AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #1 Skrevet 19. mars 2024 Her har vi en heftig debatt i kveld om det å ta seg en middagslur. Jeg mener at friske mennesker i 40 årene ikke trenger å sove middag? Er ikke dette bare en dårlig uvane?? Hva mener dere? Er det innafor eller er det et tegn på latskap? Anonymkode: ddb05...55c
svartkatt Skrevet 19. mars 2024 #2 Skrevet 19. mars 2024 Det er vel helst ment som en powernap, og det kan alle gjøre! 16 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Skrevet 19. mars 2024 Jeg sover som regel ikke, men tar meg en middagshvil etter jobb. Er jeg sliten blir det søvn òg. Elsker det. Unntaket er hvis jeg drar direkte fra jobb til trening. K43 Anonymkode: 028eb...0d1 5
Hensatt Skrevet 19. mars 2024 #4 Skrevet 19. mars 2024 Om en strekk på sofaen er det må til for å komme seg gjennom en hektisk hverdag så tenker jeg det er helt innafor. Spesielt om man står opp tidlig og jobber hele dagen. I Norge før og i andre land i dag er det helt normalt med en liten siesta midt på dagen. 18 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #5 Skrevet 19. mars 2024 svartkatt skrev (2 minutter siden): Det er vel helst ment som en powernap, og det kan alle gjøre! Kjæresten min sover i en time.. Anonymkode: ddb05...55c
Mezzosoprena Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Her har vi en heftig debatt i kveld om det å ta seg en middagslur. Jeg mener at friske mennesker i 40 årene ikke trenger å sove middag? Er ikke dette bare en dårlig uvane?? Hva mener dere? Er det innafor eller er det et tegn på latskap? Anonymkode: ddb05...55c En heftig debatt om å ta seg en middagslur, faktisk - hvorfor skulle det være noe å diskutere? Noen trenger å sove middag, andre trenger det ikke - uavhengig av alder! 24 1 8
svartkatt Skrevet 19. mars 2024 #7 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjæresten min sover i en time.. Anonymkode: ddb05...55c Det er vel greit det og?!! 12 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #8 Skrevet 19. mars 2024 Aldri gjort det nei, er 40. Kommer ikke til å skje heller på veldig lenge enda. Har små barn. Og føler heller ikke behovet. Anonymkode: d588d...7af
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #9 Skrevet 19. mars 2024 Mezzosoprena skrev (2 minutter siden): En heftig debatt om å ta seg en middagslur, faktisk - hvorfor skulle det være noe å diskutere? Noen trenger å sove middag, andre trenger det ikke - uavhengig av alder! Ja, men når man har 3 barn byr det på problemer på ettermiddagen. Så helt klart behov for en heftig debatt. Spar meg for hersketeknikk med å skrive med fete bokstaver. Anonymkode: ddb05...55c 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #10 Skrevet 19. mars 2024 Jeg sover middag i 30 årene. Deilig vane. Jeg har stort søvnbehov. Legger meg ikke senere enn 22, står opp 7.30, gørrtrøtt. Hviler eller faktisk sover i 12 tida (har hjemmekontor), samt etter middagstid (uavhengig av om vi har middag eller ikke). Kan selvsagt holde meg våken og alert, men jeg blir mye mer menneskelig med hvileøkter. Sliter mye med hodepine, det gjør meg ganske sliten og kan selvsagt ha en innvirkning. Søvn og hvile hjelper godt mot stress og hodepine. Har middels store barn, så har nok på agendaen ellers. Anonymkode: 4bbc8...ff9 9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #11 Skrevet 19. mars 2024 Begynnte å sovne av å være mett allerede i 20 årene. Skjer spesielt om vi/jeg ser film og er komfortabel. Anonymkode: c145c...a2c 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #12 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Begynnte å sovne av å være mett allerede i 20 årene. Skjer spesielt om vi/jeg ser film og er komfortabel. Anonymkode: c145c...a2c Om du sovner lett etter måltid er det kanskje lurt å få sjekket om du har symptomer på diabetes. Anonymkode: 75dd3...b21 2
Mezzosoprena Skrevet 19. mars 2024 #13 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, men når man har 3 barn byr det på problemer på ettermiddagen. Så helt klart behov for en heftig debatt. Spar meg for hersketeknikk med å skrive med fete bokstaver. Anonymkode: ddb05...55c Det er ikke en hersketeknikk å utheve det ordet man reagerer på. Men som vanlig kommer det flere opplysninger nedover i tråden... Så det var ikke snakk om en generell diskusjon om behovet for middagshvil, men et problem for dere som foreldre. Da stiller det seg jo annerledes enn å bare si at "ingen under 40 trenger å sove middag". 13 2
Bombasi Skrevet 19. mars 2024 #14 Skrevet 19. mars 2024 Snart i 40-årene. Sove ikke middag, og har aldri gjort det, men en halvannen til to timer på sofaen med sjakk, lett meditasjon og KG må til. Det er bare et par ganger i året jeg er såpass trøtt at jeg må ha meg et kvarter på øyet. Pappa har alltid sovet middag, og det gjorde han også når vi var små. Og da var han i 30-årene. Mamma tydde alltid til sofa, bok og powernap i et kvarter på et par timer også på samme alder. Tenker at det er ganske normalt å hvile etter mat, og at mange tyr til litt søvn underveis. Null stress, og ingenting å krangle om 1
powerpuffen Skrevet 19. mars 2024 #15 Skrevet 19. mars 2024 (endret) Hæ? Både jeg og samboer tar oss en liten strekk (30-60 min) etter middag nesten hver dag, og det har jeg gjort siden dagen jeg begynte å studere, såfremt det ikke skjer noe spesielt på kvelden. Vi er B-mennesker, så for oss er det å sove litte grann på ettermiddagen helt prima. Endret 19. mars 2024 av powerpuffen 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #16 Skrevet 19. mars 2024 Har duppet på ettermiddagen hele livet, er 44. Det gjør meg godt, så da fortsetter jeg med det Anonymkode: bdb02...0c0 7 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #17 Skrevet 19. mars 2024 Helt uenig. En powernap er bevist bra for helsa. Christiano Ronaldo sover feks. fem dupper hver dag. Anonymkode: 76327...36d 4
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #18 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Her har vi en heftig debatt i kveld om det å ta seg en middagslur. Jeg mener at friske mennesker i 40 årene ikke trenger å sove middag? Er ikke dette bare en dårlig uvane?? Hva mener dere? Er det innafor eller er det et tegn på latskap? Anonymkode: ddb05...55c Klart det er "lov" å sove middag. Jeg regner med friske mennesker i 40-årene har lært seg at folk er ulike og har ulike behov 🙄 Anonymkode: eded9...118 5 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #19 Skrevet 19. mars 2024 Jeg MÅ ha en powernap etter jobb/middag hver dag. I heftige perioder har det blitt ooo mor en time.. men prøver å la det være ca 15 min, maks 30 min. Når den er unnagjort er jeg klar for lekser, aktivitet, osv med ungene. Skjer jo ikke på hektiske dager da, men da kjenner jeg hodepinen kommer snikende. Jeg er skrekkelig b-menneske, så den luren må jeg ha for å klare å henge med på ettermiddag/kveld. Anonymkode: 978ee...086 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #20 Skrevet 19. mars 2024 Men når folk spiser middag så sent som nå - slik jeg oppfatter det er de vel vanlig å spise middag tidligst 17-18, skal man da legge seg nedpå å sove etterpå? Selv sov jeg middag de mange årene jeg jobber 6-14, etter at jeg har gått over til normal arbeidstid, spiser jeg middag 18 og synes det blir rart å "sove middag" 4-5 timer før jeg skal legge meg. Ellers gjør man jo som man vil - ingen skam å sove middag. Anonymkode: 533e2...00e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå