Gå til innhold

Når skal man bare gi opp at man blir bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vurderer å bare gi opp og søke uføretrygd. Jeg har kompleks ptsd og har jobbet fullt i alle år, men nå de siste årene har jeg vært masse sykemeldt. Kanskje jeg bare må innse at jeg er ødelagt og aldri kommer til å fikse dette. Hva gjorde at dere andre ga opp? Når vet jeg at det er nok?

Har ingen som liker meg eller savner meg, jobben driter i om jeg kommer eller ikke, og behandlingen hjelper ærlig talt veldig lite. 

Anonymkode: 741c3...d63

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uføre er ikke ensbetydende med å gi opp. Det er ikke alle som blir 100% uføre, det er ikke alltid det man søker om. 

Hva mener du med "masse sykemeldt"? De fleste blir vel etterhvert sykemeldt for en måned av gangen, og hvis det fortsetter uten at man greier å jobbe, blir det snakk om diverse.. kanskje et annet yrke, og utprøving av det.. det kommer vel an på hva som er problemet. 

Uansett kan man fortsatt gå i terapi, til behandling, bruke medisiner... 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg søkte uføretrygd etter maaange år med AAP og tiltak, når veilederen min hos NAV til slutt anbefalte det. Veien til uføretrygd har kanskje blitt kortere nå? Men det er jo ikke bare å slenge inn en søknad, det tar noen år. Alt om din eventuelle uføregrad må være dokumentert, helst av spesialister.

Jeg vil si at jeg aldri har gitt opp på noen måte. Etter noen år fikk jeg prøve noen nye medisiner, fikk en liten bedring av det. Jeg var etter hvert også så heldig at jeg fant en arbeidsgiver som var villig til å tilrettelegge litt for meg. Da kom jeg meg ut i en liten deltidsjobb. Det er ikke så mange av dem, men de finnes...

Anonymkode: 56e98...bfe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg vurderer å bare gi opp og søke uføretrygd. Jeg har kompleks ptsd og har jobbet fullt i alle år, men nå de siste årene har jeg vært masse sykemeldt. Kanskje jeg bare må innse at jeg er ødelagt og aldri kommer til å fikse dette. Hva gjorde at dere andre ga opp? Når vet jeg at det er nok?

Har ingen som liker meg eller savner meg, jobben driter i om jeg kommer eller ikke, og behandlingen hjelper ærlig talt veldig lite. 

Er ikke sånn at du bare kan gi opp og bestemme deg for å for å søke uføretrygd. Det er en lang prosess før man kommer dit. Det er ikke sånn at man bare kan legge seg ned for så å troppe opp på NAV og gå ut med uføretrygd hånda.

Anonymkode: 943d9...d93

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (29 minutter siden):

Hva mener du med "masse sykemeldt"?

Det jeg sier. Jeg jobber og prøver, så klarer jeg ikke mer og har kortvarige sykemeldinger, etter en stund slik ender jeg som sykemeldt i nesten et år. Så presser jeg meg tilbake med de kortvarige sykemeldingene igjen, og slik fortsetter det. Har vært sånn i mange år nå. 

AnonymBruker
Skrevet

Da kroppen var ødelagt beyond repair.

Anonymkode: 656f1...463

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke sånn at du bare kan gi opp og bestemme deg for å for å søke uføretrygd. Det er en lang prosess før man kommer dit. Det er ikke sånn at man bare kan legge seg ned for så å troppe opp på NAV og gå ut med uføretrygd hånda.

Vel. Det er ikke det jeg spør om. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg søkte uføretrygd etter maaange år med AAP og tiltak, når veilederen min hos NAV til slutt anbefalte det. Veien til uføretrygd har kanskje blitt kortere nå? Men det er jo ikke bare å slenge inn en søknad, det tar noen år. Alt om din eventuelle uføregrad må være dokumentert, helst av spesialister.

Jeg vil si at jeg aldri har gitt opp på noen måte. Etter noen år fikk jeg prøve noen nye medisiner, fikk en liten bedring av det. Jeg var etter hvert også så heldig at jeg fant en arbeidsgiver som var villig til å tilrettelegge litt for meg. Da kom jeg meg ut i en liten deltidsjobb. Det er ikke så mange av dem, men de finnes...

Hva slags medisiner funker mot kptsd?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da kroppen var ødelagt beyond repair.

Ja er vel lettere å se den grensa som fysisk syk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ingen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel. Det er ikke det jeg spør om. 

Jeg har ikke sagt at det er det du spør om, men du sier at du vurderer å gi opp å bare søke uføretrygd og da forteller jeg deg at så enkelt er det ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Aner ikke om veien til uførhet er kortere, men volden jeg har opplevd er grundig dokumentert og jeg er så gammel at ingen arbeidsgivere vil ha meg. 

Kjnener at jeg i grunn ikke orker mer. 

AnonymBruker
Skrevet

Aner ikke om veien til uførhet er kortere, men volden jeg har opplevd er grundig dokumentert og jeg er så gammel at ingen arbeidsgivere vil ha meg. 

Kjnener at jeg i grunn ikke orker mer. 

Veien har ikke blitt kortere så du må gjennom mer enn bare noen sykemeldinger før du blir uføretrygdet. Og ja jeg vet alt om å leve med kompleks PTSD.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sagt at det er det du spør om, men du sier at du vurderer å gi opp å bare søke uføretrygd og da forteller jeg deg at så enkelt er det ikke.

Ok, for å være presis: Jeg vurderer å bare gi opp arbeidslivet og bare gå den veien. Slutte å prøve å jobbe, gå aap osv. Når aap er ferdig er jeg uansett nesten pensjonist. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke KPTSD. Min medisin ble oppfunnet etter at jeg ble ufør. Jeg mener at så lenge man lever er det håp om å bli bedre.

AnonymBruker
Skrevet

Veien har ikke blitt kortere så du må gjennom mer enn bare noen sykemeldinger før du blir uføretrygdet. Og ja jeg vet alt om å leve med kompleks PTSD.

Hva med å bare svare på det jeg spør om?

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare svare på det jeg spør om?

Du kan ikke forvente at folk ikke skal respondere på andre ting du skriver i innlegget. Om det ikke hadde hatt noe poeng hvorfor skriver du det da?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at så lenge man lever er det håp om å bli bedre.

Men ikke om å klare å stå i jobb. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke forvente at folk ikke skal respondere på andre ting du skriver i innlegget. Om det ikke hadde hatt noe poeng hvorfor skriver du det da?

Sitat

Hvagjorde at dere andre ga opp? Når vet jeg at det er nok?

AnonymBruker
Skrevet

Men ikke om å klare å stå i jobb. 

Jeg hører at du har bestemt deg, men fakta er at du ikke kan se inn i fremtiden. Selv har jeg opplevd noe annet enn det du påstår, så jeg kan ikke si meg enig i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...