Gå til innhold

Noen som er flink med tall og vil hjelpe meg å regne ut årslønnen min for i fjor? 🤓

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mistenker at NAV har oppgitt for høy inntekt på meg i skattemeldingen (ja jeg skulle sjekket dette tidligere).

Jeg er elendig på å regne ut sånt, så håper noen kloke hoder her inne kan hjelpe meg å regne ut min årsinntekt i 2023 😉 

Er for tiden på AAP, som blir oppgitt i beløp per dag, 5 dager i uken. 

Her er beløpene 2023:

1/1-31/1      kr. 1434

1/2-14/8      kr. 1450

15/8-31/12  kr. 1538

Anonymkode: 2fdb2...6d9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Seriøst? 

Anonymkode: 6aea1...87c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må se på årsoppgaven fra NAV.

Anonymkode: 771f5...1d5

• Liker 1
Skrevet

Alt dette står både i årsoppgave fra Nav og under "Skatt"  på skatteetaten.no

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Jeg mistenker at NAV har oppgitt for høy inntekt på meg i skattemeldingen (ja jeg skulle sjekket dette tidligere).

Jeg er elendig på å regne ut sånt, så håper noen kloke hoder her inne kan hjelpe meg å regne ut min årsinntekt i 2023 😉 

Er for tiden på AAP, som blir oppgitt i beløp per dag, 5 dager i uken. 

Her er beløpene 2023:

1/1-31/1      kr. 1434

1/2-14/8      kr. 1450

15/8-31/12  kr. 1538

Anonymkode: 2fdb2...6d9

385 360

edit: Merk dette er uansett feil måte å beregne på, da støttedato og utbetalingsdato som regel ikke stemmer 100%. 

Det du må gjøre er å gå gjennom bankkontoen din å se hvor mye du faktisk har fått utbetalt. 

Du burde sjekke at du faktisk har fått utbetalt det beløpet som står på lønnslippene. 

Lønnslippene pleier å summere for hele året, så alt du trenger å gjøre er å summere utbetalingene og sjekke at dette stemmer med siste lønnslipp eller årsoppgaven. 

også sjekker du at skatteetaten sier at de har mottatt det beløpet i forskuddstrekk som nav sier at de har trukket på årsoppgaven (eller siste lønnslipp). 

Endret av VendigoBlå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...