AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #1 Skrevet 19. mars 2024 Jeg har sagt opp jobben og siste arbeidsdag er i mai 24. Sjefen sa jeg vil få feriepenger opptjent fra ifjor og iår med siste lønn. Har hatt fast stilling i kommunen og mener fått lønn på forskudd . Så lurer på når siste lønning blir utbetalt. April eller mai? Anonymkode: 45b0a...253
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #2 Skrevet 19. mars 2024 Det spørs veldig fra arbeidsplass til arbeidsplass. På forrige arbeidsplassen min så ble alle timer før 25 betalt samme månden, men det trenger ikke nødvendigvis gjelde for deg. Anonymkode: c9a80...f0e
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Skrevet 19. mars 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Det spørs veldig fra arbeidsplass til arbeidsplass. På forrige arbeidsplassen min så ble alle timer før 25 betalt samme månden, men det trenger ikke nødvendigvis gjelde for deg. Anonymkode: c9a80...f0e Her er det 1 til 30... Anonymkode: 45b0a...253
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Skrevet 19. mars 2024 Siste lønn er mai. Anonymkode: d7429...2d7
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #5 Skrevet 19. mars 2024 Spør lønnskontoret. Anonymkode: 1ace1...8ae 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 Forskjellig fra arbeidsplass til arbeidsplasser. Jeg jobbet ut august ved forrige jobbskifte, fikk lønn for august i august og sluttoppgjør (feriepenger) i september. Anonymkode: 6e186...398
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #7 Skrevet 19. mars 2024 Når har du lønningsdag? Dersom det er 12. som er vanlig i kommunen så får du nok siste lønn utbetalt 12.mai. Det er vanlig når man har fastlønn å få utbetalt lønnen samme måned, dvs. at du får meste av lønnen på forskudd, men litt etterbetalt også for de første dagene i måned. Uansett det finner du jo ut av ved å sjekke siste lønnslipp, der står det jo hvilken måned du har fått utbetalt lønn for. Er det lønn mars, med utbetalings den 12.mars, så er det lønn for mars måned. At de får med sluttoppgjøret på lønn i mai er jo fint, men jeg ville ikke ha stolt 100% på det (sjef sier noe annet enn lønningskontoret), noen ganger får man det utbetalt måneden etter man slutter fordi HR må sjekke om det er noe annet sluttoppgjør. Så jeg ville kanskje forberedt deg på at du får sluttoppgjøret med feriepenger utbetalt 12.juni, også heller tenkt at det er en bonus om du får det i mai. Anonymkode: 30db1...1fe
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #8 Skrevet 19. mars 2024 Hvilken dato får du lønn til vanlig? Jeg får den 12, så det dvs at jeg ville fått lønn fra 1-24 mai den 12/5, og feriepengene for året før den 12/6. Feriepenger for dette året ville kommet neste året. Jobber i kommunen, så det er nok ulik praksis andre steder. Vet at om jeg hadde bedt om feriepenger for dette året hadde jeg måtte skatte av de. Anonymkode: 49706...35b
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #9 Skrevet 19. mars 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Hvilken dato får du lønn til vanlig? Jeg får den 12, så det dvs at jeg ville fått lønn fra 1-24 mai den 12/5, og feriepengene for året før den 12/6. Feriepenger for dette året ville kommet neste året. Jobber i kommunen, så det er nok ulik praksis andre steder. Vet at om jeg hadde bedt om feriepenger for dette året hadde jeg måtte skatte av de. Anonymkode: 49706...35b Fikk beskjed av arbeidsgiver at jeg får feriepenger for i år også. Anonymkode: 45b0a...253
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #10 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilken dato får du lønn til vanlig? Jeg får den 12, så det dvs at jeg ville fått lønn fra 1-24 mai den 12/5, og feriepengene for året før den 12/6. Feriepenger for dette året ville kommet neste året. Jobber i kommunen, så det er nok ulik praksis andre steder. Vet at om jeg hadde bedt om feriepenger for dette året hadde jeg måtte skatte av de. Anonymkode: 49706...35b Man har rett å få det utbetalt feriepenger fra samme år når man slutter. Så man skal egentlig få det med da også, ulempen er jo at man må skatte årets opptjente feriepenger ved utbetaling. Så telles det jo selvfølgelig med på årets inntekt når man skal få skatteoppgjør neste år (som også nok er grunnen til at man skatter samme år fordi det blir regnet som ekstra inntekt utover det som er planlagt). Personlig er jeg også vant når jeg har hatt vikarstillinger og sommerjobber i kommunen at jeg får feriepengene opptjent neste år, men det blir jo aldri egentlig sendt en sluttmelding på meg. Man ligger liksom i systemet i tilfelle man skal ta ekstra vakter utover året, så da er jo arbeidsforholdet fortsatt aktivt. Når man aktivt slutter i en fast stilling i kommunen, så sendes det jo sluttmelding, og man skal da normalt sett få utbetalt alt sammen. Anonymkode: 30db1...1fe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå