AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #1 Skrevet 19. mars 2024 Litt redd for å gå på veggen, jeg har heldigvis ingen barn, men jobben er innenfor servicebransjen og jeg er godt over 30. Jobben er ikke relevant til noe jeg har studert, og heller ikke det jeg skal fortsette å studere, som jeg dessverre er nødt til å gjøre for å forbedre mine sjanser i arbeidsmarkedet nå for tiden. Tror jeg får utbetalt rundt 20.000 i måneden etter skatt. Anonymkode: 0e5c9...8ad
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #2 Skrevet 19. mars 2024 Jobbet 100% samtidig som jeg tok 100% nettstudie, ja. Skjønte ikke helt hva du lurte på? Men min erfaring er at det gikk greit, leste/studerte når jeg hadde tid og overskudd, hadde ikke noe strengt regime. Funket bra, fikk gode karakterer på nettstudie ogaå Anonymkode: 93121...8ac
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Litt redd for å gå på veggen, jeg har heldigvis ingen barn, men jobben er innenfor servicebransjen og jeg er godt over 30. Jobben er ikke relevant til noe jeg har studert, og heller ikke det jeg skal fortsette å studere, som jeg dessverre er nødt til å gjøre for å forbedre mine sjanser i arbeidsmarkedet nå for tiden. Tror jeg får utbetalt rundt 20.000 i måneden etter skatt. Anonymkode: 0e5c9...8ad husk denne også: https://lanekassen.no/nb-NO/stipend-og-lan/tilleggslan/ Anonymkode: d49a0...21e
I Grosny Skrevet 19. mars 2024 #4 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Litt redd for å gå på veggen, jeg har heldigvis ingen barn, men jobben er innenfor servicebransjen og jeg er godt over 30. Jobben er ikke relevant til noe jeg har studert, og heller ikke det jeg skal fortsette å studere, som jeg dessverre er nødt til å gjøre for å forbedre mine sjanser i arbeidsmarkedet nå for tiden. Tror jeg får utbetalt rundt 20.000 i måneden etter skatt. Anonymkode: 0e5c9...8ad Går det an å roe ned litt, f.eks 60% studier? Jeg antar at det er mindre stress
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #5 Skrevet 19. mars 2024 Får du kombinert det med evt obligatoriske forelesninger? Jeg studerer 75%, og jobber nå 40%. Har gått fra 100% og ned til 40% over 2år, rett å slett for å ha tid til å faktisk gjøre det bra på skolen og ikke møte veggen. Her ble det for mye med så mye jobb i tillegg. Undervisningen krevde mye! Skal sies at jeg er alene med barn, og man vil jo gjerne ha litt tid til de og. Anonymkode: fa3aa...b3d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 Studerte fulltid på nett i to år samtidig som jeg arbeidet fulltid og hadde to barn (småskole) 50%. Gikk fint, men ble dødssliten etterpå. Anonymkode: ab536...3ab
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #7 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Studerte fulltid på nett i to år samtidig som jeg arbeidet fulltid og hadde to barn (småskole) 50%. Gikk fint, men ble dødssliten etterpå. Anonymkode: ab536...3ab Fikk b og c som regel. Godt nok for min del. Anonymkode: ab536...3ab
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #8 Skrevet 19. mars 2024 Ja, gikk veldig bra. B på alt, minimal innsats. Hadde skrivingen fra før da, så brukte lite energi på det. Spennende fag, leste alt jeg kom over på nett og så fant det i bøkene for å sitere. Anonymkode: d8db7...2a2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #9 Skrevet 19. mars 2024 Takk for svar! Obligatorisk undervisning skjer for det meste på kveldstid, så jeg håper jo at det ikke skal kræsje med jobben selv om den er godt spredt utover døgnet. Jeg har dessverre allerede mye studiegjeld og ønsker meg ikke mer. Jeg er også veldig redd for å ta nok et idiotisk valg her i livet, jeg har gjort mange av dem i beste mening, og føler meg ganske rævkjørt. Alt jeg tar i blir til dritt. Jeg får hjelp av nav nå, og de har nevnt praksisplass, så jeg ser jo for meg at jeg med praksisplass via nav hadde fått muligheten til å jobbe med noe relevant hvor jeg kan ende opp som fast ansatt med grei lønn og en jobb jeg kan ha resten av livet. På en måte ser dilemmaet slik ut: relevant praksisplass via nav VS ekstremt dårlig betalt og irrelevant jobb og nye studier, hvor jeg kanskje ender opp med å måtte jobbe i servicebransjen resten av livet fordi jeg ikke klarer å få en fot innenfor bransjen jeg vil inn i på egenhånd når studiene er over. Mentalt sett blir jeg revet i filler. Anonymkode: 0e5c9...8ad
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #10 Skrevet 19. mars 2024 Du har ikke noe å tape på å prøve? Jeg jobber 100% og studerer 60% dette semesteret, det går greit. Jeg har også tre barn, hvorav ett har en diagnose, så det er realistisk sett mye mer enn 40% studier. Men jeg er en erfaren student og kan flyte litt på det. Det har stor betydning + fagområdet, selvsagt. Det er nok mer krevende med 100% studier i kvantefysikk enn 100% studier med kjønnsstudier eller sosialantropologi. Anonymkode: 00e54...eb6
SPOCA Skrevet 19. mars 2024 #11 Skrevet 19. mars 2024 Ja, det gikk fint for min del. Jeg tok 120 stp samtidig som jeg jobbet fulltid + 60 timer overtid hver måned. Jeg var bånn sliten etterpå, men verdt det! Jeg har i dag en mye bedre betalt jobb, takket være at jeg fullførte studiene.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #12 Skrevet 19. mars 2024 Jobber 100% og studerer 100%, har gjort det i snart tre år og er på slutten av bacheloren nå. Har ikke vært noe problem. Litt hektisk i perioder med arbeidskrav. Lærte meg fort å jobbe jevnt gjennom semesteret. Er i 40 årene, har hus, mann og store barn i tillegg. Anonymkode: a18e8...f44
