AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #1 Skrevet 19. mars 2024 Føler meg som en dårlig mor som ikke kjøper hvert år😅 men de blir jo bare liggende å støve ned uansett😅 personlig kjøper vi første og siste år på barnehagen, vi har ikke skolebarn enda så får se hva vi gjør der😅 hva med dere? Anonymkode: 2b845...f01
Arkana Skrevet 19. mars 2024 #2 Skrevet 19. mars 2024 Vi kjøper klassebilde, minst ett portrettbilde av hvert barn samt minst ett søskenbilde hvert år. Man trenger jo absolutt ikke kjøpe fra hvert eneste år da, det er bare noe vi liker å gjøre. Synes det er fint å ha og flere av portrettbildene og søskenbildene henger på bildeveggen i trappa. Resten av bildene ligger i hver av barnas minnebokser og det hender vi ser gjennom dem og det er koselig. Jeg har skolebildene fra min egen barndom og setter pris på det. Men det er jo ingen tvang og man er absolutt ikke dårlig forelder om man ikke kjøper bilder. Du er definitivt ikke den eneste! De er dessuten ganske dyre så bør jo være noe man synes er fint å ha selv. Det går jo an å velge ut noen år, f.eks. 1. klasse og 7. klasse som er litt spesielle og så kanskje ett av årene midt i? 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Skrevet 19. mars 2024 1klasse 7 klasse og 10 klasse Anonymkode: 6abec...cbc 5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Skrevet 19. mars 2024 Hvert år er vel ikke nødvendig? Dette tilbudet må vel eksistere for at fotografen skal ha så mange inntektskilder som mulig? Det holder vel lenge med første og siste år i barnehagen, og noe lignende i grunnskolen, ev. tre ganger i løpet av skoletiden. Det blir jo ikke så spesielt med fotografering hvert år, og som du selv sier; hva skal dere med så mange bilder? Det vil jo ikke være plass til å henge alle på veggen, og familien er sikkert heller ikke interessert i å tapetsere veggene med bilder av barna dine. Synes du med god samvittighet kan begrense det litt. Anonymkode: fd01a...6ee 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 1. og 7.klasse Tar så mange fine bilder selv, så gidder ikke betale dårlige oppstilte bilder. Med eldste på ungdomsskolen har vi ikke kjøpt noen, rett og slett fordi hun ikke har vært fornøyd med noen av bildene. Anonymkode: 9f3ce...3ed 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #7 Skrevet 19. mars 2024 Meg over - må legge til at jeg har null glede av mine egne skolebilder, og kan ikke huske at jeg noen gang har sett på de bildene og tenkt at «jammen er jeg glad mamma og pappa kjøpte de». Tenker vel at slik fotografering var annerledes før, for da hadde man ikke samme mulighet til å ta bilder selv slik vi har i dag. Anonymkode: 9f3ce...3ed 1
Sniff76 Skrevet 19. mars 2024 #8 Skrevet 19. mars 2024 Hvert år i barnehagen. 1., 7. og 10. klasse. 1
Gjest jegerrinne Skrevet 19. mars 2024 #10 Skrevet 19. mars 2024 I bhg kjøpte vi hvert år. På skolen kjøpte vi 2 til 5 klasse han som fotograferte i bhg og i 2 til 5 klasse var utrolig flink og ble ikke typiske bilder med grå bakgrunn. Tok bilder av unga ute og ble mer naturlige. Så kjøpte vi på ungdomskolen
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #11 Skrevet 20. mars 2024 Vi har kjøpt alle. Det koster ikke mange kronene og er hyggelig å ha og se tilbake på. Anonymkode: ba1ea...27e
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #12 Skrevet 20. mars 2024 Jeg synes det er uforholdsmessig dyrt, og unødvendig, så mange bilder som vi når tar av barnet i hverdagen med mobilkameraet. Hvis det ikke er helt spesielt fint bilde, bestiller vi kun unntaksvis. Første og siste året på barneskolen, for eksempel. Anonymkode: f2cc0...083 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #13 Skrevet 20. mars 2024 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Føler meg som en dårlig mor som ikke kjøper hvert år😅 men de blir jo bare liggende å støve ned uansett😅 personlig kjøper vi første og siste år på barnehagen, vi har ikke skolebarn enda så får se hva vi gjør der😅 hva med dere? Anonymkode: 2b845...f01 Første året i bhg ,4, 7 og 10 klasse. De gis som oftest bort i gaver, og barna har selv en samling av skolekataloger og klassebilder. Bildene er dyre, ikke alltid de fineste. Tar finere portrettbilder selv, så gidder ikke kaste vekk penger på middels ok bilder Anonymkode: 06ae7...4de 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #14 Skrevet 20. mars 2024 Har kjøpt et par ganger oppgjennom... nå går barna i 3 og 6 klasse . Kjøpte søakenbilde siste året i bhg med begge. Men synes de var så stygge bilder på skolen.,. Ungene har syltetøy rundt munnen og møkkete briller...hjelper ikke om jeg vasker dem på morran, når de tar bilde klokka 13. Anonymkode: fd7dd...3bb 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #15 Skrevet 20. mars 2024 Kjøpt hvert år i barnehagen. Som lærer, syns jeg portrettbildene av mine elever sjelden blir bra. Hadde aldri betalt penger for de oppstilte bildene med påtatt smil. Som forelder kommer jeg til å kjøpe 1. og 7. klasse. Anonymkode: 2d55a...631
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2024 #16 Skrevet 20. mars 2024 Kjøper ett bilde hvert år. Er bare gruppebilder i barnehagen vår. Anonymkode: f224b...eaa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå