AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #1 Skrevet 19. mars 2024 Hvorfor er det slik at "alle" i hele verden puler (det driver menneskeheten fremover), "alle" vet hvordan nakne kropper ser ut, men likevel er det få ting som skaper så mye harme og dårlig stemning dersom ikke kropp og sex gjemmes fullstendig bort? I mange år har vi tillatt voldsfilmer hvor blod, gørr og kroppsdeler spruter veggimellom; også på vanlig TV; det er visstnok helt greit Sex og kropp er en privatsak. Jo, men det er hendene og munnen min også, uten at jeg behøver å skjule disse, og de er ganske aktive i sexuelle aktiviteter Anonymkode: d054d...278 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #2 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det slik at "alle" i hele verden puler (det driver menneskeheten fremover), "alle" vet hvordan nakne kropper ser ut, men likevel er det få ting som skaper så mye harme og dårlig stemning dersom ikke kropp og sex gjemmes fullstendig bort? I mange år har vi tillatt voldsfilmer hvor blod, gørr og kroppsdeler spruter veggimellom; også på vanlig TV; det er visstnok helt greit Sex og kropp er en privatsak. Jo, men det er hendene og munnen min også, uten at jeg behøver å skjule disse, og de er ganske aktive i sexuelle aktiviteter Anonymkode: d054d...278 Krenka på vegne av russebussen? Anonymkode: 3a709...4df
feliek54 Skrevet 19. mars 2024 #3 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er det slik at "alle" i hele verden puler (det driver menneskeheten fremover), "alle" vet hvordan nakne kropper ser ut, men likevel er det få ting som skaper så mye harme og dårlig stemning dersom ikke kropp og sex gjemmes fullstendig bort? I mange år har vi tillatt voldsfilmer hvor blod, gørr og kroppsdeler spruter veggimellom; også på vanlig TV; det er visstnok helt greit Sex og kropp er en privatsak. Jo, men det er hendene og munnen min også, uten at jeg behøver å skjule disse, og de er ganske aktive i sexuelle aktiviteter Anonymkode: d054d...278 Det samme lurer jeg å på. Ser ut som det meste er lovlig av vold og dreping. Men ikke å se en naken kropp som er helt naturlig. Alle vet jo egentlig hvordan andre ser ut. De som er naturister må gjemme seg bort. Og Norge er nok mye strengere med naturister enn mange andre land i Europa. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Krenka på vegne av russebussen? Anonymkode: 3a709...4df Overhode ikke, men godt eksempel som understreker det jeg spør om. Hvorfor tåler vi ikke slikt? Kvinnegruppa Ottar hadde problemer med at hun ble tatt bakfra; mannen var dominant. Siden det ved all penetrering er mannen som er "giver" og kvinnen "taker", betyr vel det at mannen alltid er dominant. For Ottar er muligens hovedproblemet at men i det hele tatt eksisterer, men det er langt på siden av saken. Altså; hvorfor av alle ting vi mennesker driver med, må sex og kropp skjules? Anonymkode: d054d...278 3 1
TomSawyer Skrevet 19. mars 2024 #5 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor er det slik at "alle" i hele verden puler (det driver menneskeheten fremover), "alle" vet hvordan nakne kropper ser ut, men likevel er det få ting som skaper så mye harme og dårlig stemning dersom ikke kropp og sex gjemmes fullstendig bort? I mange år har vi tillatt voldsfilmer hvor blod, gørr og kroppsdeler spruter veggimellom; også på vanlig TV; det er visstnok helt greit Sex og kropp er en privatsak. Jo, men det er hendene og munnen min også, uten at jeg behøver å skjule disse, og de er ganske aktive i sexuelle aktiviteter Anonymkode: d054d...278 Beste spm. her den siste uka minst. Kjærlighet som nesten all seksuell aktivitet er skal gjemmes bort mens den mest perverse volden en kan tenke seg florerer fritt i alle media... 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 TomSawyer skrev (2 minutter siden): Beste spm. her den siste uka minst. Kjærlighet som nesten all seksuell aktivitet er skal gjemmes bort mens den mest perverse volden en kan tenke seg florerer fritt i alle media... Ikke minst alt rabalderet det er knyttet til puling, med hvem, hvor mye, hvilke aldre, hva man gjør, stigma, unormal, osv. Folk er dumme. Anonymkode: 0f684...41f 2
Bamseklemmer Skrevet 20. mars 2024 #7 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor er det slik at "alle" i hele verden puler (det driver menneskeheten fremover), "alle" vet hvordan nakne kropper ser ut, men likevel er det få ting som skaper så mye harme og dårlig stemning dersom ikke kropp og sex gjemmes fullstendig bort? I mange år har vi tillatt voldsfilmer hvor blod, gørr og kroppsdeler spruter veggimellom; også på vanlig TV; det er visstnok helt greit Sex og kropp er en privatsak. Jo, men det er hendene og munnen min også, uten at jeg behøver å skjule disse, og de er ganske aktive i sexuelle aktiviteter Anonymkode: d054d...278 Det er nok for å beskytte barna først og fremst.. Så heldigvis er det er en grunn, til at visning av kjønnsorgan i bevegelse er 18 år. Voldsfilmer har jo også en aldergrense, og det er jo foreldrenes ansvar å ikke la barna få se på dette.. NRK Dagsrevyen er jo fullpakket av krig og elendigheter uten aldergrense, de burde ha vært merket med Pegi 18. Forresten Dagsrevyen ser jeg ikke på pga elendighetene.. Da ser jeg heller på en kvinne som koser med seg selv, da blir jeg i mye bedre humør🙈 2
aksase Skrevet 20. mars 2024 #8 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Hvorfor er det slik at "alle" i hele verden puler (det driver menneskeheten fremover), "alle" vet hvordan nakne kropper ser ut, men likevel er det få ting som skaper så mye harme og dårlig stemning dersom ikke kropp og sex gjemmes fullstendig bort? I mange år har vi tillatt voldsfilmer hvor blod, gørr og kroppsdeler spruter veggimellom; også på vanlig TV; det er visstnok helt greit Sex og kropp er en privatsak. Jo, men det er hendene og munnen min også, uten at jeg behøver å skjule disse, og de er ganske aktive i sexuelle aktiviteter Anonymkode: d054d...278 Vi må skille på naken kropp og seksuell aktivitet. Jeg er naturist, og jeg er i høyeste grad for mer nakenhet. Kunne godt tenke meg at alle strender og alle svømmehaller var badetøyfrie og at alle garderobeanlegg var felles for alle kjønn. Det finnes heller ingen ting som tyder på at barn på noen måte tar skade av å se nakne mennesker i alle aldre, heller ikke sine foreldre. Snarere er det ting som tyder på at barn som opplever mye naturlig nakenhet, har mindre komplekser for eget utseende og er tryggere på seg selv. Men folk er forskjellige med veldig ulike kulturer, så dette er helt umulig å få til i dagens samfunn. Jeg skulle imidlertid ønske at nakenhet ble akseptert av alle, selv om ikke alle ønsker å kle seg nakne i all offentlighet. Hadde vært fint om det var mulig å sole seg naken på stranda, eller i parken uten at folk skriker opp om usømmelighet og blotting og overgrep. Men selv om jeg er for mer nakenhet, mener jeg fortsatt at sex hører til i den private sfære. En naken kropp i offentligheten er ingen problem, men hvis den nakne kroppen er fremstilt i en seksuell setting, da har man krysset en grense. Den berømte russebussen fremstiller nakenhet i en åpenbart seksuell setting, og det er problematisk. Det blir ikke bedre av at kvinnene her i høyeste grad blir fremstilt som objekter skapt for å være til mannens nytelse og glede. Lite likeverd og likestilling mellom kjønnene i denne fremstillingen. Hadde dette bildet i stedet fremstilt nakne mennesker som løper, bader, danser, spiller fotball, eller kanskje bare slår av en prat, da ville det vært helt "innafor" og i naturismens ånd. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #9 Skrevet 20. mars 2024 aksase skrev (34 minutter siden): Vi må skille på naken kropp og seksuell aktivitet. Jeg er naturist, og jeg er i høyeste grad for mer nakenhet. Kunne godt tenke meg at alle strender og alle svømmehaller var badetøyfrie og at alle garderobeanlegg var felles for alle kjønn. Det finnes heller ingen ting som tyder på at barn på noen måte tar skade av å se nakne mennesker i alle aldre, heller ikke sine foreldre. Snarere er det ting som tyder på at barn som opplever mye naturlig nakenhet, har mindre komplekser for eget utseende og er tryggere på seg selv. Men folk er forskjellige med veldig ulike kulturer, så dette er helt umulig å få til i dagens samfunn. Jeg skulle imidlertid ønske at nakenhet ble akseptert av alle, selv om ikke alle ønsker å kle seg nakne i all offentlighet. Hadde vært fint om det var mulig å sole seg naken på stranda, eller i parken uten at folk skriker opp om usømmelighet og blotting og overgrep. Men selv om jeg er for mer nakenhet, mener jeg fortsatt at sex hører til i den private sfære. En naken kropp i offentligheten er ingen problem, men hvis den nakne kroppen er fremstilt i en seksuell setting, da har man krysset en grense. Den berømte russebussen fremstiller nakenhet i en åpenbart seksuell setting, og det er problematisk. Det blir ikke bedre av at kvinnene her i høyeste grad blir fremstilt som objekter skapt for å være til mannens nytelse og glede. Lite likeverd og likestilling mellom kjønnene i denne fremstillingen. Hadde dette bildet i stedet fremstilt nakne mennesker som løper, bader, danser, spiller fotball, eller kanskje bare slår av en prat, da ville det vært helt "innafor" og i naturismens ånd. Enig og uenig. Alt du skriver vedrørende nakenhet i det offentlige rom er jeg helt enig i, men er noe mer nyansert vedrørende sex-biten. Selvfølgelig skal man ikke legge opp til å påtvinge barn og andre folk å bevitne seksuelle aktiviteter, men jeg blir en smule provosert med hensyn til en overdreven skinnhellighet innenfor naturistverden. Jeg er selv naturist, eller i hvertfall hobbynaturist, hvor jeg foretrekker tekstilfri bading osv., men frekventerer naturiststrender gjerne når det er pent vær og det passer med andre gjøremål i området. Naturister hevder at det ikke eksisterer en eneste seksuell tanke når man entrer en naturiststrand e.l. Det er tøys, men må vel kanskje være den offisielle fortellingen utad ovenfor andre uinnvidde for å slippe beskyldninger om ville sexorgier. Naturister (eller nudister) er også mer eller mindre sexuelle vesner, hvor ingen har en bryter som kan slås av eller på som det passer. Mennesker blir vant til det meste, og av egen erfaring er man ikke like opptatt av de fantastiske pene damene (damekropper i alle fasonger er desidert det vakreste naturen har å by på) etter to timer på stranden som gjennom de første tjue minuttene. Vedrørende russebussen er det etter min mening hverken objektivisering eller utnyttelse av kvinner. Det er et par som har seg, hvor hun blir tatt bakfra; en helt normal stilling blant en mengde andre mulige stillinger. Hva hadde man sakt dersom hun satt på topp og red? Ikke vet jeg. Poenget mitt er at hvorfor er det et problem å se sexuelle aktiviteter (som brorparten av jordas befolkning driver med likevel)? Det er jo ikke slik at det er noe helt nytt og skummelt. Har ikke vært der, men sett en og annen snutt fra naturiststrender lengre syd hvor det er områder som folk kan slippe opp litt på hemningene, og kose seg litt uten at det blir oppstyr; oralt eller full pakke. Noen gidder ikke å ofre det en kalori, og noen blir litt tent og koser seg litt på egenhånd. Hva så? Enig i at barn som vokser opp med en eller annen grad av nakenhet får et mer naturlig forhold til kropp. Jeg vil også påstå at barn som vokser opp på gårdsbruk med dyrehold også får et mer avslappet forhold til "parring", i og med at de vanskelig kan unngå å bli eksponert for ulike typer bedekninger blant husdyrene. Anonymkode: d054d...278
Ingv38 Skrevet 20. mars 2024 #10 Skrevet 20. mars 2024 Sex er jo fint, deilig og godt. Og om ingen hadde gjort verre ting enn å ha sex med hverandre her i verden hadde nok verden åpenbart vært ett bedre sted🤔 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #11 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Overhode ikke, men godt eksempel som understreker det jeg spør om. Hvorfor tåler vi ikke slikt? Kvinnegruppa Ottar hadde problemer med at hun ble tatt bakfra; mannen var dominant. Siden det ved all penetrering er mannen som er "giver" og kvinnen "taker", betyr vel det at mannen alltid er dominant. For Ottar er muligens hovedproblemet at men i det hele tatt eksisterer, men det er langt på siden av saken. Altså; hvorfor av alle ting vi mennesker driver med, må sex og kropp skjules? Anonymkode: d054d...278 Hadde hun ridd hadde det ikke vært noe problem i det hele tatt Anonymkode: 14b65...c15 1
aksase Skrevet 20. mars 2024 #12 Skrevet 20. mars 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Enig og uenig. Alt du skriver vedrørende nakenhet i det offentlige rom er jeg helt enig i, men er noe mer nyansert vedrørende sex-biten. Selvfølgelig skal man ikke legge opp til å påtvinge barn og andre folk å bevitne seksuelle aktiviteter, men jeg blir en smule provosert med hensyn til en overdreven skinnhellighet innenfor naturistverden. Jeg er selv naturist, eller i hvertfall hobbynaturist, hvor jeg foretrekker tekstilfri bading osv., men frekventerer naturiststrender gjerne når det er pent vær og det passer med andre gjøremål i området. Naturister hevder at det ikke eksisterer en eneste seksuell tanke når man entrer en naturiststrand e.l. Det er tøys, men må vel kanskje være den offisielle fortellingen utad ovenfor andre uinnvidde for å slippe beskyldninger om ville sexorgier. Naturister (eller nudister) er også mer eller mindre sexuelle vesner, hvor ingen har en bryter som kan slås av eller på som det passer. Mennesker blir vant til det meste, og av egen erfaring er man ikke like opptatt av de fantastiske pene damene (damekropper i alle fasonger er desidert det vakreste naturen har å by på) etter to timer på stranden som gjennom de første tjue minuttene. Vedrørende russebussen er det etter min mening hverken objektivisering eller utnyttelse av kvinner. Det er et par som har seg, hvor hun blir tatt bakfra; en helt normal stilling blant en mengde andre mulige stillinger. Hva hadde man sakt dersom hun satt på topp og red? Ikke vet jeg. Poenget mitt er at hvorfor er det et problem å se sexuelle aktiviteter (som brorparten av jordas befolkning driver med likevel)? Det er jo ikke slik at det er noe helt nytt og skummelt. Har ikke vært der, men sett en og annen snutt fra naturiststrender lengre syd hvor det er områder som folk kan slippe opp litt på hemningene, og kose seg litt uten at det blir oppstyr; oralt eller full pakke. Noen gidder ikke å ofre det en kalori, og noen blir litt tent og koser seg litt på egenhånd. Hva så? Enig i at barn som vokser opp med en eller annen grad av nakenhet får et mer naturlig forhold til kropp. Jeg vil også påstå at barn som vokser opp på gårdsbruk med dyrehold også får et mer avslappet forhold til "parring", i og med at de vanskelig kan unngå å bli eksponert for ulike typer bedekninger blant husdyrene. Anonymkode: d054d...278 Jeg har ikke hevdet at naturister er aseksuelle. Vi har de samme behov som andre. Seksuelle tanker kommer og går, men selv om jeg kan bli kåt på kona om vi er på naturiststranda, har vi ikke sex der. Vi venter til vi er alene. Ja, det finnes steder i tilknytning til enkelte strender, både naturiststrender og tekstilstrender, hvor det er vanlig med sex, men dette er som regel godt kjent blant de som ferdes der, og man kan unngå å tråkke oppi det om man ikke ønsker å være vitne til det. Om du oppsøker slike steder, da er du der frivillig og samtykker til det som skjer, og det er helt greit for de som vil det. Dette har i utgangspunktet heller ikke noe med naturisme å gjøre, selv om de er nakne. Dette er mer rene sextreff. Ofte er dette aktiviteter som er dårlig likt blant myndighetene i disse områdene, og det er en del eksempler på at fantastiske offentlige naturiststrender har blitt fratatt statusen som naturiststrand av det offentlige for å begrense denne aktiviteten. Det er veldig leit at kåte exhibisjonister skal ødelegge mulighetene for en deilig nakendag på stranda for øvrige naturister og naturistfamilier. Utfordringen med denne bussen, er at den kjører rundt på offentlige veier og folk som av ulike grunner ikke ønsker å se slike bilder, blir påtvunget det ufrivillig. Det er ugreit. Vi bør ha respekt for alle de av ulike oppfatninger og kulturer som synes slikt er veldig ukomfortabelt og vanskelig. Russen er også ofte veldig populær på barneskolene, men jeg synes det ville være svært upassende om denne bussen parkerte ved barneskolen for å dele ut russekort. Det var en stor greie i USA i fjor, hvor en rektor på en skole fikk sparken fordi en av lærerne hadde tatt med seg elevene på et museum hvor de bl.a. fikk se en statue av en naken mann. Folk er ulike og det må vi har respekt for, og, i hvert fall i noen grad, ta hensyn til. Endret 20. mars 2024 av aksase
Vera Skrevet 20. mars 2024 #13 Skrevet 20. mars 2024 Filmer/serier med grov vold har ofte 16+ aldersgrense..det samme gjelder vel ved sex. Jeg er forøvrig ikke enig med deg..jeg syns TV, film og musikk pusher sex for det det er verdt..se på programmene ungdommer ser på - EX on the Beach, Paradise osv..det er vel til og med et program hvor man skal velge en date ut fra en naken kropp hvor man ikke får se ansiktet. For min del er det helt ok å fronte sunn, frivillig sex.. Men jeg har ingen behov for å få klint andres seksualitet i fleisen min - om jeg ikke har bedt om det (altså valgt å se et program eller film hvor jeg vet det forekommer). Jeg begynner å bli rimelig lei av at kropp, sex og psyke skal pushes ved enhver anledning - når aktørene er så usikre på seg selv at det knapt finnes noe ekte igjen på kroppen, selv om det skal fremstå sååååå «naturlig». Vi må heller begynne å snakke om den sykelige usikkerheten og bekreftelsesbehovet som florerer i samfunnet.
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #14 Skrevet 20. mars 2024 Og poenget ditt er? Anonymkode: d3903...869
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå