Gå til innhold

LavFodmapdiett, overveldene, noen som har gått på denne?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så mye magetrøbbel, blitt diagnosert med ibs for mange år siden. Påvirket mest av treg mage. Nå derimot mye oppkast, veldig opplåst, smerter og forstoppet. 
Fått beskjed av lege å spise lavfodmap en stund nå, før vi prøver med en og en ting. Men dette er en omfattende omveltning for meg. Funnet ut av at det meste jeg spiser er jo høyfodmap. 
Så dere som har prøvd dette, noen råd på veien? Hvor finner man best informasjon, lastet ned en app, den har ikke alle varene jeg bruker. 

Anonymkode: 8c4db...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har IBS og synes det var lettere å kutte ut alt av korn og grønnsaker. Vi trenger ikke dem likevel for å ha god helse. Jeg spiser carnivore, altså bare animalsk som kjøtt, fisk, innmat, egg, ost, melk. Jeg har endelig en mage som fungerer som den skal hver eneste dag!

Anonymkode: 15f0f...6f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg har IBS og synes det var lettere å kutte ut alt av korn og grønnsaker. Vi trenger ikke dem likevel for å ha god helse. Jeg spiser carnivore, altså bare animalsk som kjøtt, fisk, innmat, egg, ost, melk. Jeg har endelig en mage som fungerer som den skal hver eneste dag!

Anonymkode: 15f0f...6f8

Ser at det er kanskje det enkleste men det kan ikke jeg, trenger grønnsaker og litt korn for forandringen sin skyld🥴Men korn har jeg kuttet i en liten periode nå. Ts

Anonymkode: 8c4db...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...