Gå til innhold

Segregering i skolen

SAS87

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/buskerud/norwegian-youth-center-arrangerte-iftar-i-forbindelse-med-ramadan-1.16807601

Ble overrasket og forundret over at gutter og jenter skal skilles ved en slik feiring. 

Opplever at det er uheldig med tanke på at det allerede er utfordrende blant noen ungdommer, med tanke på kjønn,  diskriminering og segregering. 

Tenker at i offentlig skole bør en unngå segregering på grunn av kjønn, så langt det lar seg gjøre. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en privat organisasjon som arrangerer og ikke skolen.

Sikkert fint på mange måter, men får det ikke til å henge sammen når man snakker om inkludering og samtidig har folk som forteller deg hvor du skal sitte basert på hvilket kjønn de mener at man er.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant at det er en organisasjon som organiserer, samtidig får organisasjonen bruke skolens lokaler. Det er noe som jeg personlig tenker representerer kommunen, og hva de vil stå inne for. 

Kan selvfølgelig være at kommunen/skolen,  ikke har vært klar over hvordan dette har blitt organisert, med tanke på segregeringen. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så gutter og jenter skal segregeres, men hva med alle de andre kjønnene?

SAS87 skrev (På 20.3.2024 den 19.51):

Sant at det er en organisasjon som organiserer, samtidig får organisasjonen bruke skolens lokaler. Det er noe som jeg personlig tenker representerer kommunen, og hva de vil stå inne for. 

Islam Net hadde i mange år fri tilgang på lokaler på UiO

Det har forrøverig også terroristen og ekstremisten Lars Gule som har vært ansatt som professor på UiO i mange år.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/20/2024 at 7:51 PM, SAS87 said:

Kan selvfølgelig være at kommunen/skolen,  ikke har vært klar over hvordan dette har blitt organisert, med tanke på segregeringen. 

Det burde ikke komme som noen overraskelelse på skoleledelsen at konservative forfekter segregering. Først og fremst er det synd for barna som blir oppdratt i dette.

Jeg ser helst at religion ikke vies noen plass i offentligheten annet enn i kirker og moskeer.

Hadde selvfølgelig aldri latt barna vokse opp i et område der dette ble en problemstilling.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...