Gå til innhold

Fikk mindre utbetalt av skattepengene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Fikk skattepengene i dag, men fikk nesten 4’ mindre enn det den jeg leverte tilsa. Er ikke det rart? (Eneste jeg endret var reisefradraget). Skal selvfølgelig se på det når jeg får logget meg på pc og ikke telefon, men synes det var veldig rart (og har ikke noe uoppgjort med staten andre steder)  Noen som har opplevd dette eller har en teori om hva som kan ha skjedd??

Anonymkode: 854ce...9d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei. Fikk skattepengene i dag, men fikk nesten 4’ mindre enn det den jeg leverte tilsa. Er ikke det rart? (Eneste jeg endret var reisefradraget). Skal selvfølgelig se på det når jeg får logget meg på pc og ikke telefon, men synes det var veldig rart (og har ikke noe uoppgjort med staten andre steder)  Noen som har opplevd dette eller har en teori om hva som kan ha skjedd??

Ja? Du forandret på reisefradraget. 

Anonymkode: 3173d...96f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja? Du forandret på reisefradraget. 

Anonymkode: 3173d...96f

Ja, jeg la det til siden det ikke kommer av seg selv. Så jeg skulle få tilbake mer en opprinnelig men fikk mindre…

AnonymBruker
Skrevet

https://www.skatteetaten.no/person/skatt/skatteoppgjor/penger-tilgode/

Forskjell på tilgodebeløp og det som er kommet inn på konto

Hvis det er forskjell på beløpet som står til gode på skatteoppgjøret og beløpet du har fått utbetalt, kan Skatteetaten ha foretatt en motregning i tilgodebeløpet.

Du vil da få eget brev som viser hvilke krav som er dekket opp ved motregning.

Anonymkode: 35425...1c9

AnonymBruker
Skrevet

Som AB over her skriver: Da har du nok skyldt det offentlige noe allerede?

Anonymkode: 3f7cc...b84

AnonymBruker
Skrevet

Eller de har ikke godkjent reisefradraget ditt.

Anonymkode: 835e5...5fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hvorfor sjekker du det ikke via telefonen?

Anonymkode: 435fe...5bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Som AB over her skriver: Da har du nok skyldt det offentlige noe allerede?

Nei, har ikke noe skyldig til det offentlige. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor sjekker du det ikke via telefonen?

Anonymkode: 435fe...5bc

Fordi jeg måtte sammenligne med den opprinnelige skattemeldingen og mye lettere når jeg kan ta det opp på to skjermer. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller de har ikke godkjent reisefradraget ditt.

Anonymkode: 835e5...5fa

Jo, det er godkjent og kommet med. 

Det virker som forskjellen ligger i beløpet på innbetalt skatt, noe jeg synes er rart for det har jeg jo ikke endret. Men stod at jeg hadde forhåndsinnbetalt 328000 i den første og 324000 i den endelige så får grave litt mer der eventuelt

• Liker 1
Gjest Bromance
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det kan hende at skatteetaten ikke har godtatt fradrag fordi du ikke har lagt ved dokumentasjon.

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Det virker som forskjellen ligger i beløpet på innbetalt skatt, noe jeg synes er rart for det har jeg jo ikke endret. Men stod at jeg hadde forhåndsinnbetalt 328000 i den første og 324000 i den endelige så får grave litt mer der eventuelt

Ja, da bør du grave mer i det. La oss høre hva du finner ut 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...