Gjest CUSHION Skrevet 19. mars 2024 #1 Skrevet 19. mars 2024 (endret) Jeg er 26 år gammel og har vært i ett forhold i 2 år med en jevnaldrende. Vi har begge opplevd slu utroskap i tidligere forhold. Han er en fin fyr på mange måter, hvor han blant annet har «kurert» mine tidligere trust issues med å rett og slett være en engel når han en sjelden gang er ute å drikker og oppdaterer meg 24/7 med hva han driver med. Han gjør dette på eget iniativ, jeg maser aldri men setter så utrolig stor pris på dette og han vet selv at han er god der. Problemet er.. Jeg har tydeligvis ikke klart å «kurere» han sine trust issues og han har store forventninger til at jeg oppdaterer like mye tilbake og mye regler. Jeg prøver så godt jeg kan å snappe han men jeg har det jo også gøy med venninner osv og da blir han sur og ringer ofte for å sjekke hva jeg driver med eller ber meg om å dra hjem. Jeg har innetider når jeg drikker, han skal bestemme oufit og han vil bestemme over antall enheter jeg skal drikke. Jeg skal ikke vise noe kløft, noe lår eller noe som helst sånn. Jeg trener mye og når jeg trener bein eller cardio liker jeg å gå i shorts fordi det blir veldig intenst og jeg svetter mye. Shortsene mine går til midten av låret, men han blir kjempe sur når jeg bruker det og sier at jeg må slutte å bruke det ellers så slår han opp. «Dama mi skal være classy og ikke horete» er det han sier. Venninna mi har hørt mye av det han har sagt til meg og hvordan han hever stemmen når jeg ikke gjør som han sier og hun har reagert på dette. Jeg på den andre siden prøver å imøtekomme han så mye som mulig fordi jeg føler at det er det man gjør i ett forhold for at partner skal slippe å uroe seg for mye. Hva er deres tanker om dette? Endret 19. mars 2024 av CUSHION
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #2 Skrevet 19. mars 2024 🚩Han er kontrollerende, han hever stemmen, han driver med emosjonell utpressing. Det der kommer til å gi deg skikkelige sår i sjela over tid. Løp. Anonymkode: e0f96...275 31 16
Gjest Bromance Skrevet 19. mars 2024 #3 Skrevet 19. mars 2024 CUSHION skrev (2 minutter siden): Jeg er 26 år gammel og har vært i ett forhold i 2 år med en jevnaldrende. Vi har begge opplevd slu utroskap i tidligere forhold. Han er en fin fyr på mange møter, hvor han blant annet har «kurert» mine tidligere trust issues med å rett og slett være en engel når han en sjelden gang er ute å drikker og oppdaterer meg 24/7 med hva han driver med. Han gjør dette på eget iniativ, jeg maser aldri men setter så utrolig stor pris på dette og han vet selv at han er god der. Problemet er.. Jeg har tydeligvis ikke klart å «kurere» han sine trust issues og han har store forventninger til at jeg oppdaterer like mye tilbake og mye regler. Jeg prøver så godt jeg kan å snappe han men jeg har det jo også gøy med venninner osv og da blir han sur og ringer ofte for å sjekke hva jeg driver med eller ber meg om å dra hjem. Jeg har innetider når jeg drikker, han skal bestemme oufit og han vil bestemme over antall enheter jeg skal drikke. Jeg skal ikke vise noe kløft, noe lår eller noe som helst sånn. Jeg trener mye og når jeg trener bein eller cardio liker jeg å gå i shorts fordi det blir veldig intenst og jeg svetter mye. Shortsene mine går til midten av låret, men han blir kjempe sur når jeg bruker det og sier at jeg må slutte å bruke det ellers så slår han opp. «Dama mi skal være classy og ikke horete» er det han sier. Venninna mi har hørt mye av det han har sagt til meg og hvordan han hever stemmen når jeg ikke gjør som han sier og hun har reagert på dette. Jeg på den andre siden prøver å imøtekomme han så mye som mulig fordi jeg føler at det er det man gjør i ett forhold for at partner skal slippe å uroe seg for mye. Hva er deres tanker om dette? Dette jeg har uthevet bør du lese godt gjennom en gang til. Venninna di har rett.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Skrevet 19. mars 2024 CUSHION skrev (4 minutter siden): Jeg er 26 år gammel og har vært i ett forhold i 2 år med en jevnaldrende. Vi har begge opplevd slu utroskap i tidligere forhold. Han er en fin fyr på mange måter, hvor han blant annet har «kurert» mine tidligere trust issues med å rett og slett være en engel når han en sjelden gang er ute å drikker og oppdaterer meg 24/7 med hva han driver med. Han gjør dette på eget iniativ, jeg maser aldri men setter så utrolig stor pris på dette og han vet selv at han er god der. Problemet er.. Jeg har tydeligvis ikke klart å «kurere» han sine trust issues og han har store forventninger til at jeg oppdaterer like mye tilbake og mye regler. Jeg prøver så godt jeg kan å snappe han men jeg har det jo også gøy med venninner osv og da blir han sur og ringer ofte for å sjekke hva jeg driver med eller ber meg om å dra hjem. Jeg har innetider når jeg drikker, han skal bestemme oufit og han vil bestemme over antall enheter jeg skal drikke. Jeg skal ikke vise noe kløft, noe lår eller noe som helst sånn. Jeg trener mye og når jeg trener bein eller cardio liker jeg å gå i shorts fordi det blir veldig intenst og jeg svetter mye. Shortsene mine går til midten av låret, men han blir kjempe sur når jeg bruker det og sier at jeg må slutte å bruke det ellers så slår han opp. «Dama mi skal være classy og ikke horete» er det han sier. Venninna mi har hørt mye av det han har sagt til meg og hvordan han hever stemmen når jeg ikke gjør som han sier og hun har reagert på dette. Jeg på den andre siden prøver å imøtekomme han så mye som mulig fordi jeg føler at det er det man gjør i ett forhold for at partner skal slippe å uroe seg for mye. Hva er deres tanker om dette? Hvis det KUN er dette altså omhandler kun Kropp/utseende/klær så er det SYKELIG sjalu mann du er med. Psykisk vold omfatter mange ting. At han i tillegg snakker nedlatende til deg utover dette med kropp/klær/inne tider osv,men det er en sykelig sjalu mann du er med ja,og definitivt psykisk mishandling på område sjalusi. Løp din vei! Anonymkode: 123a4...09c 8 1 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #5 Skrevet 19. mars 2024 Enig med venninnen din, høres ikke bra ut. Har selv vært i et forhold der jeg følte meg kontrollert, men må si ditt forhold høres verre ut i mine ører. Kom deg bort mens du kan, dette kommer mest sannsynlig til å eskalere etter min erfaring. Anonymkode: 16829...f13 5
Gjest CUSHION Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 Beklager hvis jeg misbrukte ordet «psykisk vold». Kontrollerende blir vel mer riktig å bruke ja. Det er kun dette med alkohol, klær, vekt og utseende ja!
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #7 Skrevet 19. mars 2024 Det er ingen tvil om at du lever i et psykisk voldelig forhold! Ikke bare er han sykelig sjalu, man han er også manipulerende (du er ikke bra nok for ham om du ikke gjør og kler deg slik han mener du skal kle deg), han er kontrollerende (bestemmer hvor mye du skal drikke, hva du skal ha på deg når du går ut) og han bruker trusler (om du ikke gjør som han vil slår han opp med deg). Dette er ikke bare "røde flagg" - det er psykisk vold! Dette forholdet må du komme deg ut av! Du er heldig som har en så god venninne som forsøker å beskytte deg og vil støtte deg. Be henne om hjelp til å komme deg ut av forholdet før du blir mye mer ødelagt enn du ble av det forrige forholdet ditt! ❤️ Anonymkode: 8553b...d0f 5 10
Rødstrupa Skrevet 19. mars 2024 #8 Skrevet 19. mars 2024 Hva er dine tanker om dette? kom deg unna han. Han er full av mindreverdighetskompleks, kontrollbehov mm. Finn en mann som er trygg på seg selv, snill og tillitsfull ovenfor deg. Det forholdet du er i nå fører ingenting godt med seg… 2 3
Gjest Bromance Skrevet 19. mars 2024 #9 Skrevet 19. mars 2024 CUSHION skrev (Akkurat nå): Beklager hvis jeg misbrukte ordet «psykisk vold». Kontrollerende blir vel mer riktig å bruke ja. Det er kun dette med alkohol, klær, vekt og utseende ja! Psykisk vold tar mange former. Jeg syns ikke du misbrukte ordet psykisk vold. Det er hvordan du selv opplever måten han oppfører seg på som er avgjørende. En som forsøker å kontrollere deg, vil jeg så absolutt si at utsetter deg for psykisk vold.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #10 Skrevet 19. mars 2024 Høres ut som han kommer fra en annen kultur med disse horete shortsene på trening… Anonymkode: b1a39...913 4
Helene1982 Skrevet 19. mars 2024 #11 Skrevet 19. mars 2024 Problemet er jo at dere begge tror at du skal «kurere» hans usikkerhet og frykt ved at du tilpasser/endrer deg, når problemet ligger hos han, og endringen må ligge hos han. Han må jobbe med seg selv, og du kan ikke fikse ham ved å ikke gå i shorts. Han tester hvor dust han kan være, uten at du forlater ham, fordi han er destruktiv. 10 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #12 Skrevet 19. mars 2024 Gud bedre, han der hadde jeg droppa, det kommer ikke til å bli bedre. Anonymkode: 6ca96...cb5 5
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #13 Skrevet 20. mars 2024 CUSHION skrev (37 minutter siden): Venninna mi har hørt mye av det han har sagt til meg og hvordan han hever stemmen når jeg ikke gjør som han sier og hun har reagert på dette. Venninnen din vil ditt beste, og når hun reagerer så bør du ta det seriøst. Anonymkode: 6ca96...cb5 10
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #14 Skrevet 20. mars 2024 CUSHION skrev (37 minutter siden): Jeg er 26 år gammel og har vært i ett forhold i 2 år med en jevnaldrende. Vi har begge opplevd slu utroskap i tidligere forhold. Han er en fin fyr på mange måter, hvor han blant annet har «kurert» mine tidligere trust issues med å rett og slett være en engel når han en sjelden gang er ute å drikker og oppdaterer meg 24/7 med hva han driver med. Han gjør dette på eget iniativ, jeg maser aldri men setter så utrolig stor pris på dette og han vet selv at han er god der. Problemet er.. Jeg har tydeligvis ikke klart å «kurere» han sine trust issues og han har store forventninger til at jeg oppdaterer like mye tilbake og mye regler. Jeg prøver så godt jeg kan å snappe han men jeg har det jo også gøy med venninner osv og da blir han sur og ringer ofte for å sjekke hva jeg driver med eller ber meg om å dra hjem. Jeg har innetider når jeg drikker, han skal bestemme oufit og han vil bestemme over antall enheter jeg skal drikke. Jeg skal ikke vise noe kløft, noe lår eller noe som helst sånn. Jeg trener mye og når jeg trener bein eller cardio liker jeg å gå i shorts fordi det blir veldig intenst og jeg svetter mye. Shortsene mine går til midten av låret, men han blir kjempe sur når jeg bruker det og sier at jeg må slutte å bruke det ellers så slår han opp. «Dama mi skal være classy og ikke horete» er det han sier. Venninna mi har hørt mye av det han har sagt til meg og hvordan han hever stemmen når jeg ikke gjør som han sier og hun har reagert på dette. Jeg på den andre siden prøver å imøtekomme han så mye som mulig fordi jeg føler at det er det man gjør i ett forhold for at partner skal slippe å uroe seg for mye. Hva er deres tanker om dette? Han er definitivt veldig kontrollererende, dette er ikke normalt. Vil si at det begynner å høres ut som psykisk vold å det kommer nok ikke til å bli bedre. Kommer til å ende opp med at han tror du er utro fordi du uheldigvis glemmer å oppdatere han en gang om ikke det ender enda verre. Anonymkode: c76af...463 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #16 Skrevet 20. mars 2024 Han er ikke bra for deg, han kontrollerer deg, lager regler du må følge, han snakker deg ned og han truer deg. Det er ikke din jobb å "kurere" han, dette er noe han må jobbe med og fikse selv, ingen andre kan gjøre det for han. Dette kommer bare til å bli verre. Du kommer til å få flere regler, du kommer til å bli mer og mer isolert, du kommer til å gå på eggeskall og kommer til å gjøre alt du kan for at han ikke skal reagere. Og i denne prosessen kommer du til å miste deg selv, og gjerne hele nettverket ditt. Anonymkode: 18ac1...92a 1 4
Gjest WhisperingWind Skrevet 20. mars 2024 #17 Skrevet 20. mars 2024 Dette er kontrollerende atferd. INGEN får bestemme når jeg kommer hjem, hvor mange drinker jeg tar eller hva jeg skal kle meg i! Og er jeg ute med venner er jeg ute med venner. Da KAN jeg sende et par bilder(uten at han forventer det) og så sender jeg gjerne en godnatt mld når jeg kommer hjem. Kjæresten din er ekstremt sjalu og kontrollerende og han truer deg med brudd om du ikke lyer han. Jeg hadde gått på dagen.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #18 Skrevet 20. mars 2024 Hva tenker dere om en kjæreste som blir sur hvis jeg ikke er på snapkartet? Han vil at det skal være på heile tida. Jeg syns det er unødvendig! Vi er i starten av 40-åra forresten.,, Anonymkode: 675db...c32
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #19 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva tenker dere om en kjæreste som blir sur hvis jeg ikke er på snapkartet? Han vil at det skal være på heile tida. Jeg syns det er unødvendig! Vi er i starten av 40-åra forresten.,, Anonymkode: 675db...c32 Hadde aldri latt min mann diktere meg sånne ting, uansett om det handler om kontroll, klær, utetid, mobil osv. Men for oss er det uansett ikke noe problem at vi har hverandre på snapkartet, men jeg har heller ingen kontrollerende mann. Kommer helt an på "settingen" når han sier det og hvorfor blir han sur? Anonymkode: 8d06d...919 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #20 Skrevet 20. mars 2024 Kom hjem iført burka og spør om det er slik han helst vil ha deg. Anonymkode: bb3d7...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå