Sofakona Skrevet 20. mars 2024 #21 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da blir bilen stående midt på tunet i en gangvei med ledning over en plen 😃 Anonymkode: edfac...63b Aha sorry så for meg at du hadde mulighet å ha bilen ", inntill" huset
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #22 Skrevet 20. mars 2024 Schmuhu skrev (2 minutter siden): Hvorfor er det en greie? Hvilken tjeneste kjøper du konkret? Virker litt rart at det "kjøpes" en lader til mer enn 20k for å så punge ut med abonnement? Tenker det bør være viktig å forstå hva det handler om. Schmuhu Anonymkode: edfac...63b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #23 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, men prisforskjellene er jo store, som det fremgår av andre svar i tråden. Kollega betalte 7500, mine foreldre 15. Anonymkode: edfac...63b Har inntrykk av at det er dyrere i borettslaget /sameie fordi de oftest må ha en spesifikk type ladere som snakker sammen og deler nettverk/fordeler kapasitet. Aldri hørt om å måtte betale abonnement for lading, men vi har annen leverandør. Anonymkode: b05cc...cec
Schmuhu Skrevet 20. mars 2024 #24 Skrevet 20. mars 2024 Ajajajaj! 49,- eks mva blir til 61,25 i praksis. Det vil si 735,- per år for å kunne lade og da snakker vi ikke strøm en gang? Men hvorfor? Hvilken tjeneste kjøpes det? Er det snakk om en vedlikeholdsavtale eller noko? Schmuhu
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #25 Skrevet 20. mars 2024 Kjøp deg en billig bensinbil TS. Denne har minimalt med verditap. Beløpet du bruker på drivstoff kan du se i samråd med hva du taper i verdi på en elbil som er det som taler seg absolutt mest om dagene. Vær smart og gå mot strømmen og du vil bli belønnet!! Anonymkode: ecad4...c91
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #26 Skrevet 20. mars 2024 Schmuhu skrev (25 minutter siden): Ajajajaj! 49,- eks mva blir til 61,25 i praksis. Det vil si 735,- per år for å kunne lade og da snakker vi ikke strøm en gang? Men hvorfor? Hvilken tjeneste kjøpes det? Er det snakk om en vedlikeholdsavtale eller noko? Schmuhu Jeg vil gjette det er … noe administrasjonsrelatert? Databruk om det sitter sender i hver lader? Siden det er borettslag så tar cloudcharge seg av administrasjon og betalingsløsning, også er det brukerne som blir viderefakturert for hva det koster pr ladepunkt? Anonymkode: edfac...63b
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #27 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kjøp deg en billig bensinbil TS. Denne har minimalt med verditap. Beløpet du bruker på drivstoff kan du se i samråd med hva du taper i verdi på en elbil som er det som taler seg absolutt mest om dagene. Vær smart og gå mot strømmen og du vil bli belønnet!! Anonymkode: ecad4...c91 Jeg har 10 år gammel bensinbil jeg har eid i 6 år, gått 90.000 km og på Finn koster rundt 150.000 pr i dag. Brukte 20.000 på service og en reparasjon i fjor, og nå lyser motorlyset…det koster 1000 kr bare å koble på et diagnoseapparat. Giroljen må byttes igjen, kostet 7000 for fem år siden, sikkert ikke billigere nå, og siden den for det meste har blitt sporadisk kjørt og mye småkjøring, iser det MER innvendig enn utvendig. Bytter jeg den inn og betaler 60.000 til får jeg bil med nybilgaranti i 1.5 år til, for 1200 kr ekstra i forsikring i året når garantien går ut får jeg motor og girskadeforsikring frem til den er ti år, jeg kan varme opp bilen via app eller skru på varmen i frontruten. Ja, så kommer jo den jævla laderen i tillegg til en forsikringspremie som er 2400 kr høyere pr år. Bilen jeg vurderer å kjøpe kostet 330.000 ny, nå har den stakkars første eieren tatt et verdifall på 141.000 på 30.000 km på 3.5 år, og jeg kan småkjøre uten å få dårlig samvittighet for kaldstart og all bensinen som renner gjennom da, og får mer enn halvert bompengeregningene i den skogen av bomstasjoner rundt her. Anonymkode: edfac...63b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #28 Skrevet 21. mars 2024 Kjøpte en 2006 honda for 34.000,- brukte ca 10.000 for å få den eu-godkjent i 2 år. Har egen diagnosebox + app for alle biler. Kostet kun 500,- til sammen. Byttet girolje selv - 900,- En brøkel av kostaden for en tesla 3 som vi også har. Anonymkode: a1bd2...c04
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #29 Skrevet 21. mars 2024 Har ikke betalt noe for laderen i mitt sameie, vi har aneo installert på hver park.plass enten vi ville eller ikke. husleie økte til totalt 4500 i året. Må kjøpe abb ala telenor da, hvor mye jeg trenger å lade i mnd + fastsum. Er litt i starten m elbil, så må nok bytte abb oppover.. snart Anonymkode: 077d9...a51
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2024 #30 Skrevet 21. mars 2024 Schmuhu skrev (På 20.3.2024 den 17.42): Ajajajaj! 49,- eks mva blir til 61,25 i praksis. Det vil si 735,- per år for å kunne lade og da snakker vi ikke strøm en gang? Men hvorfor? Hvilken tjeneste kjøpes det? Er det snakk om en vedlikeholdsavtale eller noko? Schmuhu Da har jeg fått svar: Sitat Monterer man en boks, betaler borettslaget nå 61,- i måneden uansett om boksen er i bruk eller ikke. Dette trekkes inn over prisen pr kWh, så du vil ikke motta noen månedlig faktura. Ladeanlegget er et spleiselag for de som har el-bil. Anonymkode: edfac...63b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå