Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir forlatt av mannen min etter et langt samliv, og etter en lang og smertefull prosess er det bare uker til han flytter. Jeg blir boende i huset, men kjenner ingen glede eller lettelse - kun sorg. Jeg har et svært begrenset nettverk, og ingen nære relasjoner her vi bor. Alle felles er i utgangspunktet på mannens «side», og jeg føler meg helt hjelpeløs og alene for komme meg på plass i det nye livet. Hvordan skal jeg klare dette? Bare det å få tak i nye møbler er et mareritt for meg (han tar med seg halvparten av inventaret). Jeg har ikke bil eller tilgang på henger, og ingen har tilbydd seg å hjelpe (ingen det er naturlig å spørre heller)…. Har lite penger, og kastet faktisk opp av angst når jeg gikk rundt i en møbelbutikk alene i dag.

Ungene er i fyr og flamme over alt det nye de skal få hos sin far (dobbeltseng, TV på Rommet, nye klær og utstyr…), mens hos meg er alt ribbet til beinet. Er det noen som har stått i liknende situasjon, med et svært begrenset nettverk? Hvordan løste dere praktiske ting? Jeg har noen venner jeg kan ringe å snakke med, men opplever at ingen tar kontakt med meg først. Mannen er helt ferdig, har kaller det løsrivelsesprosess - og vil/kan ikke støtte meg hverken emosjonelt eller praktisk. 

Anonymkode: a14c5...a33

• Hjerte 10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nye møbler kan vente til 1) du har penger, 2) du bor der du skal bo permanent. 

Anonymkode: c1f3f...d0d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bo her i minst to år før jeg selger. Trenger f.eks spisebord, sofa, senger til barna blant annet…. Har litt penger også, men ikke til å kjøpe nytt. Høres sykt ut sett fra utsiden, men jeg er faktisk helt alene om reetablering - og jeg forstår ikke hvordan det skal gå.

• Hjerte 4
Skrevet

Møbler kan bli fraktet og bært inn. Så akkurat det er ikke et problem. Selv om jeg sliter med den parten også, fordi jeg ikke orker kontakt med folk, og logistikken rundt leveringen. Kjipe ekstra penger også, men.. Hva er det som er problemet for deg med møbler? Skru sammen har jeg stort sett greid uten hjelp.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skal bo her i minst to år før jeg selger. Trenger f.eks spisebord, sofa, senger til barna blant annet…. Har litt penger også, men ikke til å kjøpe nytt. Høres sykt ut sett fra utsiden, men jeg er faktisk helt alene om reetablering - og jeg forstår ikke hvordan det skal gå.

Du må prøve å finne løsninger og ikke problemer.

Du sier du har litt penger? Hva med å kjøpe brukte ting, og låne bil for å hente det? 

Anonymkode: d8732...3d4

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde flyttet for å bygge nettverk ett nytt sted. 

Anonymkode: 8367f...afa

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

senger til barna blant annet…. 

Senger har de vel i forveien? Du sier de får nye dobbeltsenger hos far. 

Anonymkode: c1f3f...d0d

• Liker 7
Skrevet (endret)

Du får bare lese deg opp før du kjøper, mange møbelbutikker tilbyr både hjemlevering og plukk av gamle møbler, men ikke alle.

Det er også noe som heter MittAnbud der man kan betale både profesjonelle håndverkere for større prosjekt som oppusing og man kan også betale vanlige folk for småjobber som bærehjelp, klippe plen osv.

Endret av Skjold
skriveleif
AnonymBruker
Skrevet

Begynn med senger til barna. Jysk har nogen lunde billige rammemadrasser og du kan bruke levering hjem-tjenesten.

Du kan også sjekke ut folk som tar småjobber om noen er intr i å tjene litt på å frakte møbler til deg.

Lykke til kjære ts. Håper ting ordner seg for deg❤️ klem

Anonymkode: 63254...89e

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har blitt alene etter at mannen døde og barnet hans har ribbet boligen fordi møbler og eiendeler og kastet meg ut.

Jeg har flyttet inn i ny bolig og har bodd her et par måneder uten nesten møbler.

Ingen spør om de skal hjelpe meg, selv om jeg er enke og avdøde var den som hjalp meg med alt praktisk. Jeg kjøper brukt og får selger til å levere på døren mot et tillegg, eller så kjøper jeg nytt og får butikken til å levere.

Det koster extra ja, men er lettere for meg enn hvis jeg skulle reist rundt og ordnet det selv, da jeg ikke har bil.

Anonymkode: bb95a...a4d

• Hjerte 6
Gjest takinova
Skrevet

Hei, skjønner at det er tøft akkurat nå - men disse praktiske problemene du beskriver her ordner du greit på følgende måte:

Gå inn på torget på finn.no og søk opp de tingene du trenger. 

Søk også etter et lite firma som henter møblene for deg. Det er privatfolk med store biler som tjener noen kroner ekstra på slikt. Dette ordner seg.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg blir forlatt av mannen min etter et langt samliv, og etter en lang og smertefull prosess er det bare uker til han flytter. Jeg blir boende i huset, men kjenner ingen glede eller lettelse - kun sorg. Jeg har et svært begrenset nettverk, og ingen nære relasjoner her vi bor. Alle felles er i utgangspunktet på mannens «side», og jeg føler meg helt hjelpeløs og alene for komme meg på plass i det nye livet. Hvordan skal jeg klare dette? Bare det å få tak i nye møbler er et mareritt for meg (han tar med seg halvparten av inventaret). Jeg har ikke bil eller tilgang på henger, og ingen har tilbydd seg å hjelpe (ingen det er naturlig å spørre heller)…. Har lite penger, og kastet faktisk opp av angst når jeg gikk rundt i en møbelbutikk alene i dag.

Ungene er i fyr og flamme over alt det nye de skal få hos sin far (dobbeltseng, TV på Rommet, nye klær og utstyr…), mens hos meg er alt ribbet til beinet. Er det noen som har stått i liknende situasjon, med et svært begrenset nettverk? Hvordan løste dere praktiske ting? Jeg har noen venner jeg kan ringe å snakke med, men opplever at ingen tar kontakt med meg først. Mannen er helt ferdig, har kaller det løsrivelsesprosess - og vil/kan ikke støtte meg hverken emosjonelt eller praktisk. 

Kan du kjøpe fra møbelbutikk så får du bestille med levering. Evt kjøpe brukt og bestille flyttebyrå for å hente alt samme dag. Jeg hadde ingen annen løsning enn flyttebyrå og brukte møbler da jeg ble alene. 

Husker jeg skulle få hentet en tvbenk brukt fra Facebook, men så stilte ikke far opp for samvær og da fikk jeg ikke hentet. Fordi jeg måtte legge ned setene ble dette fryktelig vanskelig. Men da jeg forklarte situasjonen så leverte de for meg. 

Skal sies at jeg likevel fikk hjelp av eksens bror og hans kamerat for å hente vaskemaskin. Så det er fult mulig å spørre eks familie  

Anonymkode: 440d2...e96

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Småjobber side på Facebook for å hjelpe med henting av møbler. 

Anonymkode: 440d2...e96

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du skrev i hi at barna får nye dobbeltsenger hos far, hvor blir det da av de sengene de allerede har hos deg?

Anonymkode: 170a9...beb

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det går Ann å leie bil. Det er også mulig å spørre om de som selger vil kjøre til deg for ekstra betaling. Tror en del som vil bli kvitt ting kan bli villige til å gjøre det.  Bor du langt unna ikea/jysk. Legg også ut på sosiale medier at du trenger dette. Plutselig får du der av venner/bekjente.

Anonymkode: 20555...14d

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du burde starte med å ta lappen. Dette går bra. Dra i banken og skaff billån. Det går bra. sender masse ❤️

Anonymkode: e408b...bb3

AnonymBruker
Skrevet
takinova skrev (15 minutter siden):

Hei, skjønner at det er tøft akkurat nå - men disse praktiske problemene du beskriver her ordner du greit på følgende måte:

Gå inn på torget på finn.no og søk opp de tingene du trenger. 

Søk også etter et lite firma som henter møblene for deg. Det er privatfolk med store biler som tjener noen kroner ekstra på slikt. Dette ordner seg.

Dette. Masse billig på Finn.no. 

Du finner slike privatpersoner som kjører ting på mittanbud f.eks. 

Møbler er dyrt, og idiotisk å kjøpe nytt når man har dårlig råd. 

Anonymkode: 3024a...700

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Flyttet fra gal eksmann uten å ta med meg et eneste møbel. Det ordnet seg helt fint. Lag en liste, og konsentrer deg om en ting om gangen. Det viktigste først. Kommer til å gå helt fint. Det virker bare veldig overveldende før du får begynt. Lykke til.

Anonymkode: 8a92d...4e8

• Liker 1
  • Hjerte 3
Gjest Lars1009
Skrevet

Bruk Gi bort på Finn. Og Nimber eller noe... Jesus...

AnonymBruker
Skrevet
Lars1009 skrev (5 minutter siden):

Bruk Gi bort på Finn. Og Nimber eller noe... Jesus...

tenker du hun skal ta det under armen på bussen eller leste du ikke noe av det TS skrev? "djeez" 😂

Anonymkode: 6e594...f96

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...