AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #1 Del Skrevet 19. mars 2024 Noen som har fått utbetalt skattepengene? Anonymkode: 4a2cb...c00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #2 Del Skrevet 19. mars 2024 man får jo ikke de før skatteoppgjøret er ferdig. Det skjer jo ikke før du har sendt inn skattemeldingen og skatteetaten har gått igjennom den. Anonymkode: 075c1...e4b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Del Skrevet 19. mars 2024 Jeg vet jo det, men mange får det nesten med en gang. Bare derfor jeg lurte Anonymkode: 4a2cb...c00 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Del Skrevet 19. mars 2024 Sjekk denne tråden: Mange som fikk forrige onsdag (bla deg bakover i tråden til 13.03). Det var vel første pulje.. de som fikk og leverte skattemeldingen først, var vel torsdag/fredag før der tror jeg. Siden de betaler ut på onsdager, så regner jeg med det er flere som får i morgen. Jeg leverte mandag forrige uke og håper jeg våkner til penger på konto i morgen Anonymkode: f74c6...e03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #5 Del Skrevet 19. mars 2024 Nei har nettopp sendt inn. Regn med at det kan ta noen uker Lev livet i mens. Penger er ikke alt. Anonymkode: e023c...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #6 Del Skrevet 19. mars 2024 Jeg fikk utbetalingen onsdag 13. mars. Fikk oppgjør i første pulje og sendte vel inn samme dag. Anonymkode: 89271...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dojakitty Skrevet 20. mars 2024 #7 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei har nettopp sendt inn. Regn med at det kan ta noen uker Lev livet i mens. Penger er ikke alt. Anonymkode: e023c...310 Ville du sagt det til en aleinemor som sliter med å skaffe penger til mat til ungene sine også? Penger er faktisk alt for noen! Sånne utsagn er utrolig ufine, hva tenker du med egentlig? 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 20. mars 2024 #8 Del Skrevet 20. mars 2024 Og en må ikke regne med det kommer. Er en uheldig kommer det ikke før i oktober. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #9 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei har nettopp sendt inn. Regn med at det kan ta noen uker Lev livet i mens. Penger er ikke alt. Anonymkode: e023c...310 Penger er kanskje ikke alt, men en kommer ikke langt uten 🙄 Anonymkode: 6bcd0...b04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #10 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei har nettopp sendt inn. Regn med at det kan ta noen uker Lev livet i mens. Penger er ikke alt. Anonymkode: e023c...310 Når man har penger, er ikke penger alt. Når man ikke har penger, viser det seg at de er ganske mye allikevel… Anonymkode: e1c38...9c2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #11 Del Skrevet 20. mars 2024 Jeg fikk skattemeldingen den første dagen og pengene den 13.03 🙂 Anonymkode: dfa27...b1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #12 Del Skrevet 20. mars 2024 Ja, fikk i dag. Jeg fikk skattemelding i første pulje på torsdagen eller fredagen, men fikk ikke levert før søndag fordi jeg måtte sjekke noe. Så jeg tror jeg pga det gikk glipp av første "utbetalingsrunde" som var forrige onsdag 13. mars. Men fikk altså i dag. De utbetaler normalt på onsdager, og betaler ikke ut i påskeuka neste onsdag, så om du ikke får i dag så må du nok fort belage deg på å vente til (minst) onsdag etter påske igjen. Anonymkode: f74c6...e03 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #13 Del Skrevet 20. mars 2024 2 hours ago, Dojakitty said: Ville du sagt det til en aleinemor som sliter med å skaffe penger til mat til ungene sine også? Penger er faktisk alt for noen! Sånne utsagn er utrolig ufine, hva tenker du med egentlig? Sliter man med å skaffe mat til ungene sine bør man jo prioritere det fremfor å betale inn for mye i skatt, for så å vente desperat på at pengene skal komme tilbake. Så en sak i avisen om en dame som kom i uføre fordi hun fikk baksmell på 31 000. Men da er man jo allerede kommet i uføre, siden man egentlig tjener flere tusen mindre i netto i mnd enn det man trodde. Det rareste med alle disse skattetrådene er alle som sier de MÅ ha pengene i mars. Når man hele tiden kunne valgt å beholde dem fra starten av. Hvis man MÅ ha pengene i mars, kan man rett og slett ikke bruke ekstra skattetrekk som sparingsmetode. Anonymkode: 6ec3e...ba5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #14 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sliter man med å skaffe mat til ungene sine bør man jo prioritere det fremfor å betale inn for mye i skatt, for så å vente desperat på at pengene skal komme tilbake. Så en sak i avisen om en dame som kom i uføre fordi hun fikk baksmell på 31 000. Men da er man jo allerede kommet i uføre, siden man egentlig tjener flere tusen mindre i netto i mnd enn det man trodde. Det rareste med alle disse skattetrådene er alle som sier de MÅ ha pengene i mars. Når man hele tiden kunne valgt å beholde dem fra starten av. Hvis man MÅ ha pengene i mars, kan man rett og slett ikke bruke ekstra skattetrekk som sparingsmetode. Anonymkode: 6ec3e...ba5 Vi alle har helt nøyaktig lik lønn og forutsigbarhet slik at vi vet hvor mye vi tjener det neste år Du noen av oss har ikke det, vi vet ikke i 2023 om jeg må jobbe påske, pinse, jul osv, jeg kan heller ikke sitte å regne på tilleggene min for det neste året, det er omfattende. Så vi tar en runde midtveis å ser hvordan vi ligger an, men det er kan faktisk variere med nærmere 100.000, så noen ganger får jeg igjen andre får jeg smell. Og ja jeg kan sikkert sitte å fin regne på dette, men det blir for omfattende, jeg har heller ikke satt inn feriedager når skattekortet lages, så aner ikke hvor mye tillegg jeg taper på ferie. Klart det er lett fordi som jobber normaltid og får kun fastlønn, men slik er det ikke for alle. Noen velger da også å trekke ekstra hele året da er de på sikre siden. Anonymkode: efbe2...5c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #15 Del Skrevet 20. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Klart det er lett fordi som jobber normaltid og får kun fastlønn, men slik er det ikke for alle. Noen velger da også å trekke ekstra hele året da er de på sikre siden. Anonymkode: efbe2...5c6 For de som har råd til å vente på pengene er dette greit nok. Men jeg snakker om de som sier at de ikke kan vente lenger enn til mars for å få pengene tilbake, selv om de vet det kan gå til sommeren eller i verste fall langt ut på høsten. Da er det bedre å spare så mye man klarer selv. Evt på en sperret konto til ønsket dato, om man ikke klarer la være å bruke av pengene. Anonymkode: 6ec3e...ba5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #16 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Sjekk denne tråden: Mange som fikk forrige onsdag (bla deg bakover i tråden til 13.03). Det var vel første pulje.. de som fikk og leverte skattemeldingen først, var vel torsdag/fredag før der tror jeg. Siden de betaler ut på onsdager, så regner jeg med det er flere som får i morgen. Jeg leverte mandag forrige uke og håper jeg våkner til penger på konto i morgen Anonymkode: f74c6...e03 Dette forstår jeg ikke. Leser jo en artikkel på din side nå hvor det står at 20.mars er første dag med mulighet for utbetaling av skattepengene... Anonymkode: d4179...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #17 Del Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk skattemeldingen den første dagen og pengene den 13.03 🙂 Anonymkode: dfa27...b1a Hvordan er dette mulig? https://dinside.dagbladet.no/okonomi/beskjed-til-500-000-nordmenn/81146656 Anonymkode: d4179...d69 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #18 Del Skrevet 20. mars 2024 Fikk skatte skattemeldingen den 14. og penger i dag. Anonymkode: 118be...b13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #19 Del Skrevet 20. mars 2024 Hvis du går på altin. Logger inn og søker opp skattekrav. Kan det hende du ser utbetaling på en av fanene. Der er to faner. Anonymkode: 7c8ac...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #20 Del Skrevet 20. mars 2024 Skattekrav og utbetalinger heter treffet. Anonymkode: 7c8ac...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå