Gå til innhold

Livet verre etter 40, sier mine bekjente

AnonymBruker

Syter de som klager over at livet blir verre etter 40?   

158 stemmer

1. 1. Syter de som klager over at livet blir verre etter 40?

• Ja, de er noen negative sytepaver
      109
    • Nei, de er realister
      49

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

30 årene var verste årene i mitt liv. Sanne sier mannen. Etter 40. Å nydelig. Elsker livet. Ikke er jeg dårlig. Ingen plager. Holder meg i form. Gjør som jeg vil og når jeg vil. 

Anonymkode: 0f0ab...b9c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ble nettopp 40, og det var sååå mange som sa til meg at livet blir så mye bedre etter 40! 

Tror utgangspunktet deres er mer en mental ro og trygghet, at man har mer selvtillit og har funnet seg selv, vet hva de vil, er bedre i jobben sin, føler de har mer frihet generelt, har evnen til å gi mer faen rett og slett - kanskje blitt forelsket på ny og funnet kjærligheten i sitt liv. Den slags. 

For min del så går jeg gjennom en kjærlighetssorg, så 40-årene har til nå vært de VERSTE årene i mitt liv!!! 😂😂🥹

Jeg har også alltid hatt høy selvillit, og sånn full trygghet i meg selv og evnen til å gi faen har jeg hatt siden jeg var sånn 27 eller noe sånt. Så jeg ser ikke helt hvordan jeg liksom skal få det så mye bedre nå.

Eneste er at jeg er mye råere og tryggere i jobben (jeg har jo blitt bedre i den på årene som har gått), og har mye mer penger.

Anonymkode: 8b48c...77a

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg mener jeg har sett annen forskning også som sier at lykkegrafen er en U. Folk er minst lykkelige midt i livet.

Jeg tror det er vanskelig for unge, pene mennesker å se for seg at halvgamle skrukkete folk faktisk er lykkeligere. Jeg er over 50 og mener det stemmer for meg. Man senker skuldrene og koser seg mer.

https://www.forskning.no/aldring-psykologi/forskere-avslorer-nar-i-livet-du-er-lykkeligst/1293327

Anonymkode: 38f31...242

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja livet ble mye værre fordi jeg fikk enda mere erfaringer i livet som var negative.

Anonymkode: 4a700...613

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er enig i at liver snur nedover på et visst tidspunkt, men etter mitt syn er det 50 som er det negative knekkpunktet.

Anonymkode: a4ba1...69a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig i at liver snur nedover på et visst tidspunkt, men etter mitt syn er det 50 som er det negative knekkpunktet.

Anonymkode: a4ba1...69a

Har du fylt 50?

Anonymkode: 0a59e...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
AnonymBruker

Jeg er 32, synes 20 årene var dritt og sånn livet ser ut for meg nå ser det ut som at 40 årene blir mitt topptiår. Vi har alle ulike livsreiser. De fleste av oss vil møte motgang og ha det vanskelig i en eller annen livsfase, men det vil være individuelt når det dukker opp. Og hvordan helsen og kroppen føles kan man jo bidra mye med selv i form av livsstil. Alder er ikke eneste faktor som påvirker helse. 

Anonymkode: 77112...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 44 år har aldri før hatt det bedre. Ikke ser jeg gammel ut heller😁😅

Anonymkode: d9189...8c1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva blir verre? Merker ingen annen forskjell enn flere rynker i fjeset. Kroppens utseende og form er bedre enn da jeg var 30 og mye bedre enn i 20-åra. Jeg har ingen barn, har samboer, dyr, hus og bil. Bortsett fra dette forfallet i fjeset ser jeg ingen ulemper ennå. Er 43.

Anonymkode: 412cc...624

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes livet blir bedre for hver dag som går. Jeg bygger det jo opp stein for stein. ❤️ 

Anonymkode: f156e...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vel, jeg fikk siste barnet som 40 åring, så jeg står midt i småbarnslivet. Og det syns jeg er fint. Like fint som i trettiårene. 

Anonymkode: f3385...c7f

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er 50 + og det eneste som plager meg er litt redusert energi ift 35. Ellers er økonomi, sjelefred og engasjement bedre enn før, blant annet pga voksne barn.

Anonymkode: f0aa6...723

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 19.3.2024 den 22.20):

Overgangsalder,  helseplager , kjip rygg. Mange av de jeg kjenner over 40 klager myr. Er selv 25, og i mitt livsform, jåper å beholde helsen til jeg er oppi åra

Anonymkode: 9e049...db6

Er 44 åt og føler meg på mitt beste. Hadde mer plager i 20 årene. Særlig usikkerhet pga utseende og psykiske plager (sosial angst, generell angst). Nå i 40 årene er jeg ganske mye tryggere på meg selv. Jeg har funnet en god balanse i kosthold og aktivitet. Bet bedre hva kroppen min tåler og ikke. Jegbhar heller aldri hatt vondt i ryggen, så aner ikke hvordan det føles.

Nå skal jeg ikke utale meg om overgangsalder, for syklusen min kan fortsatt stilles etter klokka, men konklusjonen er l at det er høyst forskjellig fra person tip person her også. Kanskje slipper jeg unna ryggen men får x 10 plager i overgangsalderen. Kanskje slipper jeg unna begge deler. Kanskje får jeg etterhvert begge deler. Tiden vil vise, men så langt ser det lovende ut.

Det er uansett ikke vits å ta sorgene på forhånd.

Anonymkode: 18067...370

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette minner meg på at ei venninnen i 60 årene (som virker som hun er i 40 årene) kunne fortelle meg på 40 årsdagen min at av alle årene i livet hennes så var 40 årene de beste. Så hun valgte å holde på den perioden og fortsatt leve som hun var i 40 årene. Noe hun da altså har greid;)

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Livet er supert etter fylte 40! Bra jobb, god økonomi, ungene er eldre & klarer seg fint, mannen og jeg kan være mer med venner og leve voksen-livet. Og sexlivet får en oppsving når kroppen får nok søvn. Ulempen er rynkene som kommer og at kroppen ikke er så spretten lenger. Men sett opp i mot et liv i god balanse, så er det småtteri! 

Anonymkode: cde87...c50

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette minner meg på at ei venninnen i 60 årene (som virker som hun er i 40 årene) kunne fortelle meg på 40 årsdagen min at av alle årene i livet hennes så var 40 årene de beste. Så hun valgte å holde på den perioden og fortsatt leve som hun var i 40 årene. Noe hun da altså har greid;)

Jeg har også en venninne som lever slik du forteller din venninne gjør. Oppi 60-årene, frisk, sprek, aktiv, nyforelsket, kropp som mange 20-åringer ville misunt henne. Hun nyter livet, har en bevisst innstilling at det gode liv er en holdning og hardt arbeid og evne til å nyte :)

Anonymkode: 2a49a...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-åra er topp synes jeg, som er halvveis i de 😁 Utseendet har vel vært bedre og fått et par helseplager. Men veldig tilfreds og ubekymret. Bryr meg nada om hva folk synes om meg, så mye lettere å være frigjort og gjøre som man vil. Økonomisk friere nå som jeg har nådd et OK høyt lønnsnivå samtidig som endel lån er nedbetalt. Barn blir større som både er gledelig å følge og gir personlig frihet. Funnet mann med livets beste sex så langt 😉

Nei, kan ikke klage 🥂 Hadde sin sjarm å være ung, har sin sjarm å være middelaldrende. Tror de kommende tiårene også har mye bra å by på 👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...