Gå til innhold

Brinner i beirut

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En gladnyhet i alt dette er at Iran vil kansellere kontrakter med med bedrifter som er fra land hvor bildet har blitt vist.

Statoil og Hydro tenkte utelukkende på pengeboka da de gikk inn, og sa at de drev ikke med politikk, så selv om landets myndigheter terroriserte befolkningen, fikk norske myndigheter ta seg av det.

Vel, nå taper dere penger og det er prisen dere får betale for å selge sjelen deres til kapitalismen. Jeg griner ikke for dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette er kjempetrist. Libanon er et land som har et veldig skjørt demokrati og en veldig vond fortid som de har prøvd å legge bak seg.

Det jeg synes er mest trist er at de "få" demonstrantene nå lar sitt sinne gå ut over den kristne bydelen også, ikke bare ambassaden. Dette er det siste et land som har flere tiår med borgerkrig bak seg, trenger.

Landet hadde nettopp begynt å stabilisere seg, og tatt sine første skritt fremover etter bombingene av Hariri, nå kan alt arbeidet som ligger bak være truet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så festlig! :ironi:

Må si at om det i hovedsak er Syrere som står bak dette, så er dette veldig trist for Libanon. Det er under et år siden de Syriske styrkene var nødt til å trekke seg tilbake, og nå kommer folk derfra for å fyre opp!

Libanesere generellt er jo svært glade i nordmenn, men jeg skjønner at de norske der nede ikke føler for å flagge sin nasjonalitet nå som alt er så usikkert.

Det er kjempetrist det som skjer der nede, forl libaneserne er et kjempeflott folk. Jeg var selv på rundreise i Libanon i mai i fjor og fikk selv se hvor mange flotte mennesker det er som bor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest den undrende

Hvis det stemmer at det kom busser med syrere og at de begynte å steine kirker selv om lokale imamer stilte seg i veien, så sier det igjen at dette ikke handler om noen tegninger. Dette er noe som noen båkmakere bruker som en hendig unnskyldning til å lage opptøyer og splid.

Men blir dette slått opp i Libanon så blir nok konflikten mellom Syria og Libanon enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...