Gå til innhold

Har man bevisst ofte lave straffer for ting som oftest skjer av traumatiserte innvandrere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

90 år gammel dame på vestlandet som ble forsøkt voldtatt av mann som var i området for å jobbe. Blir lav straff. En del innvandrere er overrepresentert i overfallsvoldtekter,men underrepresentert i festvoldtekter. Sistnevnte gir altså "lang" straff i forhold til førstnevnte når man først blir dømt

Så har vi han på 23 som tok med seg en 14 år gammel barnebrud fra Øst-Europa og bare får 11 måneder i fengsel. Hvorfor skal han få lavere straff enn menn som forgriper seg på jevngamle kvinner?  

Hva er det jeg ikke forstår?

• Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Majer skrev (3 timer siden):

90 år gammel dame på vestlandet som ble forsøkt voldtatt av mann som var i området for å jobbe. Blir lav straff. En del innvandrere er overrepresentert i overfallsvoldtekter,men underrepresentert i festvoldtekter. Sistnevnte gir altså "lang" straff i forhold til førstnevnte når man først blir dømt

Så har vi han på 23 som tok med seg en 14 år gammel barnebrud fra Øst-Europa og bare får 11 måneder i fengsel. Hvorfor skal han få lavere straff enn menn som forgriper seg på jevngamle kvinner?  

Hva er det jeg ikke forstår?

Ikke vet jeg hvem som står bak de ulike gruppene voldtekter, men jeg vil ha kilde på at straffene for overfallsvoldtekter er lavere enn festvoldtekter. 

Anonymkode: a6664...a7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kom til Norge med gravid kone (14) - må i avhør – NRK Norge – Oversikt over nyheter fra ulike deler av landet

Hva ville straffen vært for en norsk 23 åring, og hva skjer med den gravide 14 åringens 18mnd gamle barn....

Anonymkode: aa2bd...5f5

Artikkelen er fra 2016, de kom i November 2015. Barna er vel nå ca 11  og 9 år gamle. Bare en digresjon.

Dessuten: iflg de artiklene jeg leste, skjedde jo overgrepene mot 14-åringen før de kom til Norge, i land der slike konstellasjoner er lovlig. Man kan vel ikke straffe utenlandske borgere for handlinger de gjort i hjemlandet når det ikke er ulovlig der. Norges lover gjelder ikke for syrere i Syria.

Det blir jo som om et norsk par på 17 år og 25 år drar til USA (seksuell lavalder 18 år) og han blir straffet der for å ha hatt sex i med en mindreårig i Norge før de dro. Det henger jo ikke på greip. De kan ikke ha sex mens de er i USA, det skjønner alle, men de kan ikke straffes iht amerikansk lov for det de gjorde hjemme i Norge.

Anonymkode: 27f3b...84e

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste jeg forstår er at alle verdens unnskyldninger senker straffene for innvandrere. Etter min mening burde de hatt dobbel straff, egentlig automatisk utvisning. Det hører ingens sted hjemme etter norsk tradisjon og kultur, å oppføre seg på en slik måte hos et gjestmildt land som ønsker å hjelpe dem. Det er et dobbelt tillitsbrudd. Men det er vel umulig å forklare på norsk.

Anonymkode: b79d2...f76

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Innvandrere underrepresentert i festvoldtekter? Gøy å finne på ting?

Anonymkode: 87489...347

AnonymBruker
Skrevet

Alle innvandrere som begår kriminelle handlinger burde utvises til hjemlandet. De som styrer nå hater tydeligvis etniske nordmenn...

Anonymkode: 379b2...17f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...