Gå til innhold

Sbanken stenger for nettbank og app i 4 dager?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For det første, læringspunkt, ha alltid mer enn ett kort. Helst i to ulike banker. Og helst et vanlig debit kort og et kredittkort. Da vil du ikke være avhengig av en bank alene, og du vil ha kreditt til å klare deg noen dager dersom noe uforutsett skulle skje.

For det andre, finn ut hvilken bank du vil ha og bytt. Det er ingen vits i å sitte på gjerde og utsette sånt til det uendelige. Finn en lokal bank eller en større bank du liker, og få det gjort.

For det tredje, de fleste oppegående banker støtter i dag digitale kort og xPay løsninger. Det betyr at så snart du har bestilt kort der og kortet er "produsert" så vil du ha tilgang på det digitale kortet i fra mobilbanken og kan legge dette inn i Apple Pay/Google Pay/Garmin Pay eller det du ønsker å bruke. Du slipper altså å vente på å få noe i posten.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
26 minutter siden, applestories said:

Så lenge du ikke må inn på kontoen i Sbanken for å administrere innbetalingen ser det ut som dette skal gå greit for deg.

Screenshot_20240320-074315_Chrome.thumb.jpg.75c107a14b5687e03322cf2cca08d3cb.jpg

Så da er det gjerne mulig å overføre penger til kontoen fra en annen bank, og derretter bruke bankkortet. 

Anonymkode: 03a46...15e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg forstår det slik og. Jeg skulle egentlig ha kontoen i sbanken som lønnskonto. Men får heldigvis pengene inn i annen bank. Det er ikke mulig å få penger/lønnen  inn på konto disse dagene utifra hva jeg forstår.. . Jeg lever fra måned til måned på lønnen. Og synes det var kjipt. Bestillte derfor kort I banken som lønnen kommer på. Men spørs om jeg får den innen den tid. :)

Du setter bare opp en betaling som går den dagen du får lønn. 

Anonymkode: 11ea8...b70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

DNB har gjort Sbanken til en bank som ikke lenger hører på kundene sine. Jeg er derfor glad jeg byttet i tide. Nedetid på nettbank og app i flere dager med så kort varsel er faktisk ganske uhørt. Nå er det vel riktignok reellt sett bare et problem i to dager, siden to av dagene er skjærtorsdag og langfredag hvor man uansett ikke ville fått overført. Men det forlenger påsken så det blir totalt seks dager man ikke kan overføre, om man ikke vet om behovet på forhånd og kan sette det opp før nedetiden starter. Nettbanken forsvinner snart uansett, men det burde vært mulig å holde enten app eller nettbank oppe mens man legger om til et nytt (og dårligere) system.

Anonymkode: 2163b...a88

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Gøy å se hvordan DnB har kjøpt opp en konkurrent for å så gjøre alt de kan for å få den banken til å bli den kjipeste som ingen vil ha. Kapitalisme 101.

Anonymkode: 25dc0...cfe

Jo, jeg vil ha den. Klarer ikke bry meg om opphausingen av dette.

Anonymkode: 3f22a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byttet til bulder bank. kjempe fornøyd. er en del av sparebanken vest, så jeg tror neppe de blir kjøpt opp av dnb de også. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

DNB har gjort Sbanken til en bank som ikke lenger hører på kundene sine. Jeg er derfor glad jeg byttet i tide. Nedetid på nettbank og app i flere dager med så kort varsel er faktisk ganske uhørt. Nå er det vel riktignok reellt sett bare et problem i to dager, siden to av dagene er skjærtorsdag og langfredag hvor man uansett ikke ville fått overført. Men det forlenger påsken så det blir totalt seks dager man ikke kan overføre, om man ikke vet om behovet på forhånd og kan sette det opp før nedetiden starter. Nettbanken forsvinner snart uansett, men det burde vært mulig å holde enten app eller nettbank oppe mens man legger om til et nytt (og dårligere) system.

Jeg forstår det slik at det er mulig å innbetale fra annen bank til sbanken i perioden. Men det er ikke mulig å betale regninger. Det er nok en del som får lønn onsdag neste uke, og da er det ikke mulig å betale regninger fra banken. Men saldo kan sees hos vipps. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 hours ago, Ænema said:

byttet til bulder bank. kjempe fornøyd. er en del av sparebanken vest, så jeg tror neppe de blir kjøpt opp av dnb de også. 

Bla eies Fremtind av sb vest sammen, så ikke mye konkurranse der heller.

Anonymkode: 33c22...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg forstår det slik at det er mulig å innbetale fra annen bank til sbanken i perioden. Men det er ikke mulig å betale regninger. Det er nok en del som får lønn onsdag neste uke, og da er det ikke mulig å betale regninger fra banken. Men saldo kan sees hos vipps. 

Det blir jo uansett ikke trukket noen regninger i helligdagene, og regninger som kommer inn onsdag kan vente til over påske. 
Ikke at jeg liker DNb altså, jeg har allerede rømt fra Sbanken…

Anonymkode: c83a9...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Regninger er mulig å betale, så lenge de er lagt inn på forhånd. Så akkurat den biten går greit. Skjærtorsdag og langfredag ville ikke regninger blitt betalt uansett, hvis de lå med forfall en av de dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ser ikke helt hvordan dette skal kunne skape så store problemer for noen?

Kort vil fungere, penger vil komme inn, innlagte regninger vil betales.

(Aksjedelen forstår jeg kan bli mer irriterende, men så lenge man har fått beskjeden med seg, kan man innrette seg).

Anonymkode: 0d3b4...a86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ser ikke helt hvordan dette skal kunne skape så store problemer for noen?

Kort vil fungere, penger vil komme inn, innlagte regninger vil betales.

(Aksjedelen forstår jeg kan bli mer irriterende, men så lenge man har fått beskjeden med seg, kan man innrette seg).

Det hender man trenger å overføre penger på kort varsel. Eller at man får større summer inn på konto feks den tirsdagen, og at de da blir stående uten rente hele påsken. Kan være store summer i forbindelse med oppgjør, salg av bolig osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har lønnskonto i annen bank, men har ikke kort. Skal reise bort disse dagene til familie på andre siden av landet. Men jeg har bestillt kort i den andre banken der jeg har lønnskonto. Håper at jeg får det innen den tid. :) . Glad at jeg har en annen bank itillegg. 

Hvis du ikke reiser alene, kanskje du kan vippse til den du reiser med så de kan ta ut? 

Anonymkode: ba9d3...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det hender man trenger å overføre penger på kort varsel. Eller at man får større summer inn på konto feks den tirsdagen, og at de da blir stående uten rente hele påsken. Kan være store summer i forbindelse med oppgjør, salg av bolig osv. 

Om man vet eller tror man får en stor sum inn, kan man jo legge inn en overføring i forkant?

Om pengene ikke skulle dukke opp likevel, er det jo ikke verre enn at overføringen ikke finner sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg aner ingen ting om dette, men jeg må bare si at jeg er uendelig glad jeg har og har brukt konti i både DnB og Sbanken. Følgelig kan jeg kvitte meg med begge bankene som følge av den bedritne oppførselen til DnB. Tidenes verste kundebehandling! Deres oppførsel beviste for meg at mitt kundeforhold til DnB har vart altfor lenge. Jeg har ikke mer enn et par millioner å ta med meg til en annen bank, men aldri i livet om jeg skal ha mer med DnB å gjøre! Håper skuta synker!

Anonymkode: 423b8...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg aner ingen ting om dette, men jeg må bare si at jeg er uendelig glad jeg har og har brukt konti i både DnB og Sbanken. Følgelig kan jeg kvitte meg med begge bankene som følge av den bedritne oppførselen til DnB. Tidenes verste kundebehandling! Deres oppførsel beviste for meg at mitt kundeforhold til DnB har vart altfor lenge. Jeg har ikke mer enn et par millioner å ta med meg til en annen bank, men aldri i livet om jeg skal ha mer med DnB å gjøre! Håper skuta synker!

Anonymkode: 423b8...719

For et leven.

Anonymkode: 3f22a...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nei, nå får det sannelig være nok her! DNB er en hederlig bank som alltid stiller opp for kundene sine! Kundeservice 24/7!

Anonymkode: b2d3f...073

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har vært kunde i Sbanken i mange år. Ganske trist at man legger ned Sbanken som nettbank, dvs man kan vel bare bruke appen etter at overgangen er komplett.

Skal allikevel være kunde en stund til for å se hvordan appen fungerer.

Anonymkode: 09519...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du har bestilt kort i en bank som støtter Apple Pay kan du registrere det i Apple Pay før du har det fysiske kortet. Bare hent kortopplysninger i nettbanken

Bruker bare Apple Pay overalt jeg.

Anonymkode: a671d...9bc

This. 
Vi har faktisk litt cash i tillegg, sånn for heeelt sikkerhetsskyld. 

Anonymkode: 2b20b...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Gøy å se hvordan DnB har kjøpt opp en konkurrent for å så gjøre alt de kan for å få den banken til å bli den kjipeste som ingen vil ha. Kapitalisme 101.

Anonymkode: 25dc0...cfe

Såklart. Mange måter å forsure det for kunder. Blant annet ved å velge stenge nettbank 2 dager før påske. De skriver 4 dager men i praksis er det jo 7 dager før man igjen kan betale en regning dersom man har glemt det. Er først tirsdag 2.4. som er virkedag igjen.

Det oppnår i hvert fall det de ville, nemlig å kvitte seg med kunder som har vært storfornøyd med Sbanken i mange år. Jeg skal dog ikke til DnB, aldri i livet jeg gir mine penger til denne søppelbanken. Skulle bare ønske konkurransetilsynet hadde aldri gitt lov DnB å kjøpe Sbanken.

Anonymkode: 894c3...aa7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...