Gå til innhold

Sbanken stenger for nettbank og app i 4 dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Sbanken hadde den beste nettbanken og appen så klart de skal legge ned den. Dnb logikk. Og de mister de beste medarbeiderne i samme slengen. Slikt blir det i oligopol-norge.

Anonymkode: 33c22...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Sbanken hadde den beste nettbanken og appen så klart de skal legge ned den. Dnb logikk. Og de mister de beste medarbeiderne i samme slengen. Slikt blir det i oligopol-norge.

Pfff. Den mye appen blir sikkert mer enn god nok. Folk har et psykelig forhold til bankene i Norge😂

Anonymkode: 3f22a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Har DNB mistet medarbeiderne som kom til ved oppkjøpet av Sbanken?

Anonymkode: b2d3f...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Hvis du ikke reiser alene, kanskje du kan vippse til den du reiser med så de kan ta ut? 

Anonymkode: ba9d3...81f

Hvorfor? Kortet virker som vanlig. Alt virker som vanlig, bortsett fra at man ikke kan logge inn på nettbanken.

Anonymkode: 7c735...c20

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 20.3.2024 den 12.07):

Det hender man trenger å overføre penger på kort varsel. Eller at man får større summer inn på konto feks den tirsdagen, og at de da blir stående uten rente hele påsken. Kan være store summer i forbindelse med oppgjør, salg av bolig osv. 

Anonymkode: 2163b...a88

Men selv om det er fem millioner, så utgjør ikke det så veldig mange kroner når det bare er snakk om en 4-5 dager. Og dette vil gjelde veldig få. For de aller fleste er ikke dette noe problem. Aksjehandel på Oslo Børs er det uansett ikke, så da er det kun utenlandske aksjer det er snakk om, og det vet jeg ikke engang om Sbanken har en løsning for? Har aldri sjekket. 

Anonymkode: c83a9...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men selv om det er fem millioner, så utgjør ikke det så veldig mange kroner når det bare er snakk om en 4-5 dager. Og dette vil gjelde veldig få. For de aller fleste er ikke dette noe problem. Aksjehandel på Oslo Børs er det uansett ikke, så da er det kun utenlandske aksjer det er snakk om, og det vet jeg ikke engang om Sbanken har en løsning for? Har aldri sjekket. 

Kan fort tape over 500 pr dag med fem mill, det bør isåfall sbanken ersttatte om det ikke blir mulig å overføre pengene på en virkedag. Dette har de nok visst om en god stund før de varslet kundene, så man kunne hatt tid til å ordne med konto i en annen bank osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Kan fort tape over 500 pr dag med fem mill, det bør isåfall sbanken ersttatte om det ikke blir mulig å overføre pengene på en virkedag. Dette har de nok visst om en god stund før de varslet kundene, så man kunne hatt tid til å ordne med konto i en annen bank osv. 

😂😂😂😂

Anonymkode: 3f22a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men vi har jo visst om dette lenge! 
Jeg er som sagt ingen fan av DNB, og har avsluttet all min sparing i Sbanken, men akkurat denne kritikken synes jeg faktisk er litt urimelig. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Men vi har jo visst om dette lenge! 
Jeg er som sagt ingen fan av DNB, og har avsluttet all min sparing i Sbanken, men akkurat denne kritikken synes jeg faktisk er litt urimelig. 

Jeg fikk varsel om dette for to dager siden. Hvis jeg sto midt i boligkjøp eller andre større transaksjoner ville ikke dette vært nok. Nå flyttet jeg uansett det meste av mine ting vekk fra Sbanken for en stund siden, så ikke noe problem for meg. Men det vil garantert bli det for noen. For de aller fleste får det lite å si. Tenker man sånn kan jo legevakten stenge også, kun et problem for de som trenger den akkurat de dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg fikk varsel om dette for to dager siden. Hvis jeg sto midt i boligkjøp eller andre større transaksjoner ville ikke dette vært nok. Nå flyttet jeg uansett det meste av mine ting vekk fra Sbanken for en stund siden, så ikke noe problem for meg. Men det vil garantert bli det for noen. For de aller fleste får det lite å si. Tenker man sånn kan jo legevakten stenge også, kun et problem for de som trenger den akkurat de dagene.

Da tror jeg ikke du har fulgt med, for dette har vært varslet lenge. Og noen hundrelapper i renteinntekter for SVÆRT få kan ikke akkurat sammelignet med å være alvorlig syk/skadet…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Da tror jeg ikke du har fulgt med, for dette har vært varslet lenge. 

Fulgt med, tja, når det gjelder mine egne bankforbindelser forholder jeg meg til informasjon fra banken. Har jo selvsagt fått med meg all støyen rundt sbanken, var jo en grunn til at jeg byttet bank. Men skal banken stenge ned helt flere virkedager på rad, bør det varsles lengre på forhånd enn en uke. Til og med buss for bane får vi vite om lengre tid i forveien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Men du kan jo bare legge inn en overføring i nettbanken i forkant, da blir pengene flyttet som de skal.

Anonymkode: 0d3b4...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg står midt i et boligkjøp, og jeg har ikke ansett dette som et problem. Jeg har lagt inn en overføring i forkant.

Jeg vet ikke 100 % sikkert om de kommer, men den overføringa "står jo bare og prøver" frem til det er dekning, og så fort pengene eventuelt er på konto, så overføres de med en gang.

Null problem det.

I tillegg ble det jo meldt med én ukes varsel. Man klarer vel å varsle avsender av de fleste store pengesummer om det i tide da.

Anonymkode: 0d3b4...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...