AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #1 Del Skrevet 19. mars 2024 Hei! Jeg ønsker meg en puddel. Hadde egentlig sett for meg dverg/toy, men nå har jeg begynt å leke med tanken på en mellompudde. Er det andre forskjelle på disse enn størrelsen? Anonymkode: fc73c...4e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #2 Del Skrevet 19. mars 2024 Mellompuddelen har mindre helseproblemer. Anonymkode: 83442...462 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Del Skrevet 19. mars 2024 Større sjanse for å unngå skrekkelige tenner med mellompuddel. Anonymkode: d03db...59b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Del Skrevet 19. mars 2024 For å ikke snakke om at det er lettere å gjøre en større hund husren. Ville gått for en mellompuddel Anonymkode: ca8f7...f0b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #5 Del Skrevet 20. mars 2024 Helse og enkelheten til stell og oppdragelse synes jeg er den største forskjellen. Mellompuddlene har bedre plass i munnen og vil dermed ha mindre tannproblemer enn de mindre rasene, og de har også mindre problemer med ledd og skjelett så vidt jeg vet. Det er fort gjort med pelsstellet til en mellompuddel, og det er mindre prakk med pittesmå tær og krinker og kroker, enn på en mindre puddel. De er også lettere å få tak i og ikke så skjøre under oppdragelse, selv om de gjerne vil gjemme seg under en stol når du prøver å få de til å gå "på plass". Ute på tur så kommer mellompuddlene seg greit fram i terrenget, og har god utholdenhet for lengre turer. Jeg har hatt mellompuddel og storpuddel, samt hatt pelsstell av de mindre utgavene. Jo større de har vært, jo enklere og roligere var hundene, er min erfaring. Skulle jeg ha valgt mellom storpuddel og mellompuddel, hadde jeg nok valgt mellompuddel, mest på grunn av pelsstell. Jeg har blitt for gammel til å stå og klippe hund på timesvis! De jeg har hatt har også vært omtrent like i intelligens og aktivitetsbehov, selv om det var en fordel med storpuddel etter som at jeg kunne bruke han som trekkhund, bære kløv og delvis som jakthund. Det kan være igjen et snev av instinkter til en vannapporterende fuglehund i alle utgavene, så regn med en hund med høy energi og muligens en elsk til vann/søle. Og masse intelligens....kjeder de seg så kan de finne på tull! Anonymkode: 93d66...65a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #6 Del Skrevet 20. mars 2024 Jeg har en som er på grensa mellom toy og dverg og veier 3,7kg, og vil definitivt gå for mellom eller storpuddel neste gang. Han er nå 12 år og har trengt jevnlig tannrens og trukket flere tenner, ble aldri 100% renslig pga markeringsbehov som er typisk småhunder (bruker nå fast bleie) og tåler veldig lite "bank" fra andre hunder mtp størrelsen. Vi går ikke lenger i områder hvor folk pleier å slippe hundene sine løs, han har ingenting å stille opp med i forhold til de aller fleste hunder hvis de løper og herjer rundt ham, eller bestemmer seg for å ta ham. Når det er sagt så er han utrolig smart, god som gull med både folk og hunder, bjeffer lite og har god av-knapp. Han er/var med på alt, men krever ikke allverdens for å være fornøyd. Hvis det en dag blir ny hund håper jeg å få en puddel som ham mentalt, bare uten det jeg vil kalle miniatyrhundnykkene Anonymkode: 779bc...712 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå