AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #41 Del Skrevet 22. mars 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Jo da. Da er jeg visst dramatisk, hårsår og vanskelig. For man bør tåle såpass. Anonymkode: bd276...2b3 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner meg igjen. Fikk beskjed om å «jobbe med meg selv». Det etter å blitt glefset til, latterliggjort og ydmyket😌 Anonymkode: f5c39...dd1 Fatter ikke hvordan det er mulig å være så hjelpeløs. Anonymkode: 5c1f2...dca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinterjenta Skrevet 22. mars 2024 #42 Del Skrevet 22. mars 2024 Sett strek. Ikke godta faenskap. Hvis de ikke respekterer deg, fortjener de deg heller ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2024 #43 Del Skrevet 22. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fatter ikke hvordan det er mulig å være så hjelpeløs. Anonymkode: 5c1f2...dca Hvis det er hjelpeløst å bryte kontakt, så var det ihvertfall min løsning. Ikke alle mennesker er verdt å gå terapirunder med. Anonymkode: f5c39...dd1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainstorm2.0 Skrevet 22. mars 2024 #44 Del Skrevet 22. mars 2024 Jeg har dessverre ikke noe svar på det du spør om. Men jeg ville bare skrive og si så leit det er å høre hva du står i, med alvorlig sykdom i familien, og så lite støtte rundt deg. Det høres fryktelig tungt ut. ❤️ Har hørt flere ting gjennom livet om at man skaper seg mønster, der man gjentar gamle situasjoner. Jeg har sett at det gjelder selv i eget liv. At jeg har "oppsøkt" mer av de tingene som har gjort meg vondt. Fordi jeg ble mye tråkket på i oppveksten, så har det mønsteret gjentatt seg. Og tidligere har jeg ikke greid å ta avstand. Jeg føler at det å ta avstand egentlig er den eneste tingen man kan gjøre for å ikke gjenta mønstrene, stå opp for seg selv. Synes ikke det er å "synke", å si fra at "det der var en frekk kommentar" o.l. Samtidig så er det jo skummelt, særlig når man allerede føler på ensomhet og at man har lite støtte, for hva om man får mindre. Du fortjener definitivt støtte og omsorg, i rikt monn, samme som du gir ut til omverdenen. Sender styrke til deg, og håper at året gir deg mer støtte enn du har hatt tidligere, og at du greier å ta de grepene som trengs for å komme dit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #45 Del Skrevet 23. mars 2024 De synes det er kult å være ræva mennesker. ^^ men du får ikke lov til å være like kul som dem da, da blir de veldig veldig ræva. Anonymkode: a8bac...9f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #46 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 11.59): Sier jeg nei, så får jeg høre etterpå via andre at jeg er egoistisk og usolidarisk. Anonymkode: bd276...2b3 Tror egentlig du må lære deg og ikke forvente at alle skal like deg. Hvorfor dette behovet for å gjøre alke andre til lags? Det er jo selvutslettende på sikt. Les boken The courage to be disliked Anonymkode: dd8cf...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #47 Del Skrevet 23. mars 2024 Har lurt på dette en stund jeg også. Forstår ikke. Anonymkode: 65ade...338 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #48 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 8.34): 😅😅😅 herlighet. Anonymkode: a8bac...9f3 Ja, det kan du si… Jeg hadde antagelig ikke klassifisert det som glefsing, eller bare reagert på refleks, kanskje gjort om hele greia til en spøk. Men ts er nok en litt mer tafatt grubler som tenker seg nøye om før hun sier noe. Så derfor en litt spøkefull «meny» - i tillegg til de mange andre måtene å løse det på Anonymkode: 8b9c0...095 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 23. mars 2024 #49 Del Skrevet 23. mars 2024 Utseendet ditt er irrelevant. Dessuten ser du nok bedre ut enn du tror, mobbing gjør noe med selvfølelsen. Høres ut som du er omgitt av idioter. Tidligere mobbeoffer selv, forresten. Ikke opplevd i voksen alder. Fordi; hvis noen prøvde seg, har jeg «tatt igjen». Det som er er at folk er primitive. De mangler dessuten selvinnsikt, noe som gjør dem lette å manipulere. Pleier å bruke det til min fordel. Folk er primitive fordi det at noen er snille og på tilbudssiden, aldri sier et vondt ord, aldri sier nei, oppfattes som svakhet. De svake blir herset med (av de uten moral og selvinnsikt) slik som i dyreverdenen. Begynn å naviger mot mennesker som har litt oppi hodet. Stå opp for deg selv, tenk på åssen folk som er autoritative fører seg, hvordan de snakker, toneleie. Om noen pirker, kommer med urettferdig kritikk så kan du så høflig du kan be dem om til helvete å gjøre det selv neste gang. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 23. mars 2024 #50 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, det kan du si… Jeg hadde antagelig ikke klassifisert det som glefsing, eller bare reagert på refleks, kanskje gjort om hele greia til en spøk. Men ts er nok en litt mer tafatt grubler som tenker seg nøye om før hun sier noe. Så derfor en litt spøkefull «meny» - i tillegg til de mange andre måtene å løse det på Anonymkode: 8b9c0...095 Synes forslagene dine var gull jeg. Det er jo hersketeknikker, men det er lov å bruke når andre bruker de. Høres ut som ts trenger slike virkemidler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #51 Del Skrevet 23. mars 2024 Bacteria skrev (1 time siden): Synes forslagene dine var gull jeg. Det er jo hersketeknikker, men det er lov å bruke når andre bruker de. Høres ut som ts trenger slike virkemidler. Å forsøke å snu situasjonen er ikke nødvendigvis hersketeknikk, men håndtering av andres ubehagelige utspill. Ellers foreslo jeg også å prate med vedkommende under fire øyne, men det kan være vanskelig. Anonymkode: 8b9c0...095 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 23. mars 2024 #52 Del Skrevet 23. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 7.44): Har du noen peiling på hva de synes om at de utnytter andre? Er nysgjerrig på hvordan de tenker rundt oppførselen sin. Om de har behov for å rettferdiggjøre oppførselen på et vis eller om de bare driter totalt i det 🙈 Anonymkode: a8bac...9f3 Folk som utnytter andre ser det gjerne ikke selv. For alt handler om dem, og egoet deres. Ingen vits å sitte å vente på at sånne skal se seg selv eller beklage seg , det skjer ikke . Slutt med å gi de av din tid / energi Endret 23. mars 2024 av NiceOrNothing 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lurven Skrevet 23. mars 2024 #53 Del Skrevet 23. mars 2024 Det går an å være snill uten å godta all mulig dritt. Du må si fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2024 #54 Del Skrevet 23. mars 2024 AnonymBruker skrev (På 22.3.2024 den 7.52): Ok, la oss si noen glefsee til deg. Du kan: - glefse tilbake: «Og DU kan roe ned to hakk og oppføre deg som folk!» - stoppe opp, se på dem med stor undring og peke på hva de nettopp gjorde: «Hvorfor sa du det i den tonen? Så merkelig. Er du i dårlig humør i dag? Jeg synes vi skal ha en hyggelig tone oss i mellom, men jeg skjønner det kan glippe hvis man er sliten.» Gjerne bruke andre som vitner. - le av dem. «Hahaha, herregud, hva ER det du sier? Stått opp med feil bein i dag?» - være superhyggelig tilbake, på en litt nedlatende måte. «Oiii, likte du ikke at jeg la igjen ballnettet på banen? Jeg skal selvfølgelig hente det med eeen gang, det er IKKE noe problem, så BRA at du sier fra. Skal jeg ta med en kaffe til deg på veien?» - ta vedkommende til side for en alvorsprat der og da - ta vedkommende til side for en alvorsprat ganske rett etterpå, men da må du sørge for at replikken blir husket. «Det var en interessant kommentar.» - Snakke med den «snilleste» for å finne ut om vedkommende oppfatter det samme som deg. Da må du nesten ha et helt ferskt og graverende eksempel. «Jeg så at du også hørte at Anne sa xxx til meg. Vet du, jeg er kanskje litt nærtagende, men det føltes litt uvennlig ut, synes jeg. Hva tenker du?» Anonymkode: 8b9c0...095 Noe av det her var litt vel passivt aggressivt. Den siste er det man kaller triangulering. Hvis ts vil starte såpedrama er dette gode tips. Støtter " ta alvorspraten der og da". Ts bør jobbe med grensene sine, og må arbeide med å tåle følelsene som oppstår når hun setter dem. Sette seg selv foran andre. Anonymkode: 80de6...5e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2024 #55 Del Skrevet 24. mars 2024 Ta igjen og si fra! Tror det er det eneste om nytter. Synes det var noen bra forslag en hadde over her. Men klart man må se litt an på situasjonen hva som passer. Men det å vise at man ikke finner seg i dritt er veldig viktig. Marker tydelig at du ikke godtar sånne kommentarer. Det kan bli ubehagelig å si fra, men man må bare ta sjansen. Blir det slutten på vennskapet så får det heller være. Da var det uansett et veldig skjørt og vaklevorent vennskap. Anonymkode: 37628...a7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå