AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Del Skrevet 19. mars Bare føler det er veldig overfladisk og falskt. Folk skal bare vise hvor flott ting og tang er. Hyggelige besøk, fine turer, nye innkjøp osv.. Det virker som alt er så fint og flott men det er ikke det. Har flere bekjente av meg på sosiale medier som gratulerer meg med dagen, kommenterer under innleggene mine de gangene jeg har lagt ut og bruker store fine ord, men de er aldri her for meg alle andre dager i året. Folk tror sikkert vi er kjeeeempe nære gode venner men det ser bare sånn ut. Får ofte også en trist påminner om at jeg er "glemt" når alle legger ut av sammenkomster og treff. Er det flere som har tatt dette valget? Vanskelig valg siden en liten del av meg er veldig nysgjerrig og vil se noe av det. Anonymkode: 53288...abd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Del Skrevet 19. mars Slettet insta og snap for lenge, lenge siden. Facebook har jeg aldri hatt. Veldig deilig å ikke være «påkoblet» alt mulig😊 Anonymkode: 9ac36...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Del Skrevet 19. mars Tror de færreste tror at uttrykket på sosiale medier gjenspeiler virkeligheten. Og synes veldig få legger ut noe om privatlivet sitt mer. Du kan jo slette appen og se hvordan det er? Anonymkode: 25cc4...c91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #4 Del Skrevet 19. mars Ja, det er bare ord og fjas 😊 Ikke noe å bruke mer tid på enn en synes er greit selv.. Anonymkode: ed698...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Bare føler det er veldig overfladisk og falskt. Folk skal bare vise hvor flott ting og tang er. Hyggelige besøk, fine turer, nye innkjøp osv.. Det virker som alt er så fint og flott men det er ikke det. Har flere bekjente av meg på sosiale medier som gratulerer meg med dagen, kommenterer under innleggene mine de gangene jeg har lagt ut og bruker store fine ord, men de er aldri her for meg alle andre dager i året. Folk tror sikkert vi er kjeeeempe nære gode venner men det ser bare sånn ut. Får ofte også en trist påminner om at jeg er "glemt" når alle legger ut av sammenkomster og treff. Er det flere som har tatt dette valget? Vanskelig valg siden en liten del av meg er veldig nysgjerrig og vil se noe av det. Anonymkode: 53288...abd Eneste grunn til jeg har fb er pga gruppene til idretten og skolene til barna er der.. Eller ingenting bortsett fra snap! Og kun de aller nærmeste der! Så deilig! Kjenner flere som ikke orker alt det sosiale drittet! Anonymkode: 6f9e7...257 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Del Skrevet 19. mars Ser aldri oppdateringer fra venner på fb lenger, mest diverse innlegg som «du kanskje er interessert i». På reels på fb får jeg mye britisk standup, språkhumor osv. På instagram samme, følger en del morsomme ting, samt nyhetssteder fra flere land. Anonymkode: 39a50...41e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #7 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Bare føler det er veldig overfladisk og falskt. Folk skal bare vise hvor flott ting og tang er. Hyggelige besøk, fine turer, nye innkjøp osv.. Det virker som alt er så fint og flott men det er ikke det. Har flere bekjente av meg på sosiale medier som gratulerer meg med dagen, kommenterer under innleggene mine de gangene jeg har lagt ut og bruker store fine ord, men de er aldri her for meg alle andre dager i året. Folk tror sikkert vi er kjeeeempe nære gode venner men det ser bare sånn ut. Får ofte også en trist påminner om at jeg er "glemt" når alle legger ut av sammenkomster og treff. Er det flere som har tatt dette valget? Vanskelig valg siden en liten del av meg er veldig nysgjerrig og vil se noe av det. Anonymkode: 53288...abd Du vil ikke gå glipp av noe, bortsett fra å generere inntekter til Facebook/Meta eller andre. Selv er jeg ikke, og har aldri vært på sosiale medier; dette er like tomt og meningsløst som å lese bloggen til Sophie Elise. - Brian Anonymkode: 49353...9e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #8 Del Skrevet 19. mars På sosiale medier lever man overfladisk - akkurat på samme måte som når man møter noen på gata, i selskap osv. Man forteller om de gode tingene - helt normalt. Sosiale medier er kun en skriftlig måte å gjøre dette på. Vi er skrudd sammen slik. Synd at folk tror alt er rosenrødt for det om noen deler bilder fra en fin ferietur..... Jeg legger ut det samme som jeg hadde sagt til naboen hvis jeg møtte henne på butikken. Folk må lære seg å ikke bli så påvirket og/eller misunnelig. Anonymkode: 40194...a59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #9 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vil ikke gå glipp av noe, bortsett fra å generere inntekter til Facebook/Meta eller andre. Selv er jeg ikke, og har aldri vært på sosiale medier; dette er like tomt og meningsløst som å lese bloggen til Sophie Elise. - Brian Anonymkode: 49353...9e3 Jeg synes det er kjekt å se folk legge ut bilder fra turer og ferier, fordi det inspirerer meg til hvor jeg kan reise/hva jeg kan gjøre, samt bilder av hager, interiør osv. Så for meg er det ikke tomt og meningsløst. Alt er ikke sånn som bloggen til Sophie Elise Anonymkode: 40194...a59 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #10 Del Skrevet 19. mars Uten some på 9året, går aldeles strålende 😁Folk blir skadet i hodet av de plattformene. Anonymkode: df0e9...d20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. mars #11 Del Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Du vil ikke gå glipp av noe, bortsett fra å generere inntekter til Facebook/Meta eller andre. Selv er jeg ikke, og har aldri vært på sosiale medier; dette er like tomt og meningsløst som å lese bloggen til Sophie Elise. - Brian Anonymkode: 49353...9e3 Hvordan vet du at sosiale medier er tomt, meningsløst og ikke noe å gå glipp av hvis du aldri har brukt det? Og hvordan forener du den påstanden med å være aktiv på KG...? Jeg kuttet nylig ut snapchat og har ikke savnet det, men har mye glede av insta og blogger. Andre kan ha helt andre erfaringer. Sosiale medier handler, som så mye annet i livet, om hva man selv legger i det og hvordan man bruker det. Å slutte å bruke tid på noe man ikke får noe positivt ut av er alltid lurt, men man skal samtidig huske at man ikke sitter på fasiten for alle andre og den eneste sanne tolkningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars #12 Del Skrevet 19. mars Og så kom misunnelseskortet her også, så tåpelig. Blir det dratt i hver eneste tråd? TS, bare å gjøre det, spesielt hvis det ikke er noe som "binder" deg, som barns aktiviteter Anonymkode: 8a717...e96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 19. mars #13 Del Skrevet 19. mars Jeg bruker ikke fb eller instagram på den måten. Tidligere gjorde jeg så jeg ikke fikk se det de fleste poster på fb. Veldig greit å slippe alt jeg ikke bryr meg om. På instagram følger jeg kun søsteren min av kjente. Og ellers er det butikker jeg har interesse av, og katter 😸 Forslagene som kommer opp har utgangspunkt i det du har likt og sett på og følger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissKatt Skrevet 19. mars #14 Del Skrevet 19. mars Jeg synes det er hyggelig at sosiale medier overfladisk og at man bare forteller/viser hvor flott ting er. At man sliter, synes jeg er en privatsak man skal dele med sine nærmeste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå