AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #1 Skrevet 20. mars 2024 Er bare nysgjerrig på om det er sånn det har blitt. Har aldri forsøkt nettdating selv og har funnet mine partnere i real life. Men det var 8 år siden sist. Syns det høres så skummelt ut å finne en potensiell partner på nett. Vanskelig å vite hvem man kan stole på. Ihvertfall når man hører om alle dem som lurer partneren trill rundt, med løgner og ghosting. Anonymkode: ab22c...c17 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #2 Skrevet 20. mars 2024 Ofte ja. Jeg syntes nettdating var skummelt da jeg for noen år siden brått ble singel etter 6 årsaker forhold. Men så tenkte jeg at det er bare det å prate med noen, bare i litt annen form. Jeg hadde noen interessante santaler med folk, noen rare, en eller to litt skumle. En sa vi måtte avslutte en lang prat fordi han skulle på fjellet neste dag, så hørte jeg aldri mer, håper han kom ned fra det fjellet, hehe. Jeg møtte én mann til et planlagt ons, for å legge eksen bak meg, det var fint. Jeg likte ikke tanken på at eksen var min siste. Hadde ikke noe ønske om mer med denne mannen. Så møtte jeg en mann jeg trodde det kanskje kunne bli noe mer med, det var hyggelig en stund, men så ble han rar og til slutt ghostet han meg. Da tenkte jeg til meg selv, nå må du ha en strategi. Vent 2 uker og hvis han ikke gir lyd fra seg fra, så gå videre med god samvittighet og ikke hør på ham om han tar kontakt etter det. Så prata jeg videre med folk etter de 2 ukene. Plutselig fikk jeg spesiell kontakt med en mann. Sånn at det kjentes ut som vi forsto hverandre eller allerede var kjent. Praten fløt naturlig lett. Og det var det samme eller tom bedre da vi noen dager seinere møttes live. Ghostemannen fikk tidlig greie på at jeg var nytt forhold og prøvde å få meg tilbake, men jeg svarte bare svada eller overså ham. Jeg var jo både opptatt og forøvrig uinteressert i en vinglete fyr. Nå har vi vært sammen med mannen i 4 år til sommeren ❤️ Anonymkode: 6016b...148 2 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #3 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ofte ja. Jeg syntes nettdating var skummelt da jeg for noen år siden brått ble singel etter 6 årsaker forhold. Men så tenkte jeg at det er bare det å prate med noen, bare i litt annen form. Jeg hadde noen interessante santaler med folk, noen rare, en eller to litt skumle. En sa vi måtte avslutte en lang prat fordi han skulle på fjellet neste dag, så hørte jeg aldri mer, håper han kom ned fra det fjellet, hehe. Jeg møtte én mann til et planlagt ons, for å legge eksen bak meg, det var fint. Jeg likte ikke tanken på at eksen var min siste. Hadde ikke noe ønske om mer med denne mannen. Så møtte jeg en mann jeg trodde det kanskje kunne bli noe mer med, det var hyggelig en stund, men så ble han rar og til slutt ghostet han meg. Da tenkte jeg til meg selv, nå må du ha en strategi. Vent 2 uker og hvis han ikke gir lyd fra seg fra, så gå videre med god samvittighet og ikke hør på ham om han tar kontakt etter det. Så prata jeg videre med folk etter de 2 ukene. Plutselig fikk jeg spesiell kontakt med en mann. Sånn at det kjentes ut som vi forsto hverandre eller allerede var kjent. Praten fløt naturlig lett. Og det var det samme eller tom bedre da vi noen dager seinere møttes live. Ghostemannen fikk tidlig greie på at jeg var nytt forhold og prøvde å få meg tilbake, men jeg svarte bare svada eller overså ham. Jeg var jo både opptatt og forøvrig uinteressert i en vinglete fyr. Nå har vi vært sammen med mannen i 4 år til sommeren ❤️ Anonymkode: 6016b...148 Takk for at du delte din erfaring og med gode tips☺️ Jeg ville likevel aldri ha svart han ‘ghoste-mannen hadde det vært meg. Jeg ville nok ghosta ham tilbake. Anonymkode: ab22c...c17 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #4 Skrevet 20. mars 2024 Aldri funnet noen på nett. Anonymkode: 088fe...017 1 3
BobTheNoob Skrevet 20. mars 2024 #5 Skrevet 20. mars 2024 (endret) Er du kvinne? Jeg er mann. Etter jeg ble singel etter mange års samliv og begynte å date, har jeg fått det jeg kaller "oppmerksomhet" og direkte invitasjoner IRL (In Real Life) flere ganger, men siden jeg muligens er litt kresen har jeg ikke respondert på dem. Men IRL markedet eksisterer akkurat som før. På nett finner man mye rart. Mest rart. Det er en arena som anonymiserer folk og det tiltrekker seg creeps, løgnere, svindlere, overgripere, incels, samfunnstapere, seriesjekkere, multidatere, utroskap og generelt idioter. Alle i dekke av å fremstå som ålreite menn på appen. Midt i den klynga finner du faktisk veldig ålreite fyrer som bruker Tinder i håp om å finne ålreite damer utenfor deres eget nettverk. Vi menn sliter med samme problem motsatt vei, bare ikke fullt så ille. Vi treffer all kinds der også, fra man-eaters, prinsessesyndromer, ghostere, damer med tilknytningsangst, traumer, utroskap, osv. osv. Du vil bli ghostet, få tilsendt alt fra enstavelsesord til slibrige meldinger og rett ut aggresjon. Du må ha tykk hud og vente i det lengste med å dele personlig info som tlf nr, snap-adr, osv. Jeg ble FB venn litt for fort med et par stk. Jeg fjernet dem etter hvert. Nå venter jeg med sånt til jeg ser hvor det går. Det er ofte et dårlig tegn at de vil over på snap fortest mulig. For meg er det : Tinderchat-->Date-->tlf.nr-->Snap-->FB .. etter hvert som vi blir kjent. Jeg chatter først for finne de som virker seriøse og attraktive både mentalt og utseendemessig, men så er jeg rask med å be dem ut. Jeg bygger ikke forhold på app. Jeg må se dem i øya. Dette har fungert greit selv om det tar tid. Har gått på et par smeller og ellers hatt noen kjedelige kaffe dates. Har hele tiden hevdet at jeg tror mest på at jeg vil møte noen IRL, men nå har jeg truffet en nydelig dame på Tinder som jeg driver og treffer. Endret 20. mars 2024 av BobTheNoob 1 1 3
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. mars 2024 #6 Skrevet 20. mars 2024 Jeg er 42 så nettdating var helt nytt for meg🤭 Jeg hoppet ut i det med null forventninger og innstilling om å møte nye mennesker. Silte kjapt ut på chat hvem som var seriøs. Hadde mange fine kaffe dates, et par litt mer seriøse og den syvende måneden fant jeg han som nå er kjæresten min. Opplevde ikke noe ekkelt eller ghosting. Er par useriøse som lyste og de ignorerte jeg bare🤷🏻♀️
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #7 Skrevet 20. mars 2024 Av de tidligere kjærestene mine som har behandlet meg verst, vært manipulativ og tråkket meg ned, løyet, vært utro, ghostet meg etter flere måneder, og generelt vært drittsekker, det er de jeg truffet IRL. Har kun en negativ opplevelse med noen jeg har møtt fra nett, en som ghostet meg etter noen uker. Har selvsagt møtt flere som ikke virket interessante etter 1-3 dates, der man ikke har kjemien eller innser man er alt for forskjellig. Men aldri møtt noen som er ufin. Hvor man treffer potensielle partnere gir på ingen måte noen garantier for at de er snille eller til å stole på. Anonymkode: 7b308...24b 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #8 Skrevet 20. mars 2024 Det virker nesten slik. Jeg møtte et par karer gjennom div nettsider for noen år siden, men det var bare rusk alt sammen så det ble ikke noe mer enn at vi møttes på en kafe eller en pub, prata og gikk hver vår vei. Han jeg er forlovet med traff jeg gjennom ei venninne. Å møte noen på nettet var for meg bortkastet tid av livet. Anonymkode: f6b19...35d 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #9 Skrevet 20. mars 2024 Jeg er ikke på nettdating og vil heller ikke ha noen som holder på med det. Anonymkode: 9afb4...2e2 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #10 Skrevet 20. mars 2024 Virker sånn, men nettdating er helt håpløst. Jeg har gitt opp, selv om det jo er helt umulig å treffe folk utenom og. Anonymkode: d8145...94c 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #11 Skrevet 20. mars 2024 Nei, har virkelig null problemer med å møte folk i sosiale sammenheng i virkeligheten. Nett virker bare creepy og usjarmerende. Anonymkode: 884fe...26e 1
exictence Skrevet 20. mars 2024 #12 Skrevet 20. mars 2024 Jeg traff mange på nett, og med god erfaring. Møtte alle ganske raskt IRL, så oppdager jo selvsagt der om de er ærlige ov om hvordan de er som person. Selv om jeg ikke fant meg kjæreste der med det første (tok noen år, og mange treff), var det veldig hyggelig. Til slutt traff jeg min kjæreste på Tinder. Han møtte jeg etter en dags chatting
Fjompenisse Skrevet 20. mars 2024 #13 Skrevet 20. mars 2024 4 hours ago, AnonymBruker said: Er bare nysgjerrig på om det er sånn det har blitt. Har aldri forsøkt nettdating selv og har funnet mine partnere i real life. Men det var 8 år siden sist. Syns det høres så skummelt ut å finne en potensiell partner på nett. Vanskelig å vite hvem man kan stole på. Ihvertfall når man hører om alle dem som lurer partneren trill rundt, med løgner og ghosting. Anonymkode: ab22c...c17 Alt var bedre i gamledager når man traff hverandre i virkeligheten. Ingen skumle menn, ingen voldtekter, ingen kvinner som ble mishandlet av pykopatiske menn. Alt var mye tryggere før... 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #14 Skrevet 20. mars 2024 Har tenkt tanken at det kan hende så mange bruker nettdating at det å ikke ha en profil der minsker muligheten til at noen kunne tatt kontakt i virkeligheten, så om de leter tar det som en selvfølge at jeg er i et forhold. Så det kunne blitt en slags reklamering for singel status å ha profil? Eller ta kontakt på nett, fordi de ikke tørr på ekte. Er ikke sånn at jeg tror det er noen som leter. Har bare en misstanke om at det kunne ha skjedd en gang og han var fin 😮💨 Ønsketenkning 😅 Anonymkode: 34205...428 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #15 Skrevet 20. mars 2024 Fjompenisse skrev (11 minutter siden): Alt var bedre i gamledager når man traff hverandre i virkeligheten. Ingen skumle menn, ingen voldtekter, ingen kvinner som ble mishandlet av pykopatiske menn. Alt var mye tryggere før... Alt dette skjedde jo før også. Men nå er det flere fremgangsmåter for dem å komme i kontakt med ofrene sine. Men overgrep, mishandling, psykopater, alt dette er gammelt og har vært en del av sikkert hele historien vår. Andre dyr har også vold og overgrep. Anonymkode: 34205...428 2 1
Fjompenisse Skrevet 20. mars 2024 #16 Skrevet 20. mars 2024 45 minutter siden, AnonymBruker said: Alt dette skjedde jo før også. Men nå er det flere fremgangsmåter for dem å komme i kontakt med ofrene sine. Men overgrep, mishandling, psykopater, alt dette er gammelt og har vært en del av sikkert hele historien vår. Andre dyr har også vold og overgrep. Anonymkode: 34205...428 Tusen takk for at du forklarte dette for meg...
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #17 Skrevet 20. mars 2024 Nei. Ble spleiset av ett vennepar. Anonymkode: f0a44...a7c
Bøff Skrevet 20. mars 2024 #18 Skrevet 20. mars 2024 Nysingel mann her. Har begynt med nettdating nå og en ny verden åpnet seg, utrolig mange single. prøver ut forskjellige datingsider
svartkatt Skrevet 20. mars 2024 #19 Skrevet 20. mars 2024 Har nesten bare brukt nett. Man vet ikke nødvendigvis at den man finner andre steder er så ærlig eller god heller. Det er det jeg bruker tid på å finne ut før jeg avgjør om jeg skal treffe folk. Og det er vel lurt å finne ut av, bli kjent om du vil, før man innleder et forhold uansett hvor man finner personen. Uansett hva slags forhold/ikke-forhold det er snakk om.
Jamomilla Skrevet 20. mars 2024 #20 Skrevet 20. mars 2024 BobTheNoob skrev (6 timer siden): Jeg ble FB venn litt for fort med et par stk. Jeg fjernet dem etter hvert. Nå venter jeg med sånt til jeg ser hvor det går. Det er ofte et dårlig tegn at de vil over på snap fortest mulig. For meg er det : Tinderchat-->Date-->tlf.nr-->Snap-->FB .. etter hvert som vi blir kjent. Jeg chatter først for finne de som virker seriøse og attraktive både mentalt og utseendemessig, men så er jeg rask med å be dem ut. Jeg bygger ikke forhold på app. Jeg må se dem i øya. Dette har fungert greit selv om det tar Dette er veldig gode råd, og stemmer på en prikk. En har gjerne en grei start på en samtale på Tinder, og så spør de etter snap ganske fort. I starten sa jeg ja til det. 10 av 10 begynte bare å sende en endeløs rekke av selfier, og samtalen døde ut. Om du liker selfier, og å sende av deg selv er det vel greit, men jeg synes det er dritkjedelig. De jeg har møtt som har vært seriøse har holdt kommunikasjonen på Tinder til vi møttes. 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå