AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #1 Skrevet 20. mars 2024 Jeg kjenner en bussjåfør som er psykisk ustabil, noe som innebærer at han er truende, voldelig og sint. Han kjefter på folk uten grunn. Det gjør han både i arbeidstida og på fritida. I tillegg er han veldig frekk og nedlatende mot folk. På toppen av det hele misbruker han piller. Han kjører buss i Fredrikstad og Sarpsborg. Bør jeg varsle fra til Østfold Kollektivtrafikk? Jeg synes ikke det er særlig hyggelig at en bussjåfør er psykisk ustabil og aggressiv. Dessuten utgjør det en sikkerhetsfare for folk. Anonymkode: ae677...f0f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #2 Skrevet 20. mars 2024 Ja, du bør si fra. Så snart som mulig. Bare tips arbeidsgiver, så er de nødt til å følge det opp. Anonymkode: bb74d...282 1 1
Gjest Lykkedykker Skrevet 20. mars 2024 #3 Skrevet 20. mars 2024 Ja så klart, si ifra. Kjenner til flere bussjåfører som har fått fyken etter x antall lignende klager.
aksase Skrevet 20. mars 2024 #4 Skrevet 20. mars 2024 Det er greit å si i fra om. Dårlig kundebehandling tror jeg ikke busselskapet vil sette pris på, så dette vil de nok gjerne vite om. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #5 Skrevet 20. mars 2024 Du kan jo prøve, men det er extrem mangel på b.sjåfører så det skal mye til. De står ikke akkurat i kø for å erstatte han/henne. Anonymkode: fb23b...d05 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #6 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjenner en bussjåfør som er psykisk ustabil, noe som innebærer at han er truende, voldelig og sint. Han kjefter på folk uten grunn. Det gjør han både i arbeidstida og på fritida. I tillegg er han veldig frekk og nedlatende mot folk. På toppen av det hele misbruker han piller. Han kjører buss i Fredrikstad og Sarpsborg. Bør jeg varsle fra til Østfold Kollektivtrafikk? Jeg synes ikke det er særlig hyggelig at en bussjåfør er psykisk ustabil og aggressiv. Dessuten utgjør det en sikkerhetsfare for folk. Anonymkode: ae677...f0f Hva er hensikten med dette innlegget? Vil du alle bussjåfører i Østfold skal bli skult på? Skjønner du ikke på egenhånd at du må varsle? Hjelpes Anonymkode: e87fc...b9c 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #7 Skrevet 20. mars 2024 Det verste er sjåfører som ikke kjenner til sin egen rute en gang. Spurte en gang i Stavanger om bussen kjører gjennom sentrum (gikk på tjensvollkrysset) og da begynte han fyren å finne frem en perm og å bla rundt i den. Meget klein fordi alle blikk var rettet mot meg som forsinket alt. Anonymkode: 09210...7d4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #8 Skrevet 20. mars 2024 Jeg gjorde det en gang. Jeg tok bussen og bussjåføren virket til å være ekstremt stresset og på nippet til å møte veggen. Han glefset til folk, klarte ikke holde styr på vekslepenger og billetter (var mens man enda brukte kontanter på bussen), skalv på hendene og virket veldig ustabil. Jeg syntes egentlig synd på ham for det var tydelig at noe var galt, så jeg sendte en bekymringsmelding til busselskapet. Fikk svar hvor de takket for forståelsen og uten å gå inn i detaljer selvsagt så bekreftet de at sjåføren var i en vanskelig periode. Anonymkode: b760b...e18
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #9 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg gjorde det en gang. Jeg tok bussen og bussjåføren virket til å være ekstremt stresset og på nippet til å møte veggen. Han glefset til folk, klarte ikke holde styr på vekslepenger og billetter (var mens man enda brukte kontanter på bussen), skalv på hendene og virket veldig ustabil. Jeg syntes egentlig synd på ham for det var tydelig at noe var galt, så jeg sendte en bekymringsmelding til busselskapet. Fikk svar hvor de takket for forståelsen og uten å gå inn i detaljer selvsagt så bekreftet de at sjåføren var i en vanskelig periode. Anonymkode: b760b...e18 Hvor i landet var dette? Anonymkode: bf478...1c3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #10 Skrevet 20. mars 2024 Film han, og vis filmen til arbeidsgiver. Jeg hadde ikke følt meg trygg med en tikkende bombe ved rattet! Anonymkode: 464ca...875
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #11 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det verste er sjåfører som ikke kjenner til sin egen rute en gang. Spurte en gang i Stavanger om bussen kjører gjennom sentrum (gikk på tjensvollkrysset) og da begynte han fyren å finne frem en perm og å bla rundt i den. Meget klein fordi alle blikk var rettet mot meg som forsinket alt. Anonymkode: 09210...7d4 Enig i at det er irriterende med sjåfører som ikke kjenner sin egen rute (spesielt de som har kjørt ruten lenge også..). Men sjåføren du snakker om, han ønsket faktisk både å gi service OG å lære seg mer om ruten. Da tenker alle bør ha tålmodighet til å la ham få utvikle seg til kjentmann på rutene også! Ts, varsle både rutebilselskapet og politiet! Anonymkode: 3c34b...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå