Gå til innhold

Store lår av å trene på stepmaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk høre i går at det ikke lønner seg å bruke stepmaskin hvis man vil ha slankere lår.

Stemmer det?

Jeg bruker stepmaskin 45 min, 6 dager i uka, men har absolutt ingen ønsker som å se ut som en skøyteløper :forvirret:

Jeg har endel muskler i lårene fra før, da jeg har drevet med ridning i 20 år(har sluttet nå).

Hvis det nå viser seg at jeg må legge bort stepmaskinen, er det andre apparat jeg kan bruke som ikke trener lårmusklene så mye?

F.eks en ergometer sykkel?

Takknemlig for svar :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Jalileh
Skrevet

Aaaldri hørt om du. hvor hørte du dette, da? :)

Gjest gjest 0
Skrevet

Dette har jeg også hørt, og ettersom jeg har skjønt kan lett jogging være et alternativ, eller svømming. (hvis du ønsker kondisjonstrening)

Ellers kan jeg anbefale pilates som gir deg lange og slanke muskler.

Gjest gjest 0
Skrevet

Men hvis det er snakk om lår med mye fett tror jeg det ikke er så farlig, men husk at når du stepper bygger du muskler og selv om fettet forsvinner etterhvert vil du bygge opp den "naturlige" størrelsen på lårene. Er man bredskuldret anbefales det ikke å trene for mye på overkroppen, men heller fokusere på underkroppen for å "kompensere" slik at man ser lik ut over og under

Skrevet

Det er uansett ingen god ide å bruke stepmaskin så mye som du beskriver; det er altfor ensformig trening. Variasjon er cluet!

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar :)

Da få jeg bytte litt på å bruke stepmaskinen og jogge litt.

Målet mitt er å gå ned i vekt og tenkte da at det kunne være greit å røre på seg i tillegg.

Skrevet

Målet mitt er å gå ned i vekt og tenkte da at det kunne være greit å røre på seg i tillegg.

En bra tanke!! ;)

Etter treningen kan lårene ofte virke større,men det er bare rett etter trening- grunnet alt blodet som strømmer til de musklene du bruker!

Som de andre sier; variasjon er viktig og selv om du vil få litt mer muskler i lårene dine av for eks step, løping osv,så vil du få slankere lår allikvel. Det er fordi muskler tar mindre plass en fett! :)

Skrevet

Lårene dine blir garantert ikke lignende lårene til Ådne eller Koss om du trener på stepmaskin. Man får større muskler av å trene, uansett hva man trener. Uansett er det veldig smart med variasjon.

Skrevet

Skal man ha store lår lesser man på med tunge vekter i knebøy, man står ikke å tripper på en steppemaskin. Svaret er stort rungende NEI!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...