Gå til innhold

Spysyken uten oppkast?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte å føle meg rar og kvalm på slutten av arbeidsdagen igår. Da jeg var på vei hjem handlet det bare om å holde ut på bussturen, det verket i kroppen, var veldig trøtt og ekstremt kvalm. Følte meg oppblåst i magen og tenkte det ville hjelpe å komme meg på do. Gikk rett på do da jeg kom hjem men der skjedde det lite. Fikk frostrier og la meg under dyna. Lå der med frostrier i 3 timer med en voldsom kvalme og fikk etterhvert feber på over 39. Mat var helt uaktuelt. Tok to ibux ta kvelden kom og sov til imårrest. Er feberfri enn så lenge idag men har ikke spist siden klokken 12 igår. Ingen matlyst enda men kvalmen har sluppet taket.

Hva i all verden var dette? Kan man ha omgangssyken uten å kaste opp? Hadde besøk av noen i helgen som hadde kastet opp for 1 uke siden men tenkte de ikke var smittsom lengre..Ingen andre i huset har blitt syke (enda).

Blir litt stressa av at jeg fikk feber, det pleier jeg aldri å få med mindre jeg er skikkelig syk med halsbetennelse eller influensa.

Anonymkode: 755c9...95d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fullt mulig å ha omgangssyke med kvalme, nedsatt matlyst og feber uten å ha måttet kastet opp. Omgangssyke er egentlig en fellesbetegnelse som brukes for flere ulike mage og tarminfeksjoner forårsaket av virus. Du kan også få lignende symptomer av matforgiftning, men dette varer vanligvis bare i 1-2 dager i motsetning til omgangssyke som oftest varer i 3-7 dager. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...