Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har lyst til å komme med noen musikktips? Gjerne litt utenom VG-lista! :)

Jeg er relativt altetende på musikkfronten, men styrer unna boybands, spice girls-kloner, "trailer-country"og de fleste vrikkende syngedamer. Trodde ikke jeg likte metal, men fikk virkelig sansen for Leave's Eyes i høst, så jeg har åpnet meg litt mer i den retningen.

Kan jo skrive litt om mine favoritter, så kanskje dere har noen tips jeg kan komme til å like?

Liker litt alternativ musikk, og har hatt perioder der jeg har hørt på mye rart. For noen år siden gikk den mye i Loreena McKennit, Heather Nova og Delerium. Alle var grupper og artister jeg tilfeldigvis snublet over og som ble store favoritter. I høst opdaget jeg Lesiëm, som er litt i samme gate som Enigma og Era, som tidligere har stått på repeat i CD-spilleren. Leave's Eyes ble også en stor favoritt, selv om det egentlig er tyngre musikk enn jeg trodde jeg likte.

Fikk tips om Dead Can Dance i fjor, og fant noen sanger jeg likte, men fikk det ikke helt til allikevel. Within Temptation har veldig mye bra, er sepesielt glad i Our Farewell, spesielt den akustiske versjonen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen av mine favoritter:

;) Antony and the Johnsons : I Am a Bird Now

;) Ane Brun : Duets

;) Ane Brun : A Temporary Dive

;) Minor Majority : If I Told You, You Were Beautiful

;) Damien Rice : O

;) Van Morrison : Hyms To The Silence

;) Jeff Buckley: Grace

;) Beth Orton : Central Reservation

;) Beth Orton : Trailer Park

;) Martha Wainwright : Martha Wainwright

;) Billie Holiday : Lady in Satin (ja, det er gammelt - men, lekkert!)

Skrevet

Her kommer en Manu Chao-misjonær! :ler: Hør, hør, hør! (Absolutt ikke noe du finner på VG-lista, men singelen Me Gustas Tu ble mye spilt på radio sommeren for tre-fire år siden, så den har du kanskje hørt.)

Skrevet

Rufus Wainwright - Want Two

Beth Gibbons & Rustin Man - Out Of Season

The Owens - It Was Near I Died

Portishead - Dummy

Blonde Redhead - Misery Is a Butterfly

CocoRosie - Noah's Ark

Devendra Banhart - Cripple Crow

Jose Gonzalez - Veneer

Grant Lee Buffalo - Fuzzy

Gjest Fruktkake
Skrevet

Mine anbefalinger:

Suede

Madrugada

Echo & the Bunnymen

David Bowie

The Smiths

Morrissey

Manic Street Preachers

Mew

Kaiser Chiefs

Pulp

Muse

Placebo

Ricochets

The Tears

The Gun Club

Maximo Park

Kasabian

Datarock

Joy Division

The Veils

Johnossi

Richard Hawley

Skrevet

Diamanda Galas

Otep

Nick Cave !

Jeff Buckley

Skrevet

Hvis du har begynt å åpne deg for metall så vil jeg foreslå My Dying Bride.

Skrevet

Oi, her var det mye morsomt, mange som liker noe av det som jeg også liker - skal testes ut! Og dere - skriv gjerne hvilken gate musikken går mot! :)

Jeg orker ikke å skrive mange nå, men vil anbefale alle:

Mountain Goats - Tallahassee

Fantastisk musikk for dere som liker melankolske og rolige låter i singer-songwriter-stilen!

Skrevet
Jeg orker ikke å skrive mange nå, men vil anbefale alle:

Mountain Goats - Tallahassee

Fantastisk musikk for dere som liker melankolske og rolige låter i singer-songwriter-stilen!

Oi... den har jeg hatt på skal-kjøpe listen min i evigheter nå - må få kjøpt den! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...