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #13 Skrevet 19. mars 2024 Jeg tok tre år på rappen med fulltidsstudier ved siden av 100 % jobb. Det går fint, man må nedprioritere litt andre ting i helger. Jeg fikk faktisk ny relevant jobb underveis i studiet, og en fin lønnsøkning igjen når jeg fullførte graden. Veldig glad jeg gjorde det! Anonymkode: 6ecb1...98a
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #14 Skrevet 20. mars 2024 Kan jeg spørre hva dere studerer/har studert, som dere har klart å kombinere med 100% jobb? Jeg er på jakt etter noe nytt 😅 Anonymkode: 0472b...129
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #15 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Takk for svar! Obligatorisk undervisning skjer for det meste på kveldstid, så jeg håper jo at det ikke skal kræsje med jobben selv om den er godt spredt utover døgnet. Jeg har dessverre allerede mye studiegjeld og ønsker meg ikke mer. Jeg er også veldig redd for å ta nok et idiotisk valg her i livet, jeg har gjort mange av dem i beste mening, og føler meg ganske rævkjørt. Alt jeg tar i blir til dritt. Jeg får hjelp av nav nå, og de har nevnt praksisplass, så jeg ser jo for meg at jeg med praksisplass via nav hadde fått muligheten til å jobbe med noe relevant hvor jeg kan ende opp som fast ansatt med grei lønn og en jobb jeg kan ha resten av livet. På en måte ser dilemmaet slik ut: relevant praksisplass via nav VS ekstremt dårlig betalt og irrelevant jobb og nye studier, hvor jeg kanskje ender opp med å måtte jobbe i servicebransjen resten av livet fordi jeg ikke klarer å få en fot innenfor bransjen jeg vil inn i på egenhånd når studiene er over. Mentalt sett blir jeg revet i filler. Anonymkode: 0e5c9...8ad Praksisplass lønner seg aldri. https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-norges-forskningsrad-partner/arbeidspraksis-virker-mot-sin-hensikt/564002 https://www.forskning.no/arbeid-oslomet-partner/nav-tiltak-gjor-det-vanskeligere-a-fa-jobb/336031 Anonymkode: d4184...f61 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #16 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Praksisplass lønner seg aldri. https://www.forskning.no/barn-og-ungdom-norges-forskningsrad-partner/arbeidspraksis-virker-mot-sin-hensikt/564002 https://www.forskning.no/arbeid-oslomet-partner/nav-tiltak-gjor-det-vanskeligere-a-fa-jobb/336031 Anonymkode: d4184...f61 Oi! Takk for links, greit å vite! Men ser dette ikke gjelder lønnstilskudd i like stor grad, som også er blitt nevnt for meg, så egentlig er jeg like stressa. Anonymkode: 0e5c9...8ad
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #17 Skrevet 20. mars 2024 Jeg jobba 125% og studerte 110% i fjor (tok 70stp). Det gikk helt fint, jeg fikk b i alt, men det er nok fordi jeg lærer kjapt, har studert masse før og det var et samfunnsfaglig studie (noe som krever mindre av meg enn et årsstudium i kvantefysikk hadde gjort. Det var liksom bare å høre på forelesninger, lese noen tusen sider med pensum, og drøfte det etterpå på eksamen.) Jeg har tre barn som jo krever sitt. Men for meg ble studiet min egentid- min frisone rett og slett. Om du klarer det eller ei er avhengig av mange ting, men om du ikke har studert på lenge, så ville jeg kanskje startet med 50% studie når du må kombinere det med full jobb. Anonymkode: d1b67...bc8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #18 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Litt redd for å gå på veggen, jeg har heldigvis ingen barn, men jobben er innenfor servicebransjen og jeg er godt over 30. Jobben er ikke relevant til noe jeg har studert, og heller ikke det jeg skal fortsette å studere, som jeg dessverre er nødt til å gjøre for å forbedre mine sjanser i arbeidsmarkedet nå for tiden. Tror jeg får utbetalt rundt 20.000 i måneden etter skatt. Anonymkode: 0e5c9...8ad Du går ikke på veggen av å ha det travelt og bytte ut netflix med studie - det er et valg på hvordan du skal bruke timene du har til rådighet - så er det opp til deg å velge hvor strukturert du skal være, og hvordan du skal unngå å lage det til en stressende situasjon som du ikke kan lykkes i. Anonymkode: ce487...94f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #19 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du går ikke på veggen av å ha det travelt og bytte ut netflix med studie - det er et valg på hvordan du skal bruke timene du har til rådighet - så er det opp til deg å velge hvor strukturert du skal være, og hvordan du skal unngå å lage det til en stressende situasjon som du ikke kan lykkes i. Anonymkode: ce487...94f Netflix har jeg byttet ut forlengst. Anonymkode: 0e5c9...8ad
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #20 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kan jeg spørre hva dere studerer/har studert, som dere har klart å kombinere med 100% jobb? Jeg er på jakt etter noe nytt 😅 Anonymkode: 0472b...129 Jeg studerte ledelse Anonymkode: ab536...3ab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå