AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #1 Skrevet 20. mars 2024 Hei. Fikk skattepengene i dag, men fikk nesten 4’ mindre enn det den jeg leverte tilsa. Er ikke det rart? (Eneste jeg endret var reisefradraget). Skal selvfølgelig se på det når jeg får logget meg på pc og ikke telefon, men synes det var veldig rart (og har ikke noe uoppgjort med staten andre steder) Noen som har opplevd dette eller har en teori om hva som kan ha skjedd?? Anonymkode: 854ce...9d7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #2 Skrevet 20. mars 2024 9 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Fikk skattepengene i dag, men fikk nesten 4’ mindre enn det den jeg leverte tilsa. Er ikke det rart? (Eneste jeg endret var reisefradraget). Skal selvfølgelig se på det når jeg får logget meg på pc og ikke telefon, men synes det var veldig rart (og har ikke noe uoppgjort med staten andre steder) Noen som har opplevd dette eller har en teori om hva som kan ha skjedd?? Anonymkode: 854ce...9d7 Ja? Du forandret på reisefradraget. Anonymkode: 3173d...96f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #3 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja? Du forandret på reisefradraget. Anonymkode: 3173d...96f Ja, jeg la det til siden det ikke kommer av seg selv. Så jeg skulle få tilbake mer en opprinnelig men fikk mindre… Anonymkode: 854ce...9d7
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #4 Skrevet 20. mars 2024 https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/penger-tilgode/ Forskjell på tilgodebeløp og det som er kommet inn på konto Hvis det er forskjell på beløpet som står til gode på skatteoppgjøret og beløpet du har fått utbetalt, kan Skatteetaten ha foretatt en motregning i tilgodebeløpet. Du vil da få eget brev som viser hvilke krav som er dekket opp ved motregning. Anonymkode: 35425...1c9
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #5 Skrevet 20. mars 2024 Som AB over her skriver: Da har du nok skyldt det offentlige noe allerede? Anonymkode: 3f7cc...b84
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #6 Skrevet 20. mars 2024 Eller de har ikke godkjent reisefradraget ditt. Anonymkode: 835e5...5fa
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #7 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Fikk skattepengene i dag, men fikk nesten 4’ mindre enn det den jeg leverte tilsa. Er ikke det rart? (Eneste jeg endret var reisefradraget). Skal selvfølgelig se på det når jeg får logget meg på pc og ikke telefon, men synes det var veldig rart (og har ikke noe uoppgjort med staten andre steder) Noen som har opplevd dette eller har en teori om hva som kan ha skjedd?? Anonymkode: 854ce...9d7 Hvorfor sjekker du det ikke via telefonen? Anonymkode: 435fe...5bc
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #8 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Som AB over her skriver: Da har du nok skyldt det offentlige noe allerede? Anonymkode: 3f7cc...b84 Nei, har ikke noe skyldig til det offentlige. AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvorfor sjekker du det ikke via telefonen? Anonymkode: 435fe...5bc Fordi jeg måtte sammenligne med den opprinnelige skattemeldingen og mye lettere når jeg kan ta det opp på to skjermer. AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller de har ikke godkjent reisefradraget ditt. Anonymkode: 835e5...5fa Jo, det er godkjent og kommet med. Det virker som forskjellen ligger i beløpet på innbetalt skatt, noe jeg synes er rart for det har jeg jo ikke endret. Men stod at jeg hadde forhåndsinnbetalt 328000 i den første og 324000 i den endelige så får grave litt mer der eventuelt Anonymkode: 854ce...9d7 1
Gjest Bromance Skrevet 20. mars 2024 #9 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei. Fikk skattepengene i dag, men fikk nesten 4’ mindre enn det den jeg leverte tilsa. Er ikke det rart? (Eneste jeg endret var reisefradraget). Skal selvfølgelig se på det når jeg får logget meg på pc og ikke telefon, men synes det var veldig rart (og har ikke noe uoppgjort med staten andre steder) Noen som har opplevd dette eller har en teori om hva som kan ha skjedd?? Anonymkode: 854ce...9d7 Det kan hende at skatteetaten ikke har godtatt fradrag fordi du ikke har lagt ved dokumentasjon.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #10 Skrevet 20. mars 2024 50 minutter siden, AnonymBruker said: Det virker som forskjellen ligger i beløpet på innbetalt skatt, noe jeg synes er rart for det har jeg jo ikke endret. Men stod at jeg hadde forhåndsinnbetalt 328000 i den første og 324000 i den endelige så får grave litt mer der eventuelt Anonymkode: 854ce...9d7 Ja, da bør du grave mer i det. La oss høre hva du finner ut 🙂 Anonymkode: 3f7cc...b84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå