Amalthea Skrevet 5. februar 2006 #1 Skrevet 5. februar 2006 Hvordan får jeg bort hvite flekker på neglene? Hørt at det kommer av mangel på et-eller-annet, f eks kalsium, stemmer dette?
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2006 #3 Skrevet 5. februar 2006 Ja. Det stemmer. ← Nei, det stemmer IKKE. Slike flekker er rett og slett en skade på neglplaten før den er vokst ut, nesten som en slags luftlomme.
Amalthea Skrevet 5. februar 2006 Forfatter #4 Skrevet 5. februar 2006 OK, takk. Da er det altså ikke noe jeg kan gjøre for å bli kvitt dem? Evt forhindre at nye kommer?
Gjest Gjesta Skrevet 5. februar 2006 #5 Skrevet 5. februar 2006 For å bli kvitt dem må du vel vente til neglen vokser ut. For å gjøre neglene sterkere, hjelper det å ta B-vitaminer (ølgjær e.l.)
Gjest Jalileh Skrevet 5. februar 2006 #6 Skrevet 5. februar 2006 (endret) Nei, det stemmer IKKE. Slike flekker er rett og slett en skade på neglplaten før den er vokst ut, nesten som en slags luftlomme. ← å jøssenam.. beklager. Jeg mener nå fortsatt det motsatte da, men etter å ha lest noen artikkler opp og ned så er mange uenige. Hør på Elphaba du. Endret 5. februar 2006 av Seniorita_
Gjest Gjest Skrevet 5. februar 2006 #7 Skrevet 5. februar 2006 Hør på Elphaba du. ← Ja, for nå er det hun skriver helt riktig.
Tinken Skrevet 5. februar 2006 #8 Skrevet 5. februar 2006 Har også hørt at de hvite flekkene kommer av mangel på jern, mangel på kalium, mangel på. . osv. Har også fått med meg at dette er vrangforestillinger og at det bare er skader på neglen. Jeg spiser mye vitaminer, men får likevel hvite flekker rett som det er så jeg støtter den sistnevnte teorien.
Gjest Jalileh Skrevet 5. februar 2006 #9 Skrevet 5. februar 2006 Ja, for nå er det hun skriver helt riktig. ← Ja, det var jo derfor jeg skrev at hun burde høre på henne.
Eks-medlem Skrevet 5. februar 2006 #10 Skrevet 5. februar 2006 http://www.webmd.com/content/article/42/1689_50294.htm While there are many reasons for these white spots (called leukonychia), most of them are due to mild trauma -- such as hitting or slamming your fingernail on or into something -- and there's usually little cause for worry.
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #11 Skrevet 6. februar 2006 Det er i hvert fall mangel på sink!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå