AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #1 Skrevet 19. mars 2024 Ja, jeg fikk igjen en god slump penger på skatten. Personlig tjener jeg relativt dårlig, men skatter ganske mye for å kunne få en ekstra slump i starten av året. Men jeg føler jeg ikke kan skryte fordi alle vennene mine har fått baksmell og snakker høyt om hvor kjipt og urettferdig det er. Jeg har lyst å hoppe rundt og være glad for at jeg har vært smart nok til å skatte mye. Men det er liksom ikke innafor... Anonymkode: 81f9a...321 5 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #2 Skrevet 19. mars 2024 Hopp og vær glad! Bestill deg tur til Afrika, Asia eller USA. Gni det inn at du er glad og se om de unner deg denne gleden. Anonymkode: 0b7db...651 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Skrevet 19. mars 2024 Jeg skjønner ikke hvorfor du må skryte. Vær gjerne hoppende glad, men skryting? Hva er det å skryte av, sånn egentlig? Anonymkode: cbfea...8b6 21 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skjønner ikke hvorfor du må skryte. Vær gjerne hoppende glad, men skryting? Hva er det å skryte av, sånn egentlig? Anonymkode: cbfea...8b6 Det er vel ikke direkte "skryting". Mer sånn fortelle venner i en gladmelding at jeg har fått mange tusen tilbake. Anonymkode: 81f9a...321
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #5 Skrevet 19. mars 2024 Fint at du er glad for det! Jeg derimot ønsker ikke å skatte for mye. Vil heller ha mitt restskatt. Jeg gikk omtrent i 0 og det er perfekt. Jeg sparer på høyrentekonto i løpet av året. Man får ikke tilbake skatt med spesielt høy rente, så totalt sett går man i minus ved å skatte for mye. Anonymkode: ca768...ce0 18 2 9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 De har ingenting å surmule for, er de som har betalt for lite skatt gjennom 2023, og da kommer smellen nå. Du har gjort det motsatte, og får da igjen. Helt ærlig synes jeg det kun er de som klarer å treffe 100% på skatten som har skryte muligheter, for det er ikke vanskelig å havne under eller over. *Får selv igjen. Er jo herlig å få litt ekstra penger, men føler ikke behov for å skryte av det heller. Anonymkode: 12300...cdf 6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #7 Skrevet 19. mars 2024 Jeg er vanligvis hoppende glad for baksmell for da har jeg fått lån uten at jeg en gang leverer lånesøknad, pengene jeg låner kan jeg investere mer fornuftig enn hos statteetaten. Anonymkode: d4bfa...623 13
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #8 Skrevet 19. mars 2024 Beste er å komme så nærme 0 som mulig. Selvsagt bedre å få igjen litt enn baksmell, men ikke noe jeg skryter av om jeg får igjen en månedslønn, da har jeg gjort noe feil på meldingen. Anonymkode: f84d9...e31
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #9 Skrevet 19. mars 2024 Selvfølgelig kan du være glad selvom andre har fått baksmell! Lov og være glad og fortelle! Jeg gjorde det i fjor🥰 litt værre i år men jeg har skryte av mine ussle 3000 tilogmed😎 Anonymkode: 48b86...469 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #10 Skrevet 19. mars 2024 Jeg har også lav lønn, jeg syns det er vanskelig å skatte mer for å få igjen. Jeg syns det er mer ok å havne på +/- 500 og leve greit hver måned. Anonymkode: cb844...1db 2 1
Chupacabra Skrevet 19. mars 2024 #11 Skrevet 19. mars 2024 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er vanligvis hoppende glad for baksmell for da har jeg fått lån uten at jeg en gang leverer lånesøknad, pengene jeg låner kan jeg investere mer fornuftig enn hos statteetaten. Anonymkode: d4bfa...623 Tenkte å skrive omtrent det samme. Dersom jeg får igjen på skatten er det på grunn av at fjoråret ikke har gått særlig bra. Det betyr som oftest at jeg har tapt på aksjer, hatt for lav inntekt eller betalt for mye skatt. Baksmell er alltid bedre enn å få igjen. 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #12 Skrevet 19. mars 2024 Å få igjen på skatten er ikke noe å skryte av. Du har betalt mer hele året for å få de pengene.. Det er jo dine penger - men istedenfor å betale mindre skatt, spare pengene selv, så har skatteetaten tatt vare på dem og tjent renter på dem. Mens du får tilbake akroner du har betalt for mye. Det er ikke en gave fra skatteetaten - det er dine penger.. Mest lønnsomme man gjør er å betale akkurat nok skatt til at man kommer nærmest mulig 0.. Selvsagt lov å bli glad for at man får tilbake penger, men det er en ganske dårlig investering å betale for mye skatt for å få tilbake. Du kunne fått høyere avkastning ved å sette de pengene vekk selv Anonymkode: 10c01...92e 9 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #13 Skrevet 19. mars 2024 Mannen min fikk 30 kroner tilbake (eller, det blir faktisk ikke utbetalt 😄😄). Det synes jeg var imponerende Ser ingen grunn til å verken skryte eller sørge over skatten. Det handler jo i såfall bare om feilberegning. Ikke noe man verken tjener eller taper på Anonymkode: 87420...1fc 3
Petra200 Skrevet 19. mars 2024 #14 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Det er vel ikke direkte "skryting". Mer sånn fortelle venner i en gladmelding at jeg har fått mange tusen tilbake. Anonymkode: 81f9a...321 Men dette er jo ikke noe du får? Da har du i såfall misforstått veldig, det er dine penger ….. 7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #15 Skrevet 19. mars 2024 Det er jo lov å dele gleden av å ha fått igjen på skatten, absolutt!! Skrytet går jo gjerne andre veien - de som har fått en stor baksmell har jo vanligvis da hatt et godt økonomisk år i fjor. De har tjent mer enn ventet/forventet. Dette synes jeg ofte er en sånn snikskrytgreier. Merker at jeg ble relativt passe irritert på kollega som måtte fortelle om foreldrene skatteoppgjør- akkurat som eg har noen som helst interesse for det.... Litt av poenget der var at eiendomsskatten i Oslo hadde gått ned, så "pappa haddde fåttt mindre skatt". I tillegg la vedkommende til, overfor alle kolleger i nærheten, at han hadde høy skatteprosent, så han var ikke akkurat minstepensjonist... Anonymkode: 318b3...a49 1
Pawn Hearts Skrevet 19. mars 2024 #16 Skrevet 19. mars 2024 Det er absolutt lov å være glad for å få igjen på skatten, selv om det sikkert er smartere å spare på andre måter. I fjor gikk jeg 11.000 i minus, og det var ikke særlig gøy, så jeg fortet meg å be om høyere prosentsats. I år får jeg vel en baksmell på et par tusen (jeg har noen ekstrainntekter som ikke er regnet ut ennå, så jeg vet ikke nøyaktig hva utfallet blir), og det lever jeg fint med. Jeg har satt inn langt mer enn det på sparekonto i løpet av året.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #17 Skrevet 19. mars 2024 Fikk 80 000 i smell, og er strålende fornøyd og stolt over det. Rentefritt lån som har kastet veldig godt av seg. Anonymkode: 87d45...f68 7 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #18 Skrevet 19. mars 2024 *men kan ikke skryte over det heller. For mange ser ikke hvor gunstig det er, og tror bare du er dum. Anonymkode: 87d45...f68
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #19 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mannen min fikk 30 kroner tilbake (eller, det blir faktisk ikke utbetalt 😄😄). Det synes jeg var imponerende Ser ingen grunn til å verken skryte eller sørge over skatten. Det handler jo i såfall bare om feilberegning. Ikke noe man verken tjener eller taper på Anonymkode: 87420...1fc Jo. Får du penger igjen så tjener staten godt på dette rentefrie lånet. Får du baksmell er det du som tjener på et rentefritt lån. Anonymkode: 87d45...f68 7
Gjest Bromance Skrevet 19. mars 2024 #20 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Ja, jeg fikk igjen en god slump penger på skatten. Personlig tjener jeg relativt dårlig, men skatter ganske mye for å kunne få en ekstra slump i starten av året. Men jeg føler jeg ikke kan skryte fordi alle vennene mine har fått baksmell og snakker høyt om hvor kjipt og urettferdig det er. Jeg har lyst å hoppe rundt og være glad for at jeg har vært smart nok til å skatte mye. Men det er liksom ikke innafor... Anonymkode: 81f9a...321 Ingen grunn til å skryte når man fremstår som en person som gjør dårligere økonomiske valg, som f.eks å gi staten et lån til dårlig rente. Det er ikke smart i det hele tatt, det viser bare at man ikke har økonomisk kontroll nok til å investere disse pengene på en smartere måte 🫣
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå