Gå til innhold

Solkrem og sminke

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Under graviditet fikk jeg pigmentflekker i ansiktet som heldigvis har blitt mye mindre synlige nå. Bruker vitamin c serum, og har forstått at man bør bruke høy faktor sammen med dette serumet, men også høy faktor for å holde pigmentflekkene under kontroll.

"Problemet" er at jeg bruker hudsminke relativt ofte, og har også en jobb (omsorgbolig) der jeg er en del ute når det er fint vær. Er det nok å kun påføre en god mengde faktor 50 under sminken? Eller må jeg påføre flere ganger per dag? Da vil jo sminken bli veldig stygg når det blir påført solkrem over pudder osv🙈 bruker sjeldent foundation på dagtid, men bruker concealer, pudder og litt bronzer/blush.

Nå snakker jeg ikke om å sitte aktivt ute for å steke seg i timesvis, men om man feks går en tur, eller har piknikk i parken når våren og sommeren kommer. Er det greit å påføre solkremen kl 07 om morgenen og være ute på feks ettermiddagen?

Kjenner jeg er livredd for å få disse flekkene tilbake, men har også lyst til å kunne ha litt sminke i ansiktet på dager det ikke er veldig sterk sol. På dager med 20-30 varmegrader og stekende sol dropper jeg sminken uansett😅

Anonymkode: 9545b...79c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg bruker solkrem med SPF 50 i sommerhalvåret (mars til oktober) og BB-krem med SPF40 hele året. Det fins også serum og pudder med solfaktor. 

Anonymkode: 9d648...778

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bruker solkrem med SPF 50 i sommerhalvåret (mars til oktober) og BB-krem med SPF40 hele året. Det fins også serum og pudder med solfaktor. 

Ja, det kommer jeg også til å gjøre😊 spørsmålet var egentlig om det er nok å påføre en gang om dagen med mindre man går aktivt inn for å sole seg?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ganske sikkert at det holder å smøre 50 på 1 gang for dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja, det kommer jeg også til å gjøre😊 spørsmålet var egentlig om det er nok å påføre en gang om dagen med mindre man går aktivt inn for å sole seg?😊

Det kan jeg ikke svare på. 

Jeg bruker behandlingskrem på ansiktet som gjør huden sensitiv for sol, så selv med solkrem og sminke soler jeg aldri ansikt. Er jeg ute lenge dekker jeg meg med caps/hatt og prøver å være i skyggen. Kan sole meg, men holder ansiktet i skyggen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal helst smøres annenhver time, men ville kjøpt en i stick form da

Anonymkode: d6623...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annenhver time med solkrem har jeg lært. Det finnes jo solkrem i pudderform feks fra colorscience som er fin å ta over sminken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for svar🥰 Skal absolutt sjekke ut på sticks og pudder med faktor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker stick på pigmentflekken, og sprayer en gang eller tre over ansikt og bryst. Jobber i barnehage, er mye ute.

Anonymkode: 0df83...ea0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...