Gå til innhold

barneforsikring

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere barneforsikring ?
Hvor mye betaler dere pr. mnd?
Er dette verdt?

Anonymkode: 61606...4f1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er verdt det om man faktisk får bruk for den. Men som alt annet, håper man jo at man ikke vil få behov for den.

Har et barn, i forsikringen ligger også utbetaling ved ufør. Koster kr 4800 i året. Har fått 350k utbetalt. Så den har lønnet seg her.

Anonymkode: bd539...712

• Liker 2
Skrevet

Ja

307 kr i måneden for full forsikring 

Jeg synes det er verdt det :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke. Har opplevd to tilfeller av sykdom hos barna der vi har kunne fått utbetaling fra forsikringsselskapet (sannsynligvis).

Så jeg hadde selvsagt valgt annerledes hvis jeg hadde visst dette.

MEN så har vi også blitt tatt hånd om av velferdsstaten ved begge disse tilfellene. Dvs, det er ganske mye jobb knyttet til å finne ut hva man har krav på av velferdsordninger, f.eks. når det gjelder en autismediagnose, men hvis man bare jobber hardt nok så kan man faktisk få hjelp, hjelpestønad, omsorgspenger osv.

Vi har hele veien betalt så mye som mulig ned på boliglånet. Så vi ser at vi nå vil ha råd til å hjelpe vårt barn med autisme til å komme seg inn på boligmarkedet hvis dette skulle bli problematisk etter hvert.

Det er heller ikke garantert at man får noe, kjenner flere i foreningen som ikke har fått noe pga at det var unntak med liten skrift hos forsikringsbyrået.

Så jeg tenker: Ja, ville forsikret hvis jeg kunne skrudd tiden tilbake, MEN velferdsstaten fungerer heldigvis relativt godt i mange tilfeller. Man må bare sette seg godt inn i regelverk, og pushe på.

Anonymkode: 631fb...4d9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har ikke. Har opplevd to tilfeller av sykdom hos barna der vi har kunne fått utbetaling fra forsikringsselskapet (sannsynligvis).

Så jeg hadde selvsagt valgt annerledes hvis jeg hadde visst dette.

MEN så har vi også blitt tatt hånd om av velferdsstaten ved begge disse tilfellene. Dvs, det er ganske mye jobb knyttet til å finne ut hva man har krav på av velferdsordninger, f.eks. når det gjelder en autismediagnose, men hvis man bare jobber hardt nok så kan man faktisk få hjelp, hjelpestønad, omsorgspenger osv.

Vi har hele veien betalt så mye som mulig ned på boliglånet. Så vi ser at vi nå vil ha råd til å hjelpe vårt barn med autisme til å komme seg inn på boligmarkedet hvis dette skulle bli problematisk etter hvert.

Det er heller ikke garantert at man får noe, kjenner flere i foreningen som ikke har fått noe pga at det var unntak med liten skrift hos forsikringsbyrået.

Så jeg tenker: Ja, ville forsikret hvis jeg kunne skrudd tiden tilbake, MEN velferdsstaten fungerer heldigvis relativt godt i mange tilfeller. Man må bare sette seg godt inn i regelverk, og pushe på.

Anonymkode: 631fb...4d9

enig. FOrstår ikke hvorfor man har forsikring på barna sine.

Anonymkode: 6e876...e00

AnonymBruker
Skrevet

Ja, betaler 311,- i mnd per barn. 

Anonymkode: 4380b...2e6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

enig. FOrstår ikke hvorfor man har forsikring på barna sine.

Man forsikrer jo huset sitt og bilen sin også... Så hvorfor ikke barna? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, betaler 311,- i mnd per barn. 

Hvor har du forsikring?

Anonymkode: 793f2...06a

AnonymBruker
Skrevet

Man forsikrer jo huset sitt og bilen sin også... Så hvorfor ikke barna? 

VELFERDSSTATEN

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har vi hatt. 3 barn, og ett av dem ble veldig syk som ungdom. Det blir en del hundretusen utbetalt, og vil de verste skje slik at hun blir ufør, så er det en million utbetalt. Du vet aldri hva som kan skje, og det handler om å sikre fremtiden til barna dine. 

De fleste voksne arbeidstakere er jo forsikret. Det er verre med et barn/ungdom som kan ende opp som ufør, lam og ja... 

Anonymkode: 9c6de...a0d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

VELFERDSSTATEN

Har du fått testet ut velferdsstaten med en syk ungt menneske? Lykke til. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har du fått testet ut velferdsstaten med en syk ungt menneske? Lykke til. 

Haha, hva er det for svada svar? Forsikring er "Gratulerer ungen din er syk, lottopremie på deg"

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Yngste er forsikret og det er jeg glad vi gjorde. Ho fikk utbetaling da ho fikk epilepsi diagnose og er sikret med hvis ho ikke kommer ut i jobb pga dette. Hadde vi ikke tegnet hadde ho ikke fått 1 krone og blitt minste uføre hvis det viser seg ho ikke kan jobbe

Anonymkode: fce08...99a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

VELFERDSSTATEN

Der får du ikke mye hvis barnet skulle bli skadd eller syk for livet. En hadde og tapt økonomisk ved langvarig tid på sykehus.

Vi så her fikk barne utbetalt pga epilepsi   vi foreldre fikk utbetalt for tapt lønn når vi har vært innlagt med ho på sykehus i perioder opp mot 5 uker, pleiepenger som velferdsstaten betaler ut er mindre en lønna. I tilleg hvis det blir at diagnosen blir så barne ikke klarer full jobb, får en utbetalt fra forsikringen og slipper å leve på det minste

AnonymBruker
Skrevet

Der får du ikke mye hvis barnet skulle bli skadd eller syk for livet. En hadde og tapt økonomisk ved langvarig tid på sykehus.

Vi så her fikk barne utbetalt pga epilepsi   vi foreldre fikk utbetalt for tapt lønn når vi har vært innlagt med ho på sykehus i perioder opp mot 5 uker, pleiepenger som velferdsstaten betaler ut er mindre en lønna. I tilleg hvis det blir at diagnosen blir så barne ikke klarer full jobb, får en utbetalt fra forsikringen og slipper å leve på det minste

Hvis og hvis og hvis. 
Her vi bor får man 160 dager for sykt barn og enda mer om barnet blir langvarig syk (Sverige)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor har du forsikring?

Anonymkode: 793f2...06a

Tryg

AnonymBruker
Skrevet

Forsikret alle 3. Pakkepris så betaler vel ca 175 pr barn. 

Yngste ble syk, og har vel fått utbetalt 600 000 hittil, og vil få en stor sum når barnet blir 18 år. Barnet blir ufør som 18 åring.
Denne forsikringen var gull verdt, penger nok til egenkapital på leilighet og andre ting barnet som lavtlønnet kanskje ikke ville fått mulighet til. 

Klart hun hadde nok klart seg uten også, men fratas jo en økonomisk trygghet ved å ikke kunne ta en trygg utdannelse og ha fast jobb som voksen. 

Uendelig glad vi har forsikring og at barnet blir stødig økonomisk. 

Anonymkode: ef026...c13

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

VELFERDSSTATEN

Naivt

Anonymkode: d915f...344

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at dere mener barna deres blir ufør før de i det hele tatt har prøvd noe som helst her i livet?

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt forsikrer jeg, har også fått nytte av den

Anonymkode: d915f...344

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...