Gå til innhold

Sosiale medier og rot.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser stadig vekk nå barnefamilier som skal vise frem rot. Er de ikke bekymret for å bli meldt til barnevern? 

Anonymkode: 7dad9...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Barnevernet håndterer omsorgssvikt o.l, så nei…

🙄

Endret av Rotemor
  • Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva har BV med rot hjemme å gjøre?

Anonymkode: 8cfd1...70a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva har BV med rot hjemme å gjøre?

Anonymkode: 8cfd1...70a

Ja det lurer jeg og på 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ser stadig vekk nå barnefamilier som skal vise frem rot. Er de ikke bekymret for å bli meldt til barnevern? 

Hva i alle dager har barnevernet med rot å gjøre? De har søren meg lite nok resurser og kapasitet fra før og er ikke rydde politi. Ryddig eller rotete hus er IKKE noe barnevernsmat eller andre instanser for den del.. 

Skaff deg litt info og innsyn..

Anonymkode: 22f0f...9a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva i alle dager har barnevernet med rot å gjøre? De har søren meg lite nok resurser og kapasitet fra før og er ikke rydde politi. Ryddig eller rotete hus er IKKE noe barnevernsmat eller andre instanser for den del.. 

Skaff deg litt info og innsyn..

Fordi jeg vet om familier som har blitt meldt pga rot. Derfor. Sakene har naturlig nok blitt henlagt, men likevel. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Fordi jeg vet om familier som har blitt meldt pga rot. Derfor. Sakene har naturlig nok blitt henlagt, men likevel. 

Selvsagt blir det henlagt.. Er jo ikke noe BV har noe med. At andre mennesker er så smålig og forkastelig at de melder andre til barnevernet fordi DE personlig mener rot er noe BV har noe med, er jo disse menneskenes problem og ikke alle andre. Det er de som melder slike saker som trenger hjelp og bør gå i seg selv.

Naboene må endelig melde meg til BV for HVA som helst. Jeg er ikke redd barnevernet. Det er ikke noe å være redd for. De er hjertelig velkommen inn i stua her på en kaffe for å se på rotet eller hva annet de måtte ønske. De er ikke farlig, de biter ikke.. 

• Liker 3
Skrevet

Ingen blir meldt bare pga rot. Da må det i så fall være mengder med rot og skitt.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (17 minutter siden):

Ingen blir meldt bare pga rot. Da må det i så fall være mengder med rot og skitt.

Vel, det har skjedd. Selv om sakene ble raskt henlagt da.

AnonymBruker
Skrevet

Rotete hjem på foreksempel Instagram som medfører ryddevideoer,er inspirerende. Men vanlig rot er da ikke noe barnevernet bør bry seg om.

Anonymkode: 4c58f...785

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er de som har ekstremt mye rot og døppel

Anonymkode: f1610...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt blir det henlagt.. Er jo ikke noe BV har noe med. At andre mennesker er så smålig og forkastelig at de melder andre til barnevernet fordi DE personlig mener rot er noe BV har noe med, er jo disse menneskenes problem og ikke alle andre. Det er de som melder slike saker som trenger hjelp og bør gå i seg selv.

Naboene må endelig melde meg til BV for HVA som helst. Jeg er ikke redd barnevernet. Det er ikke noe å være redd for. De er hjertelig velkommen inn i stua her på en kaffe for å se på rotet eller hva annet de måtte ønske. De er ikke farlig, de biter ikke.. 

Men altså ingen melder for litt rot , men søppel og rot kan være helsefarlig 

Anonymkode: f1610...2b7

Skrevet

Da må det være relativt alvorlig. Altså så mye rot og skitt at familien har laget seg stier gjennom søppelet, det gror svart muggsopp i hjørnene, familiens katt ligger død i et hjørne og brukte bleier ligger slengt på kjøkkenbenken. 
Da kommer bv på banen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

"Folk" er idioter, og noen ytterst få kan derfor finne på å melde andre til barnevernet for alt og ingenting. Det betyr ikke at man trenger bekymre seg for å legge ut bilder der huset ikke er strøkent, og det betyr ikke at ikke barnevernet er i stand til å se idiotien for det det er.  

Anonymkode: 38ee0...173

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Søppel og hjem hvor det åpenbart ikke vaskes er grunn til bekymring. Altså alvorlig grad og noe de aller fleste heldigvis ikke ser åverken hos seg selv eller naboen. 

Normale, rotete hjem er ikke bekymringsfullt. En kan enkelt se forskjell på et hjem som er skitten fordi livet er hektisk, barn som leker, mye besøk ol. Og hjem som åpenbart ikke blir vasket og har inngrodd skit, mugg, helseskadelig bad, kjøkken  osv 

Anonymkode: b552f...32d

Skrevet
exictence skrev (9 timer siden):

Dessverre så brukes barnevernet både til hevn og til bagateller. 

• Liker 1
Skrevet

Barnevernet er vel pliktig til å følge opp stort sett alle meldinger, uansett hva det gjelder. Så hvis noen er så smålig at de sender bekymringsmelding pga rot, må de vel sjekke det. De hadde også sjekket det for andre bagateller. Dette er et ikke-problem. 

AnonymBruker
Skrevet
~white lady~ skrev (24 minutter siden):

Da må det være relativt alvorlig. Altså så mye rot og skitt at familien har laget seg stier gjennom søppelet, det gror svart muggsopp i hjørnene, familiens katt ligger død i et hjørne og brukte bleier ligger slengt på kjøkkenbenken. 
Da kommer bv på banen. 

Nei, det var ikke slik. Jeg kjenner familien godt. Klagen gikk blant annet ut på blant annet oppbevaring av vinterutstyr i gangen (ski, skøyter, akebrett) så det så veldig kaotisk ut. Merk at dette er leilighet og det var antakelig praktisk å oppbevare det. Det er jo nettop derfor jeg stusser over videone på sosiale medier, fordi det ikke var verre hos denne familien som faktisk ble meldt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
xQueenKx skrev (19 minutter siden):

Barnevernet er vel pliktig til å følge opp stort sett alle meldinger, uansett hva det gjelder. Så hvis noen er så smålig at de sender bekymringsmelding pga rot, må de vel sjekke det. De hadde også sjekket det for andre bagateller. Dette er et ikke-problem. 

Vel, om det florerer av videoer av rotete hjem på sosiale medier mener jeg at det kanskje er et problem å normalisere det så innmari. 

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Vel, om det florerer av videoer av rotete hjem på sosiale medier mener jeg at det kanskje er et problem å normalisere det så innmari. 

Er jo rimelig normalt å ha det rotete innimellom...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...