i Syria er mer effektivt?

Videre til saken: Det var feigt at avisen ikke trykte Jesus-tegningene. At de hadde baktanker med å trykke Muhammed-tegningene er jo helt klart. At de gjorde det for å provosere frem en debatt har de jo sagt selv. Det gjør ikke reaksjonene mindre horrible.

Mener dere at Theo Van Gogh også "fortjente" sin reaksjon på filmen Submission? Han lagde den jo med vitende vilje for å provosere og for å provosere frem en debatt. Det var grunnene til at han laget den. Likvel er jo reaksjonene totalt uakseptable, og viste at det faktisk var god grunn til å fremprovosere en debatt.

Skrevet

Hvor får du nyhetsoppdatering fra da? Navelen din? Har du fått med deg litt, så har du kanskje fått med deg at religiøse ledere som fordømmer angrepene ønsker tillatelse til å dra dit opptøyerne er, for å roe gemyttene. Men du mener kanskje at å stille opp i demonstrasjonstog i Norge for noe som skjer i Syria er mer effektivt?

Og hvorfor skal det ene utelukke det andre om jeg tørr spørre?

Hvorfor kan ikke muslimene gå i tog her i norge samtidig som de religiøse lederne reiser dit hvor opptøyene er( og for all del gjerne med en enveisbillet)

Opplys meg gjerne :roll:

Skrevet
Hvem er det som føler seg truet i eget land?

dette er vårt land og de er VÅRE gjester som har kommet hit av egen fri vilje.

Og det er bare  tull det du sier at de holder seg hjemme pga  frykt? frykt  mot  hva da?  Dersom de virkelig er i flertall muslimene  som er imot dette her i landet har de da ingen grunn til å frykte.

Det er nok mange mørkhudede som føler seg truet. Selv om flertallet av muslimer i Norge er i mot dette, vil det være nok av folk som forhåndsdømmer dem for å ha den motsatte holdningen. Jeg tror det må være rimelig tøft å være muslim i Norge nå.

Et eksempel er mannen i Skien som ble knivstukket i sitt eget hjem.

Skrevet
Det er nok mange mørkhudede som føler seg truet. Selv om flertallet av muslimer i Norge er i mot dette, vil det være nok av folk som forhåndsdømmer dem for å ha den motsatte holdningen. Jeg tror det må være rimelig tøft å være muslim i Norge nå.

Et eksempel er mannen i Skien som ble knivstukket i sitt eget hjem.

ja men føler de seg truet er dette virkelig tiden for å gå mann av huset og si til omverdenen at dette er ikke hodninger DE står inne for. Så lenge de ikke går ut aktivt å sier noe er det da ikke rart at man forhåndsdømmer dem om det er det utrykket du vil bruke. Jeg tror faktisk at de muslimene som står opp og demostrerer får oppleve at det slett ikke er så tøft å være muslim i Norge som de fleste venstreradikale synes å tro i denne debatten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...