Gå til innhold

Hvordan rengjøre fotbad?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har brukt balje/bøtte til fotbad frem til nå. Men tenker å kjøpe sånn elektrisk fotbad. Men da lurer jeg på hvordan vasker/rengjører man den? Er det mye jobb med det? Siden det er elektrisk, man skal sikkert være litt forsiktig med å vaske den ? Erfaring?

Anonymkode: 6ef46...834

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den skal aldri dyppes i vann. :) Man tar noen kluter og bruker normalt vaskemiddel. Er det ille oppi der, så brukes fuktet papir først...men det kan da vel ikke være så ille? Tørk av med diverse kluter fuktet i vann...evt...hell litt vann oppi/eller litt kontrollert stråle fra hånddusj og hell ut. Ikke så vanskelig. Jeg har også en sånn en og det gjør godt for slitne føtter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (8 minutter siden):

Den skal aldri dyppes i vann. :) Man tar noen kluter og bruker normalt vaskemiddel. Er det ille oppi der, så brukes fuktet papir først...men det kan da vel ikke være så ille? Tørk av med diverse kluter fuktet i vann...evt...hell litt vann oppi/eller litt kontrollert stråle fra hånddusj og hell ut. Ikke så vanskelig. Jeg har også en sånn en og det gjør godt for slitne føtter. 

Ok men jeg pleier å ha litt såpe, eddik, salt og sånne ting oppi. Så den må vaskes ordentlig etterpå. Er redd for at det tilslutt blir et ork med vasking at jeg bare slutter å bruke den og går tilbake til balje 😅 

Kjøper fra finn men må betale frakt også så blir rundt 300 kr å betale

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ting som er morsomme når de er nye...brukes mindre og mindre og til sist står de innerst et sted
og så er de glemt, men det er opp til oss. ;)  Du får forsøke deg frem og så finner du din metode. Lykke til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (43 minutter siden):

De fleste ting som er morsomme når de er nye...brukes mindre og mindre og til sist står de innerst et sted
og så er de glemt, men det er opp til oss. ;)  Du får forsøke deg frem og så finner du din metode. Lykke til. 

Ja helt enig med deg 🙂

Hvilken type har du? Burde man kjøpe dyr type eller funker en billig en også like bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er eldgammel nå og ble kjøpt på elkjøp. Husker dessverre ikke navnet og...den står under senga mi langt inne. :fnise:  Hvis jeg husker det så kan jeg finne navnet senere, men den er neppe i salg lengre. Sjekk best i test kanskje? 

Finnes sikkert flere tester der ute, men her er en av dem. 
https://testy.no/beste-fotbad/ ...og vinneren ble denne her: 
4638872_.jpg

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Hoppetaujenta skrev (4 timer siden):

Den er eldgammel nå og ble kjøpt på elkjøp. Husker dessverre ikke navnet og...den står under senga mi langt inne. :fnise:  Hvis jeg husker det så kan jeg finne navnet senere, men den er neppe i salg lengre. Sjekk best i test kanskje? 

Finnes sikkert flere tester der ute, men her er en av dem. 
https://testy.no/beste-fotbad/ ...og vinneren ble denne her: 
4638872_.jpg

Takk :)

det er disse to jeg har sett. Og tenker å kjøpe en av de.  Det eneste problemet jeg ser med disse er rengjøring etter endt fotbad. En bajle er jo enkelt. Bruker bare en svamp og litt zalo.

Screenshot_20240320_160449.jpg

Screenshot_20240320_160501.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Å vaske med klut nedi et slikt fotbad høres tungvint ut. Jeg bruker bare en liten skvett vann, et par dusjer med baderomsspray og en oppvaskkost e.l. Kosten kommer til i alle kriker og kroker, og etter å ha skrubbet ferdig tømmer du ut såpevannet og skyller bort restene. Tørk av med et håndkle e.l., eller la lufttørke. 

Anonymkode: 72ea5...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

PS: Jeg hadde satset på det som er burgunder, selv om det er dyrere. Det rosa ser skittent ut. 

Anonymkode: 72ea5...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...