Gå til innhold

Kan dyrlegen bare gjør hva de vil med innlagt hund?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk faktura idag etter at hunden var lagt inn et døgn. Ser at en av punktene er røntgen på rundt 4000 kroner. Jeg har ikke hørt at han ble tatt røntgenbilder av, heller ikke at dette skulle gjøres. Ser heller ikke hvorfor han skulle bli tatt røntgen av.. regninga er på over 20 000 og jeg hadde jo forventet det, men føler ikke jeg skal betale 4000 for en undersøkelse de ikke sa ifra om og som ikke var relevant for sykdommen? 

Anonymkode: 0ab65...437

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fikk faktura idag etter at hunden var lagt inn et døgn. Ser at en av punktene er røntgen på rundt 4000 kroner. Jeg har ikke hørt at han ble tatt røntgenbilder av, heller ikke at dette skulle gjøres. Ser heller ikke hvorfor han skulle bli tatt røntgen av.. regninga er på over 20 000 og jeg hadde jo forventet det, men føler ikke jeg skal betale 4000 for en undersøkelse de ikke sa ifra om og som ikke var relevant for sykdommen? 

Er du veterinær selv? 

Anonymkode: c524e...972

• Liker 5
Skrevet

Hvorfor antar du at det ikke er nødvendig med rtg? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei de kan ikke gjøre hva de vil.

Men de har vel prøvd å finne ut av hva som feilte hunden da.

Kan du ikke ringe å snakke med dem? 

Anonymkode: 3771a...c14

• Liker 1
Skrevet

Det hadde jeg tatt opp med dem. Hva slags behandling som kan komme bør alltid være avklart. Og vil det tilkomme noe ekstra så bør eier kontaktes først for å godkjenne det.

Det gjør dyrlegen min når hunden min er inne for tannrens. Hvis de ser at en tann er dårlig og bør trekkes så ringer de meg først slik at jeg kan godkjenne trekkingen før de gjør noe.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva var hunden hos veterinæren for da? Røntgen kan være relevant for mange utredninger uten at man som eier er klar over det. Og ved feks tannrens, så er det jo ganske vanlig for å se tilstanden på tennene. Virker som om det har vært dårlig kommunikasjon mellom deg og veterinæren?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har nok fått et prisestimat og av og til må man gjøre bildediagnostikk for å bekrefte/utelukke diagnoser. Du overdriver. 

Anonymkode: 164ec...ef8

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva feilte det hunden, da? Siden du sier det var unødvendig med røntgen?

Anonymkode: c93db...ba6

Skrevet

De tar ikke røntgen og setter narkose bare for moro. Det var nok en grunn. Hva var hunden inni for?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tviler på at veterinæren hadde tatt røntgen om de ikke mente det var en relevant undersøkelse for å finne ut hva som feiler hunden din. Du kan jo også spørre de hvorfor det ble tatt røntgen? Selv om du ikke skjønner hvorfor de skulle ta røntgen så kanskje hadde veterinæren en mistanke om noe og tok røntgen bilder for å få bekreftet eller avkreftet noe så de visste f.eks. hva slags behandling de skulle gi.

Anonymkode: 79914...cdf

• Liker 1
Skrevet

Slike undersøkelser bør (skal?) være avtalt på forhånd ellet veterinær bør ringe å konferere med eier før de gjennomfører ekstra inngrep/undersøkelser som ikke er avtalt. Når hunden min skulle inn for tannrens så viste det seg at det var behov for å trekke en tann i tillegg, noe som koster ekstra. De ringte å forhørte seg først (sa såklart ja). 

AnonymBruker
Skrevet
Tabris skrev (På 20.3.2024 den 12.18):

Det hadde jeg tatt opp med dem. Hva slags behandling som kan komme bør alltid være avklart. Og vil det tilkomme noe ekstra så bør eier kontaktes først for å godkjenne det.

Det gjør dyrlegen min når hunden min er inne for tannrens. Hvis de ser at en tann er dårlig og bør trekkes så ringer de meg først slik at jeg kan godkjenne trekkingen før de gjør noe.

Og min veterinær spurte meg på forhånd om jeg ønsket at de skulle trekke tenner som var dårlige om de fant noen når han uansett var i narkose for tannrens. 

Jeg hadde nok spurt en ekstra gang om hvorfor du ikke ble kontaktet om røntgen, og hvorfor de mente det var så akutt at de måtte gjøre det uten å kontakte deg, men umulig å si om det er nødvendig eller ikke uten mer informasjon. 

Anonymkode: 0e6d6...bb5

AnonymBruker
Skrevet

Om røntgen var inkludert i prisestimatet du fikk oprinnelig skjønner jeg ikke helt hva du mener her? Du skriver at du forventa den summen?

Mener du etterpå at de burde gjort færre undersøkelser slik at hele summen ble mindre, eller mener du at de har gjort undersøkelser unødig for å komme opp i den summen?

Om du betviler at røntgen ble tatt eller hvorfor det ble tatt overhode er det vel ganske enkelt å spørre?

Anonymkode: f5193...7d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...