Gå til innhold

Venn som snylter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en venn som stadig trenger penger. Det blir som oftest jeg som tar regningen. Jeg begynner å bli lei. Føler meg brukt. Klarer meg greit økonomisk, men må passe på og alltid ha penger til gode, og har fokus på å ikke sløse og ha et sunt forbruk. Da er det ekstra irriterende med denne uansvarlige vennen jeg «må» legge ut for. Flere som har opplevd å bli snyltet på?

Anonymkode: 0fca6...d01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde aldri gjort det der. Det er såvidt jeg låner noen penger. Bare slutt med det. Jeg ville ikke kalt den personen venn. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å slutte å legge ut for denne vennen? 

Helt sprøtt forslag, jeg vet... 

Anonymkode: 0ca58...ea6

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang dere treffes så ha en plan klar om at du ikke kan legge ut. 

Ingen reiser vel på kafé etc hvis de er helt blakke? I krise kan hun få vippset penger fra andre. 

Si at regninga skal deles i to. Eller at du vippser henne for din del taxi

Anonymkode: ab374...f53

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva med å slutte å legge ut for denne vennen? 

Helt sprøtt forslag, jeg vet... 

Anonymkode: 0ca58...ea6

😂 ikke så sprøtt! Jeg kommer ikke til å legge ut mer for denne vennen. Da blir det ikke flere avtaler heller. Så da dør nok vennskapet ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Neste gang dere treffes så ha en plan klar om at du ikke kan legge ut. 

Ingen reiser vel på kafé etc hvis de er helt blakke? I krise kan hun få vippset penger fra andre. 

Si at regninga skal deles i to. Eller at du vippser henne for din del taxi

Anonymkode: ab374...f53

Ja, ser poenget, men det blir så dårlig stemning av sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Venn som snylter, eller lar du deg snylte på? Du tar egne valg, vet du!

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (5 minutter siden):

Venn som snylter, eller lar du deg snylte på? Du tar egne valg, vet du!

Godt poeng. Jeg har latt meg snylte på, men nå gidder jeg ikke mer! Ventet på noe tilbake, men det kommer bare mer snylting.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, AnonymBruker said:

😂 ikke så sprøtt! Jeg kommer ikke til å legge ut mer for denne vennen. Da blir det ikke flere avtaler heller. Så da dør nok vennskapet ut.

Høres mere ut som et sponsorat enn et vennskap. 

Anonymkode: d10b7...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ja, ser poenget, men det blir så dårlig stemning av sånt. 

Dårlig stemning? 

Ingen normale venner forlanger/forventer at venner skal betale for seg, er jo bare å kreve halvparten tilbake. Blir vennen sur, ja, så er det vennens problem, ikke ditt. 

Anonymkode: bd194...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn "venn" hadde jeg også. Hun kunne for eksempel finne på å be meg plukke henne opp fra Gardermoen, og kjøre henne hjem til henne. Når jeg spurte hvorfor hun ikke kunne ta bussen eller toget, så svarte hun at dette kostet jo penger. 

Men når jeg selvfølgelig sier at hvis jeg må gjøre helt til Gardermoen for å plukke henne opp, kjørre henne hjem, og deretter reise hjem til meg selv, så ville dette jo kostet meg en del drivstoff = økte utgifter for meg. Da ble hun stille da... 

Anonymkode: 51204...2ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dersom et vennskap avhenger av du skal kjøpe for denne personen, så er det vel i utgangspunktet ikke som venn å regne...

Anonymkode: 07483...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom et vennskap avhenger av du skal kjøpe for denne personen, så er det vel i utgangspunktet ikke som venn å regne...

Anonymkode: 07483...8b4

Nei, det har jeg også funnet ut. Ingen likevekt, bare en som tar og krever som «livets offer».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

En sånn "venn" hadde jeg også. Hun kunne for eksempel finne på å be meg plukke henne opp fra Gardermoen, og kjøre henne hjem til henne. Når jeg spurte hvorfor hun ikke kunne ta bussen eller toget, så svarte hun at dette kostet jo penger. 

Men når jeg selvfølgelig sier at hvis jeg må gjøre helt til Gardermoen for å plukke henne opp, kjørre henne hjem, og deretter reise hjem til meg selv, så ville dette jo kostet meg en del drivstoff = økte utgifter for meg. Da ble hun stille da... 

Anonymkode: 51204...2ba

Ja, det der er jo typisk snylting. Hun ber deg ikke om skyss for at dere skal finne på noe hyggelig sammen. Men reising har hun råd til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...