Gå til innhold

Hva er et trygt og godt forhold for deg? Hva er røde flagg..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hilsen ei som ikke er i stand til å skille slikt pga null emosjonell omsorg i livet,ingen foreldre eller familie, samt 2 lange forhold med Psykisk og fysisk vold. Pådratt meg borderline,ptsd og flere diagnoser. 

Jeg har nå antenner ute på alt. Er blitt totalt motsatt fra før pga redsel. Enten må han være perfekt nærmest ellers er jeg singel.

Jeg er i et forhold. Han gjør egentlig alt for meg,støtter meg i alt. Men har vi en krangel så klikker jeg å gjør det slutt, truer med selvmord, og helt fra meg. Han har som regel tålmodighet,men av og til bare drar han om han ikke klarer roe meg samt kaller meg gal. (Gal i oppførselen når jeg f.eks kaster ting rundt meg),skjedd 2 ganger.

Jeg går på dps. Vurderer bli singel ,men vil ha kjærlighet. Fytti vanskelig når du har en slik bagasje med svik som meg😭 

Anonymkode: f4c83...db1

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Trygt og godt, at man stoler på partneren eksempelvis uten å måtte sjekke chatlogger og følge med på hvem han liker på instagram og denslags man ofte leser om her. 

Anonymkode: d1e11...add

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trygt og godt, at man stoler på partneren eksempelvis uten å måtte sjekke chatlogger og følge med på hvem han liker på instagram og denslags man ofte leser om her. 

Anonymkode: d1e11...add

Bare det?Jaja jeg krever mer,men alle har sin fortid...

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Det du gjør er jo på mange måter et rødt flagg for han. Skjønner du har det vanskelig, men han må jo beskytte seg selv når du utagerer sånn under krangling. Krangling er vanlig, og det går an å finne løsninger uten å kaste ting, eller true med selvmord. Til slutt blir partner lei, og du mister troverdighet.

Ta i mot kjærlighet, men jobb med deg selv!

Anonymkode: 2a711...b07

• Liker 11
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du gjør er jo på mange måter et rødt flagg for han. Skjønner du har det vanskelig, men han må jo beskytte seg selv når du utagerer sånn under krangling. Krangling er vanlig, og det går an å finne løsninger uten å kaste ting, eller true med selvmord. Til slutt blir partner lei, og du mister troverdighet.

Ta i mot kjærlighet, men jobb med deg selv!

Det har skjedd 2 ganger på 1,5 år at jeg har kastet ting i gulvet. Det hjalp ikke på at han kalte meg gal. Men han sa han prøvde å roe meg først,men jeg var helt på "tur". Jeg blir re-traumatisert pga eksen. Men ja jeg prøver. Han støtter meg hele tiden, hver eneste dag må han støtte meg på tlf eller lignende. 

Ts

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen røde flagg hos han sånn du beskriver det her (om det var det spørsmålet ditt over var). Å kalle partneren sin gal i affekt er naturlig vil jeg tenke i den situasjonen du beskriver. Så lenge hverdagen ikke består av psykisk nedbryting, manglende trøst, kontrollerende atferd mv. så må det være lov innimellom å vise at en er lei eller irritert.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Jeg tenker at _du_, eller din oppførsel, ville vært et stort rødt flagg for meg. Jeg har også en vond oppvekst og et destruktivt forhold i bagasjen, så om jeg hadde truffet en som deg nå ville jeg ha backet fort unna. Det ville absolutt ikke vært et trygt og godt (eller sunt) forhold.

Ser ingen røde flagg ved kjæresten din sin oppførsel; han må få lov til å beskytte seg selv fra slike situasjoner. Og oppførselen din er jo unektelig litt "gal". Håper du får god hjelp til å jobbe med disse traumene - og om du er heldig, så holder han ut med disse sidene også. For øvrig forstår jeg godt at alt du ønsker er kjærlighet og et trygt sted å høre hjemme, men du må selv bidra til ikke å ødelegge det. 

Endret av micromaya
  • Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

De røde flaggene er hos deg. Å true med selvmord og klikke er psykisk mishandling av han. Han slår ikke opp med deg utav frykt for at du skal begå selvmord. 

Anonymkode: d81c7...f02

• Liker 10
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Et trygt og godt forhold for meg er stort sett harmonisk. Det er basert på tillit. Vi er rause med hverandre og det må gå an å ta opp ting uten at den andre kaster ting, klikker eller truer.

Jeg vet ikke om du ser det selv, men du kommer jo til å traumatisere kjæresten din med den oppførselen den. Får han hjelp og oppfølging på dps som pårørende? Om ikke så burde han kanskje det.

håper du får det bedre med deg selv og den hjelpen du trenger. 

Anonymkode: 7f49e...dba

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Trygt og godt:

At partneren ønsker mitt beste.

At jeg stoler på ham, og omvendt

At jeg blir glad når jeg ser ham

At jeg får en god følelse når jeg er med ham

At han er selvstendig og tar ansvar

Rødt flagg:

At han høylydt krangler og kaller meg stygge ting

At han lyger

Alt han ikke tar ansvar

At han ikke støtter meg og vil mitt beste

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Å true med selvmord, ødelegge ting, og generelt miste besinnelsen kan være psykisk vold, er utrolig belastende. I tillegg skriver du at du trenger støtte hver eneste dag. Du er et stort vandrende rødt flagg. 

Skjønner ikke hva du mener er røde flagg i oppførselen hans, det må isåfall være at han holder ut med deg. Kan umulig være sundt i lengden.

Har samme bakgrunn som deg, også to voldelige forhold bak meg. Sjeleglad for å være alene og få tid og ro til å jobbe med meg selv.

Hva er det som trigger deg sånn hele tiden? Hvorfor blir du retraumatisert av eksen? Har dere barn sammen? Hvis ikke så kutt kontakt! 

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Menchit skrev (2 timer siden):

Å true med selvmord, ødelegge ting, og generelt miste besinnelsen kan være psykisk vold, er utrolig belastende. I tillegg skriver du at du trenger støtte hver eneste dag. Du er et stort vandrende rødt flagg. 

Skjønner ikke hva du mener er røde flagg i oppførselen hans, det må isåfall være at han holder ut med deg. Kan umulig være sundt i lengden.

Har samme bakgrunn som deg, også to voldelige forhold bak meg. Sjeleglad for å være alene og få tid og ro til å jobbe med meg selv.

Hva er det som trigger deg sånn hele tiden? Hvorfor blir du retraumatisert av eksen? Har dere barn sammen? Hvis ikke så kutt kontakt! 

Ja barn sammen med eksen.ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ser ingen røde flagg hos han sånn du beskriver det her (om det var det spørsmålet ditt over var). Å kalle partneren sin gal i affekt er naturlig vil jeg tenke i den situasjonen du beskriver. Så lenge hverdagen ikke består av psykisk nedbryting, manglende trøst, kontrollerende atferd mv. så må det være lov innimellom å vise at en er lei eller irritert.

Han har aldri kalt meg gal utenom en gang. Jeg kastet en fjernkontroll og traff han nesten i ansiktet. Han støtter meg hver dag. Han sa han måtte sette grenser for seg selv og ordet bare kom ut. Han dro også på en kjøretur da han mente jeg var umulig prate med. Vi har et trygt forhold ellers. Er nok bare enda traumatisertvav ekser,har ptsd

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Ta vare på kjæresten din!

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

En parr som deg gir ikke et trygt og godt forhold. 

Jeg er selv i forhold med mann med c- ptsd og borderline, men han går jevnlig i terapi, og jeg er også med ganske jevnlig så vi kan ta opp med psykriater det vi strever med mellom oss to, angående hans utfordringer. Vi har et trygt og godt forhold, fordi han tar ansvar for sine utfordringer og har jobbet veldig med å regulere seg godt. Jeg har også fått gode råd om hvordan jeg skal håndtere det når han blir redd. 

Høres ut som du har en mann som tåler mye, og kanskje for mye også, men du bør ta ansvar for dine traumer og dine problemer så livet med deg blir bra nok til å takle at du har slike utfordringer. Du kan ikke forvente av en partner at det er partner som skal bære ansvar og byrde ved dette. Dine utfordringer ditt ansvar å sørge for at du er til å leve med. 

Min mann var til to terapeuter før han traff på en han fikk tilstrekkelig tillit til. 

Anonymkode: 33302...eef

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppførselen DIN er et stort rødt flagg: Du klikker når dere krangler, kaster ting på han og ødelegger ting i affekt, truer med å ta livet av deg og trenger kontinuerlig støtte. Slik oppfører man seg ikke mot andre! Spør du meg så fremstår han nærmest som en helt som ikke har dratt fra deg for lenge siden.

Kanskje det beste for deg er å være singel. Jobb med deg selv før du innleder et romantisk forhold til noen andre.

Anonymkode: 89240...02b

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

En parr som deg gir ikke et trygt og godt forhold. 

Jeg er selv i forhold med mann med c- ptsd og borderline, men han går jevnlig i terapi, og jeg er også med ganske jevnlig så vi kan ta opp med psykriater det vi strever med mellom oss to, angående hans utfordringer. Vi har et trygt og godt forhold, fordi han tar ansvar for sine utfordringer og har jobbet veldig med å regulere seg godt. Jeg har også fått gode råd om hvordan jeg skal håndtere det når han blir redd. 

Høres ut som du har en mann som tåler mye, og kanskje for mye også, men du bør ta ansvar for dine traumer og dine problemer så livet med deg blir bra nok til å takle at du har slike utfordringer. Du kan ikke forvente av en partner at det er partner som skal bære ansvar og byrde ved dette. Dine utfordringer ditt ansvar å sørge for at du er til å leve med. 

Min mann var til to terapeuter før han traff på en han fikk tilstrekkelig tillit til. 

Jeg hadde aldri orket selv være med en mann med borderline så bra det fungerer for dere. Hvis jeg med BD hadde hatt BD kjæreste hadde det vært verre enn krig🤣  Jeg har en strålende terapeut 2 ganger per uke ,og min kjæreste har også vært med titt og ofte når det trengs. Vi kommuniserer veldig bra,det er mer jeg som har dårligere periode nå pga blant annet et dødsfall i relasjon osv. Min kjæreste støtter meg i alt,og bruker mange timer hver dag prate sammen. Ja jeg vet jeg må jobbe med meg selv og har oppfølging,men blir trigget av ytre hendelser,som igjen gjør meg livredd og da "stormer" det.

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg hadde aldri orket selv være med en mann med borderline så bra det fungerer for dere. Hvis jeg med BD hadde hatt BD kjæreste hadde det vært verre enn krig🤣  Jeg har en strålende terapeut 2 ganger per uke ,og min kjæreste har også vært med titt og ofte når det trengs. Vi kommuniserer veldig bra,det er mer jeg som har dårligere periode nå pga blant annet et dødsfall i relasjon osv. Min kjæreste støtter meg i alt,og bruker mange timer hver dag prate sammen. Ja jeg vet jeg må jobbe med meg selv og har oppfølging,men blir trigget av ytre hendelser,som igjen gjør meg livredd og da "stormer" det.

Ts

Uansett er det du som må sørge for at å leve med deg er levelig. Virker som du unnskylder deg selv med mye, men uansett hva som skjer i livet ditt skal det ikke gå utover ham konstant. Det er ikke rettferdig. Du krever vel mye av din kjære. Mange timer hver dag, pluss stormer. Forstår at du blir redd, men du må faktisk klare å være slik at han ikke blir din psykolog og krykke hele tiden. Ikke slit ham ut! 

Det er meningen at du skal være støtte for ham også. I et forhold må slikt være gjensidig. 

• Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hilsen ei som ikke er i stand til å skille slikt pga null emosjonell omsorg i livet,ingen foreldre eller familie, samt 2 lange forhold med Psykisk og fysisk vold. Pådratt meg borderline,ptsd og flere diagnoser. 

Jeg har nå antenner ute på alt. Er blitt totalt motsatt fra før pga redsel. Enten må han være perfekt nærmest ellers er jeg singel.

Jeg er i et forhold. Han gjør egentlig alt for meg,støtter meg i alt. Men har vi en krangel så klikker jeg å gjør det slutt, truer med selvmord, og helt fra meg. Han har som regel tålmodighet,men av og til bare drar han om han ikke klarer roe meg samt kaller meg gal. (Gal i oppførselen når jeg f.eks kaster ting rundt meg),skjedd 2 ganger.

Jeg går på dps. Vurderer bli singel ,men vil ha kjærlighet. Fytti vanskelig når du har en slik bagasje med svik som meg😭 

Unnskyld at jeg sier det. Men man må kalle en spade for en spade. Om du klikker sånn i en krangel så er du jo litt ‘gal’.  Har man Borderline er man som kjent ikke helt stabil. Det ligger i diagnosen. Uansett bakgrunnen for den.

Du beskriver psykisk vold og materiell vold i adferden din. Kjæresten din er sikkert ikke enkel han heller, men det må være tøft for ham å ha set sånn. Hvordan kommuniserer dere om det i etterkant?  Beklager du deg for oppførselen din? Eller bare skylder du på diagnoser. Husk, han er sammen med DEG. Ikke diagnosen(e) din(e).

Anonymkode: 7133a...93f

• Nyttig 8
Gjest Blåmonster
Skrevet

Røde flag er: 

- negativ prat om tidligere forhold 

- negativt prat om hennes  venninner/ familie

- at hun ikke har en sterk mannlig farsfigur i livet.

- at hun ikke tar eierskap, hun kan alt og ikke vil vokse som menneske😅

- ikke jobber, ikke trener ,og har ingen mål og mening i livet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...