Gå til innhold

Betale for datters kjæreste?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min unge voksne datter har en kjæreste. De er begge studenter og har dårlig råd.
Vi vil gjerne ha dem med på hytta i påsken. For å komme dit, må de ta toget. Hytta er på et fjell med alponsenter, så de kommer sikkert til å ha lyst til å kjøre slalåm i hvert fall én dag. Vi kommer til å betale tog og skikort for datteren vår. 
Bør vi tilby oss å betale for kjæresten også? 

Anonymkode: cfd87...79c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis begge er invitert ville jeg tilbydd det.

Anonymkode: 6e377...505

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Ja, så lenge dere har ok økonomi ville jeg gjort det ja!😊

Anonymkode: 66b16...89b

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Enten tog for begge, heiskort for begge eller alt for begge.

Anonymkode: 64269...6dc

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde betalt for begge :) Dere vil gjerne at de skal komme på besøk, da synes jeg også dere bør spandere. 

Anonymkode: 13181...2f9

• Liker 4
Skrevet

Vi ville betalt for begge. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde betalt så lenge jeg hadde hatt økonomi til det.

Anonymkode: b1cb3...3a6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg synes dere bør betale for begge. Svigerforeldrene mine behandlet meg likt med (han som nå er) mannen min fra første dag. Det gjorde at jeg følte meg ønsket og velkommen, og jeg satte stor pris på det. Det var flaut at mine foreldre ikke gjorde det samme mot ham, og jeg ble også såret av det(og de hadde bedre økonomi enn svigers). Det forutsetter selvfølgelig at dere har råd til det.

Anonymkode: a3b6e...607

• Liker 2
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde betalt skikort , men jeg har aldri blitt spandert på billetter av svigers og hadde aldri forventet det heller, da hadde jrg heller blitt sponset sv mine foreldre

Anonymkode: 2440d...b8c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, jeg synes dere bør betale for begge. Svigerforeldrene mine behandlet meg likt med (han som nå er) mannen min fra første dag. Det gjorde at jeg følte meg ønsket og velkommen, og jeg satte stor pris på det. Det var flaut at mine foreldre ikke gjorde det samme mot ham, og jeg ble også såret av det(og de hadde bedre økonomi enn svigers). Det forutsetter selvfølgelig at dere har råd til det.

Anonymkode: a3b6e...607

Du ville ikke følt deg velkommen om de ikke spandere på deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du ville ikke følt deg velkommen om de ikke spandere på deg?

Ikke meg du svarer men om man feks dra ut på restaurant å spiser så blir bare eget barn påstandert mens svigersønn/datter må betale selv. Det høres smålig ut. Er glad jeg ikke har blitt forskjellsbehandlet av mine svigerforeldre. De har sett på meg som en datter hele veien.

Anonymkode: 05f93...320

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke meg du svarer men om man feks dra ut på restaurant å spiser så blir bare eget barn påstandert mens svigersønn/datter må betale selv. Det høres smålig ut. Er glad jeg ikke har blitt forskjellsbehandlet av mine svigerforeldre. De har sett på meg som en datter hele veien.

Det er noe annet

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det er noe annet

Hva er annerledes? Vi har også blitt betalt flybilletter for av svigers. Betalte ikke bare for kjæresten liksom.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er annerledes? Vi har også blitt betalt flybilletter for av svigers. Betalte ikke bare for kjæresten liksom.

Forskjell på mat og billetter i pris altså. 

Skrevet

Hadde betalt for begge 

AnonymBruker
Skrevet

ts her. Vi betaler for kjæresten også. Vi syns jo det e rveldig kosleig at begge blir med, og det er vi som inviterer. Takk for synspunkter!

Anonymkode: cfd87...79c

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg ville de begge skulle komme og hadde råd ville jeg gjort det. Hvis jeg ville at kun datteren skulle komme ville jeg kun betalt for henne. Hvis jeg ville de begge skulle komme, men ikke hadde hatt råd til å spandere på begge ville jeg sagt vi kunne betale «halve utgiftene». 

Anonymkode: 60a4d...688

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Både mine og svigers har i alle år praktisert begge, eller ingen. 

Det har jo gjort at vi alltid har følt oss involvert i familien. Uten at vi selvfølgelig noen gang som studenter brukte det som "trussel" var nok det litt av grunnen til at vi ble med på familieferier og slik. Vi hadde lite penger, og ville jo helst bruke tiden sammen. Da føltes det som luksus å bli litt påspandert. 

Anonymkode: 98ac2...532

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde betalt for begge, ja. Det er hyggelig med barn som ønsker å være med på tur selv om de er blitt store

Anonymkode: 99039...a1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Forskjell på mat og billetter i pris altså. 

Flybillettene kostet 15000😅 hvilken mat koster mer enn det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...