Gå til innhold

Livet verre etter 40, sier mine bekjente

AnonymBruker

Syter de som klager over at livet blir verre etter 40?   

158 stemmer

1. 1. Syter de som klager over at livet blir verre etter 40?

• Ja, de er noen negative sytepaver
      109
    • Nei, de er realister
      49

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 22.20):

Overgangsalder,  helseplager , kjip rygg. Mange av de jeg kjenner over 40 klager myr. Er selv 25, og i mitt livsform, jåper å beholde helsen til jeg er oppi åra

Anonymkode: 9e049...db6

Merker ingenting til dette kjipe med livet over 40. Derimot er ungene store, man har bedre økonomi enn i 20-årene, er mer moden og gir mer faen. Vinn-vinn!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.3.2024 den 0.18):

Say goodbye to sex

Anonymkode: 54492...b04

Nope, sex hver dag her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 22.48):

Etter fylte 40 blir jo livet bare mindre og mindre spennende. Alle gode ting livet har å by på blir bare mer og mer utilgjengelig jo eldre man blir. Etter 40 er det egentlig bare en sakte nedbygning av livet. Bit for bit. 

Anonymkode: 34603...400

Jeg er uenig. Nå er ungene store og økonomien knall, så nå begynner det spennende!

Endret av BobbySocks
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Selv merket jeg også at det å bli over 40 er ganske spesielt. Fint på mange måter men også trist. Trist på den måten at du ser at flere av de som var rundt deg i barndommen og yngre dager har blitt gamle og dør. Dette er noe jeg har merket og tenkt endel på i det siste.

Anonymkode: d0a45...0a2

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 23.23):

Klart det blir verre, men alternativet er døden så man må jo bare gjøre det beste ut av situasjonen.
Menneskekroppen er på topp fysisk rundt 25, både for fødsler og andre prestasjoner. Etter det går det bare nedover.

Anonymkode: e222e...a73

Spørs jo hvem du spør, min kropp har jeg kjempet mot siden jeg var 20 år. Mye smerter og elendighet. Nå som jeg er 40 har jeg fått god hjelp og jeg er bedre form med mer energi jeg kan huske jeg har hatt. Ja, klart 20 årene er sånn sett best, men i dag lever vi til 80/90, da er ikke 40 så verst kroppslig for de fleste. Og fleste som blir 40 sier også at de finner en slags ro. Jeg vil si livet mitt har gått oppover siden jeg var 20 :) 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere som er over 40, hvordan er søvnen deres?

Anonymkode: 1008b...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
On 3/19/2024 at 10:48 PM, AnonymBruker said:

Etter fylte 40 blir jo livet bare mindre og mindre spennende. Alle gode ting livet har å by på blir bare mer og mer utilgjengelig jo eldre man blir. Etter 40 er det egentlig bare en sakte nedbygning av livet. Bit for bit. 

Å ha ett slikt syn på livets gabg må gi deg et veldig kjipt liv. Personlig er jeg 53 og livet har aldri vært bedre. Jeg har voksne barn som har klart seg veldig bra inn ivoksenlivet. Jeg er sunnere og mer aktiv nå enn jeg har vært noen gang. Jeg har en god jobb, god lønn, økonomisk frihet til å gjøre akkurat hva jeg vil. Jeg lever i ett forhold som etter 25 år med barn, studier, trang økonomi i begynnelsen av samlivet osv er bedre enn noen gang. Vi har ett aktivt sexliv og vi nyter det mye mer nå enn under småbarnstiden. I 20 og 30 årene var jeg opptatt av hva andre tenkte om meg, men nå gir jeg helt blaffen i hva andre mener. I tillegg til alt dette har jeg mange gode venner jeg har hatt i mange tiår. Så min opplevelse er at livet etter 40 er veldig mye bedre enn 20 og 30 åra.

Anonymkode: 3b98f...031

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som singel kvinne på 40 er det i hvert fall helt umulig å finne en okei mann. Skjønner at det kan være fint om man allerede er i et stabilt og fint forhold, men. 

Anonymkode: 5c47a...6ae

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke min erfaring hvertfall . 40-årene var det beste fysisk, mest harmonisk og hadde mest og best sex. 

Anonymkode: 23645...02d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men skjønner ikke helt hvordan folk kan påstå at 40, til og med 50 årene , er bedre. Sikkert mer behagelig om du har penger og ting på stell, men.mange har ikke det. Har du bikket en viss alder, går mann liksom bare på autopilot ,tror jeg. Slutt på ekte glede

Anonymkode: 4c632...3f7

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 13.43):

Dere som er over 40, hvordan er søvnen deres?

Anonymkode: 1008b...85c

Ikke noen forskjell de siste 10 åra. Sovner lett, våkner tidlig. Våkner lett av alle lyder, så sover ikke spesielt tungt. Oppe for å tisse 1-3 ganger, det har jeg gjort siden videregående.

Anonymkode: 412cc...624

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har det bra, bedre en før. Syns litt rynker bare er fint, viser at man har levd en stund.

Anonymkode: 67650...be5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet etter 40 er herlig! Barna er større og mer selvstendige, huset er mer nedbetalt, man er mer selvsikker og trygg på seg selv, man har mange venner og det er mindre drama, om rugg og knær knirker litt har man tid og økonomi til å trene og reise, spise bra mat etc. Jeg synes livet er mye bedre etter 40 enn det var før, og om jeg har noen smilerynker har jeg fortsatt sixpack og ikke et grått hår enda.

Anonymkode: e3922...a66

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Men skjønner ikke helt hvordan folk kan påstå at 40, til og med 50 årene , er bedre. Sikkert mer behagelig om du har penger og ting på stell, men.mange har ikke det. Har du bikket en viss alder, går mann liksom bare på autopilot ,tror jeg. Slutt på ekte glede

Anonymkode: 4c632...3f7

Hvorfor tror du det? opplever mye mer ekte glede nå enn da jeg har ung.

AnonymBruker skrev (På 31.3.2024 den 16.06):

Som singel kvinne på 40 er det i hvert fall helt umulig å finne en okei mann. Skjønner at det kan være fint om man allerede er i et stabilt og fint forhold, men. 

Det handler nok mer om deg personlig enn alderen din. Søsteren min på 40 gikk gjennom samlivsbrudd nå nylig og ble rent ned av menn, flotte hyggelige menn, og har ny kjæreste allerede, men så er hun smart, pen, kul og hyggelig da… 

Har jeg ikke merket noe av .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er ikke 40-årene tiden hvor man endelig får høste litt av innsatsen man har lagt i de travle 30-årene? Økonomien er bra, jobbmessig har man landet og barna begynner å bli litt større. Jeg er i midten av 30-årene, men gruer meg ikke til fremtiden. 

Anonymkode: c8c97...b43

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ava00 skrev (På 19.3.2024 den 23.21):

Livet er nydelig etter de 40! Barna er større, endelig bedre tid til å pleie parforhold, økonomien er bedre og selvtilit nok til å drite i hva andre mener. 
Joda,litt hetetokter osv..man må jo kjenne at man lever 🤭

Ble skilt som 45-åring. Økonomien som enslig ble dårlig. Førte til dårlig selvfølelse. Følelse av å ha mislyktes med så mye opp gjennom årene. Utfordingene står fremdeles i kø ift jobb, helse, økonomi og ny partner. 

Har sluppet hetetokter, men har fått vondt i ei hofte😅

Anonymkode: 3358a...108

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det handler nok mer om deg personlig enn alderen din. Søsteren min på 40 gikk gjennom samlivsbrudd nå nylig og ble rent ned av menn, flotte hyggelige menn, og har ny kjæreste allerede, men så er hun smart, pen, kul og hyggelig da… 

Det var nå en lite trivelig ting å si til noen på internett, men jeg er også hyggelig, smart og pen :) Det betyr ikke at det er enkelt  finne noen, jeg har flere nydelige kvinnelige venner som sliter med akkurat det. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror det er først etter 80 at det begynner å gå nedover,

Jeg er i 60-årene, ingen helseplager, mye energi, lykkelig gift, god økonomi, voksne barn som alle forsørger seg selv, skjønne barnebarn, et spennende og variert liv. Synes livet er fantastisk.

Anonymkode: 38aaa...6d3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan jo ikke som 25-åring sitte og gjette deg til hva livet bringer om 15-20 år, haha! Kanskje er du heldig og unngår alt av sykdom og helseplager, og det er selvsagt veldig bra at du holder deg i form. Men selv supersunne mennesker kan bli syke, og ingen er garantert å forbli skadefri. Det gjelder selvsagt samtlige aldersgrupper, men alle vet jo at risikoen øker med alder.

Jeg er 40 og merker ikke NÅ noe forskjell fra jeg var 25, men det kommer garantert etterhvert. Alle prosesser i kroppen går saktere med årene, det er jo et biologisk faktum som ingen av oss kommer unna.

I tillegg: Som kvinne som har født barn KUNNE jeg vært uheldig og fått varige plager i etterkant. Jeg har venninner som fikk kraftig bekkenløsning og sliter med kroniske smerter flere år etterpå. Jeg er heldig som hadde "lette" graviditeter sånn sett. Slikt må du ta med i beregningen om du er ung kvinne og kanskje skal få barn. Du vet aldri.

Anonymkode: d5ede...ac8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Var mer syting og klaging tidligere. Å bli 40 er jo brste tiden i livet. Kan begynne å høste å nyte det man har sådd i livet. 

Anonymkode: 13c9f...75c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...