Gå til innhold

Livet verre etter 40, sier mine bekjente

Syter de som klager over at livet blir verre etter 40?   

158 stemmer

1. 1. Syter de som klager over at livet blir verre etter 40?

• Ja, de er noen negative sytepaver
      109
    • Nei, de er realister
      49

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Overgangsalder,  helseplager , kjip rygg. Mange av de jeg kjenner over 40 klager myr. Er selv 25, og i mitt livsform, jåper å beholde helsen til jeg er oppi åra

Anonymkode: 9e049...db6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er langt over 40 og om jeg har helseplager( bare slitasje i knær) syter jeg ikke for det. Kan ikke si at jeg kjenner noen som syter og klager, noen er det nok, men de har gjerne vært sytepaver hele livet.🙄

Anonymkode: 9d1ca...94c

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er langt over 40 og om jeg har helseplager( bare slitasje i knær) syter jeg ikke for det. Kan ikke si at jeg kjenner noen som syter og klager, noen er det nok, men de har gjerne vært sytepaver hele livet.🙄

Anonymkode: 9d1ca...94c

Nettopp🤭

Anonymkode: e1aa7...667

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Livet ble bedre etter 40.

Anonymkode: 98175...5df

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det røyner slik på.

Anonymkode: 414b6...373

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingen helseplager, men er alene med småbarn, har dårlig økonomi og er ensom, som gjør at jeg synes livet er kjipere nå enn før. 

Anonymkode: 5c47a...6ae

• Liker 1
  • Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

Man er mest ulykkelig rundt 30-35, mener jeg å ha lest. Da føler man at man bør ha livet på stell og ta en masse store avgjørelser (karriere, familie, osv - det holder liksom ikke å bare surre rundt som man gjorde i 20-åra). Når man vel runder 40 er man mer der at man har forsonet seg med valgene som ble tatt. Og har gjerne større, mer selvstendige barn og mer tid til seg selv igjen etterhvert - 40åringene jeg kjenner har mye bedre helse enn mange yngre som står midt i småbarnstida.

Anonymkode: 9d19b...cbc

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Etter fylte 40 blir jo livet bare mindre og mindre spennende. Alle gode ting livet har å by på blir bare mer og mer utilgjengelig jo eldre man blir. Etter 40 er det egentlig bare en sakte nedbygning av livet. Bit for bit. 

Anonymkode: 34603...400

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ingen helseproblemer, eller vond rygg, ikke er jeg i nærheten av overgangsalderen heller. Ser og hører godt gjør jeg også. Jeg har heller ikke begynt å spise kamferdrops. Rynker og grått hår har jeg heller ikke.

K44

• Liker 6
Skrevet

Man kan ikke si at alle som snakker om helseplager eller andre utfordringer i livet syter. I alle aldere er det mennesker som lever med store og små helseutfordringer. Det mange over 40 er opptatt av er at vi har relasjoner med de riktige menneskene. Om man har en bekjent på 25, som syter over at de over 40 har samtaler om sine utfordringer i livet - er det en grunn til at de er en bekjent og ikke en venn. Det betyr ikke at alle samtaler skal være negative, men at det er plass til både klaging, medlidenhet og alt det som er bra i livet blant mennesker vi velger å omgås med. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Gjest jessop
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Etter fylte 40 blir jo livet bare mindre og mindre spennende. Alle gode ting livet har å by på blir bare mer og mer utilgjengelig jo eldre man blir. Etter 40 er det egentlig bare en sakte nedbygning av livet. Bit for bit. 

Hvordan da, mener du? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Overgangsalder,  helseplager , kjip rygg. Mange av de jeg kjenner over 40 klager myr. Er selv 25, og i mitt livsform, jåper å beholde helsen til jeg er oppi åra

Anonymkode: 9e049...db6

Det går latterlig fort fra 25 til 40.

Anonymkode: 233d4...eb1

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

I en alder av 44 så vil jeg si at jeg har det bedre nå enn i 20-30 åra. Har ingen kroppslige helseplager pga alder og har det mentalt mye bedre med meg selv. Forstår mer av livet, hvem jeg er og hva jeg står for. Skulle ønske jeg visste alt det jeg gjør nå da jeg var 20.

Ta vare på livet og gjør det beste ut av det. Årene går veldig fort.

Anonymkode: d0a45...0a2

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er jo hva man gjør det til selv. Vet heller ikke hva du mener med at alle gode ting bare blir mer og mer utilgjengelig. Har ikke merket noe til det.

Anonymkode: d0a45...0a2

• Liker 5
Skrevet

Livet er nydelig etter de 40! Barna er større, endelig bedre tid til å pleie parforhold, økonomien er bedre og selvtilit nok til å drite i hva andre mener. 
Joda,litt hetetokter osv..man må jo kjenne at man lever 🤭

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Klart det blir verre, men alternativet er døden så man må jo bare gjøre det beste ut av situasjonen.
Menneskekroppen er på topp fysisk rundt 25, både for fødsler og andre prestasjoner. Etter det går det bare nedover.

Anonymkode: e222e...a73

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest bonna
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Klart det blir verre, men alternativet er døden så man må jo bare gjøre det beste ut av situasjonen.
Menneskekroppen er på topp fysisk rundt 25, både for fødsler og andre prestasjoner. Etter det går det bare nedover.

Anonymkode: e222e...a73

Spørs hva du mener ved  verre. Vi alle skal dø. Livet er mer behagelig nå, enn i 20 årene

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Livet ble bedre etter 40.

Anonymkode: 98175...5df

Dette. Er i mitt livs beste form, har god økonomi og har fått en mer "gi f"-holdning til det meste, så jeg stresser ikke over småting lengre.

K44

Anonymkode: 7b3f8...839

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange tråder skal vi ha om dette?

Jeg er 46 år gammel og har det bedre nå noen gang, både fysisk og mentalt. Andre i samme alder vil ha det verre. Folk er forskjellige og har ulik utgangspunkt, ulike erfaringer som skjer i livet og ulik måte å takle det på.

Anonymkode: b864b...8c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Man er mest ulykkelig rundt 30-35, mener jeg å ha lest. Da føler man at man bør ha livet på stell og ta en masse store avgjørelser (karriere, familie, osv - det holder liksom ikke å bare surre rundt som man gjorde i 20-åra). Når man vel runder 40 er man mer der at man har forsonet seg med valgene som ble tatt. Og har gjerne større, mer selvstendige barn og mer tid til seg selv igjen etterhvert - 40åringene jeg kjenner har mye bedre helse enn mange yngre som står midt i småbarnstida.

Anonymkode: 9d19b...cbc

Du snakker om A4-livet :) Noen av oss gjorde helt andre ting.

Anonymkode: ef9e9...75c

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...