Gå til innhold

Søsteren min vil alltid ha det på sin måte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke sleit jeg med søvn, ble ca 3t hver natt og fikk migrene. Fetteren til sønnen min skulle sove over fra lør-søn, eneste jeg sa var at min sønn ikke var klar før ca kl. 11 på lørdag for jeg ville sove uten vekkerklokke den dagen og måtte prioritere søvn. 
søsteren min skulle dra avgårde tidlig på jobbtreff, så hennes sønn var alene fra kl. 8 ca. 

jeg våkner da kl. 08 ved at noen går i døra, dette er da min sønn som er påvei til fetteren. Da hadde min søster sendt en mld til min sønn at han bare kunne komme bort dit når han våknet. Helt motsatt av hva jeg hadde sagt til både min sønn og søster. og jeg våknet og måtte stå opp for å se hva som skjedde, så fikk ikke sovet som jeg ønsket. Min sønn var allerede gått når jeg skjønte hva som hadde skjedd, så fikk ikke stoppet han. 

jeg syns det var utrolig frekt, når jeg har sagt at han ikke var klar før senere. Og dette kun for å alt skulle gå som hun ønsket og hva som passet henne. 

Og ikke sendte hun meg en mld eller noe heller, så tydelig at hun selv skjønte at det ikke var ok. 

hva tenker dere? Ville dere reagert på dette? 

Anonymkode: 0b3e6...e23

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din dro for å være med fetteren sin istedenfor for å leke stille leken fordi mamma skulle sove. 

Jeg syns du ikke har noe å reagere på.

Anonymkode: 702de...486

• Liker 13
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Var ikke problemet ditt at fetteren ikke måtte komme før 11? Hva så om din sønn dro til sin fetter kl 8? Det burde jo gitt deg enda mer ro og fred. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Sønnen din dro for å være med fetteren sin istedenfor for å leke stille leken fordi mamma skulle sove. 

Jeg syns du ikke har noe å reagere på.

Ts her

så du mener at selvom jeg har sagt at min sønn ikke er klar så tidlig og har begrunnet hvorfor så skal hun få bestemme det som passer henne best?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søsteren din hjalp deg med å si at sønnen din kunne komme over slik at du fikk sove, og så er du misfornøyd!

Gutten hadde jo vekket deg ca halv ni uansett på en eller annen måte. 

Ikke lag problemer ut av ingenting.

Anonymkode: a8bfe...2d4

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker også best når jeg får det som jeg vil :) 

Men de rundt meg aksepterer jo ikke det, så da må jeg tilpasse meg. 

Si nei oftere!

Anonymkode: 20de2...e1d

Skrevet

Hvor gammel er sønnen din da? Hvis han er så ung at du ikke er komfortabel med at han går alene bort dit og både hun og han er klare over dette så hadde jeg reagert på det. 

Dersom han får dratt alene,han var allerede våken og hadde ingen problem med å dra tid så kan jeg ikke skjønne problemet. Du får sove litt lenger mens de holder hverandre med selskap i mens..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts her

så du mener at selvom jeg har sagt at min sønn ikke er klar så tidlig og har begrunnet hvorfor så skal hun få bestemme det som passer henne best?

Hun bestemte ikke. Din sønn gjorde det. Å din sønn var klar. Det er du som ikke var klar. Noe som blir for dumt ovenfor en 11 åring. 

Du kunne sove lenge men valgte å surmule istedenfor. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det var synd at du våknet, men gjorde det egentlig noe at han gikk til fetteren sin så tidlig? Dere kunne jo bare ha avtalt det i utgangspunktet?

Anonymkode: ac181...247

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her

Ikke meg du spør, men hvorfor må sønnen din vente fordi DU ville sove? 

Anonymkode: ac181...247

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hun bestemte ikke. Din sønn gjorde det. Å din sønn var klar. Det er du som ikke var klar. Noe som blir for dumt ovenfor en 11 åring. 

Nå er han ikke 11 år, men yngre. 
men uansett ikke poenget her. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ville ikke reagert på det. Du fikk jo mer tid til å sove frempå som du ville. Og nå svarer jeg utfra infoen du har gitt, ikke den du evt har utelatt...

Anonymkode: cdf7e...bb1

AnonymBruker
Skrevet

Tja... Jeg synes ikke dette var så ille? 

Sønnen din er åpenbart gammel nok til å ta mobil og kan komme seg til fetter på egenhånd.

Hun kunne sikkert gitt beskjed til deg også om det... Det er jeg enig i

Anonymkode: c05ad...446

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor han ikke var klar før senere, fordi du skulle sove? Er det ikke bedre at han, og fetteren, heller kan henge sammen, enn at de må vente til du våkner?

Anonymkode: ffeb5...2e0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om sønnen din pleier sove lengre å våknet sv den meld så skjønner jeg du reagerer

Anonymkode: 8ab57...88c

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din var jo tydeligvis klar. Ellers kunne han bare svart på meldingen at han kom litt senere. Og han listet seg ut for å ikke forstyrre deg. Ingen problem. Men han burde lagt igjen en beskjed om at han hadde dratt dit da. Kan jo hende at det var han og fetteren som ønsket det sånn, og at søsteren din ikke hadde så mye med det å gjøre. Uansett ingenting å lage drama av.

Anonymkode: f379f...adb

AnonymBruker
Skrevet

..derfor er jeg veldig nøye på hvilke familiemedlemmer som får lov å ha direkte kontakt med mine barn. Ingen avtaler noe utenom meg. Problem løst. 

Men for øvrig, hvis din sønn tror han bare kan stå opp og gå ut av huset uten å informere deg eller noe, har du virkelig feilet på hjemmeplan. 

Anonymkode: c3fe0...858

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hvor står det at hsn er 11. år???

Anonymkode: 8ab57...88c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Forrige uke sleit jeg med søvn, ble ca 3t hver natt og fikk migrene. Fetteren til sønnen min skulle sove over fra lør-søn, eneste jeg sa var at min sønn ikke var klar før ca kl. 11 på lørdag for jeg ville sove uten vekkerklokke den dagen og måtte prioritere søvn. 
søsteren min skulle dra avgårde tidlig på jobbtreff, så hennes sønn var alene fra kl. 8 ca. 

jeg våkner da kl. 08 ved at noen går i døra, dette er da min sønn som er påvei til fetteren. Da hadde min søster sendt en mld til min sønn at han bare kunne komme bort dit når han våknet. Helt motsatt av hva jeg hadde sagt til både min sønn og søster. og jeg våknet og måtte stå opp for å se hva som skjedde, så fikk ikke sovet som jeg ønsket. Min sønn var allerede gått når jeg skjønte hva som hadde skjedd, så fikk ikke stoppet han. 

jeg syns det var utrolig frekt, når jeg har sagt at han ikke var klar før senere. Og dette kun for å alt skulle gå som hun ønsket og hva som passet henne. 

Og ikke sendte hun meg en mld eller noe heller, så tydelig at hun selv skjønte at det ikke var ok. 

hva tenker dere? Ville dere reagert på dette? 

Jeg trodde her at hun sendte sin sønn til deg for tidlig. Men din sønn gikk faktisk til fetteren sin, så du fikk sove?? Her tenkte jo hun på barnet ditt. Ærlig talt, gå inn i deg selv. 

Hva er egentlig problemet? Du kunne jo bare fortsette sove??

Anonymkode: 06993...6d4

AnonymBruker
Skrevet

TS er furten og gretten og vil være offer, ergo spiller det ingen rolle at andre ikke ser henne som ett. Hun har bestemt seg for at det er søsteren som er problemet og vil ha støtte. 

Anonymkode: 54434...70d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...