Gå til innhold

Menn: kunne du vært sammen med en emosjonelt ustabil kvinne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er et ganske stort spørsmål og jeg tror de fleste vil syns det er vanskelig å sette seg inn i. Men se for deg at du er forelsket i en kvinne, alt sammen er fint, du liker henne kjempe godt.... Men, hun er noe ustabil. 

Jeg har vært i to forhold. Den ene mannen taklet det forferdelig dårlig, den andre taklet det utrolig bra. Jeg vil ikke si jeg er en utfordring å leve med, da jeg ikke er utagerende, jeg lar ikke mine negative følelser gå utover andre. Det er ikke slik at jeg begynner å krangle og kjefte når jeg er sint/lei meg, men jeg trekker meg heller tilbake. Det kan i perioder være mye gråting, det svinger mellom høyt og lavt. Kan våkne og være i vanvittig dårlig humør men så blir det mye bedre utover dagen - og omvendt. 

Jeg har gått mye i terapi og lært å regulere følelsene mine, og jeg har lært å ikke velte følelsene over på andre. Men, en kjæreste vil jo være min nærmeste, han vil jo merke det mer enn andre. Kanskje middagsplanene går i vasken fordi jeg ikke klarer å gå ut selv om jeg har gledet meg til den middagen hele uken. Jeg kjenner selv på at det strevsomt å stå i uforutsigbarheten. 

Etter mye frem og tilbake med behandling og lege så har legen sagt rett ut at det er slik jeg er, det er slik jeg vil forbli. Jeg føler ting sterkt, både på godt og vondt, og det skal sies at det at jeg føler "gode følelser" så sterkt som jeg gjør er veldig positivt. Min eks sa engang til meg at det er kjipt når jeg er langt nede, men når jeg er meg selv og i godt humør så er det absolutt verdt det fordi ting er så bra når jeg er/har det bra. 

Han her var jo en sjelden gem, dessverre. Det ble slutt av andre grunner, vi kunne ikke fortsette forholdet. Jeg er litt redd for at jeg ikke finner en lignende mann. Han var svært forståelsesfull og han ble ikke opprørt eller oppgitt over at jeg viste følelser.

Er forberedt på både tullesvar og slemmesvar, men setter pris på reflekterte svar.  

Anonymkode: ee817...f4e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det finnes jo to typer mannfolk;

- Dont stick your dick in crazy.

- I can fix her.

Fra spøk til alvor så er mitt beste råd til deg å bare ha tålmodighet, den rette mannen for deg hjelper deg igjennom det og står med deg på de dårlige dagene.

Håper du en dag finner lykken, det er en perfekt partner for alle der ute.

Bless you!

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette hæres sikkert ut som et tullete og flåsete svar, noe som ikke er hensikten. Min erfaring er at alle damer er emosjonelt ustabile, så svaret blir ja. Det er grader av ustabilitet, men alle damer jeg har vært sammen med har vært ustabile sammenlignet med meg selv. Dette er vel en av forskjellene på menn og kvinner.

Anonymkode: 12557...bd4

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det det samme som du skulle:

Datet en mann på 140.

Mann uten utdanning, bor hjemme hos mor og uten arbeid.

Osvosv, tror du skjønner tegninga.

Anonymkode: b5205...df6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Aldri i verden!!

Anonymkode: 2182d...6f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette hæres sikkert ut som et tullete og flåsete svar, noe som ikke er hensikten. Min erfaring er at alle damer er emosjonelt ustabile, så svaret blir ja. Det er grader av ustabilitet, men alle damer jeg har vært sammen med har vært ustabile sammenlignet med meg selv. Dette er vel en av forskjellene på menn og kvinner.

Haha, det tviler jeg på. Noen av menn jeg kjenner slår i ting eller kaster det, og knuser glassbord?! Fordi de ble sinte. Aldri sett kvinner gjøre det samme. Ofte over ting som fotballkamper eller dataspill

Anonymkode: 77197...bf3

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Haha, det tviler jeg på. Noen av menn jeg kjenner slår i ting eller kaster det, og knuser glassbord?! Fordi de ble sinte. Aldri sett kvinner gjøre det samme. Ofte over ting som fotballkamper eller dataspill

Anonymkode: 77197...bf3

Godt poeng. 

• Liker 1
Skrevet

Tror ingen har som utgangspunkt at de ønsker en partner som er ustabil emosjonelt, uansett kjønn.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse (borderline), bipolar type 2, PTSD og litt annet. Jeg er godt medisinert.

Sammen med min mann på 21. året. Vi har det bra sammen, men det var trøblete før medisinering. Han taklet meg bra, jeg taklet ikke meg selv. 

For noen så går det bra. Det er håp.

Anonymkode: bc383...428

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er et ganske stort spørsmål og jeg tror de fleste vil syns det er vanskelig å sette seg inn i. Men se for deg at du er forelsket i en kvinne, alt sammen er fint, du liker henne kjempe godt.... Men, hun er noe ustabil. 

Jeg har vært i to forhold. Den ene mannen taklet det forferdelig dårlig, den andre taklet det utrolig bra. Jeg vil ikke si jeg er en utfordring å leve med, da jeg ikke er utagerende, jeg lar ikke mine negative følelser gå utover andre. Det er ikke slik at jeg begynner å krangle og kjefte når jeg er sint/lei meg, men jeg trekker meg heller tilbake. Det kan i perioder være mye gråting, det svinger mellom høyt og lavt. Kan våkne og være i vanvittig dårlig humør men så blir det mye bedre utover dagen - og omvendt. 

Jeg har gått mye i terapi og lært å regulere følelsene mine, og jeg har lært å ikke velte følelsene over på andre. Men, en kjæreste vil jo være min nærmeste, han vil jo merke det mer enn andre. Kanskje middagsplanene går i vasken fordi jeg ikke klarer å gå ut selv om jeg har gledet meg til den middagen hele uken. Jeg kjenner selv på at det strevsomt å stå i uforutsigbarheten. 

Etter mye frem og tilbake med behandling og lege så har legen sagt rett ut at det er slik jeg er, det er slik jeg vil forbli. Jeg føler ting sterkt, både på godt og vondt, og det skal sies at det at jeg føler "gode følelser" så sterkt som jeg gjør er veldig positivt. Min eks sa engang til meg at det er kjipt når jeg er langt nede, men når jeg er meg selv og i godt humør så er det absolutt verdt det fordi ting er så bra når jeg er/har det bra. 

Han her var jo en sjelden gem, dessverre. Det ble slutt av andre grunner, vi kunne ikke fortsette forholdet. Jeg er litt redd for at jeg ikke finner en lignende mann. Han var svært forståelsesfull og han ble ikke opprørt eller oppgitt over at jeg viste følelser.

Er forberedt på både tullesvar og slemmesvar, men setter pris på reflekterte svar.  

Du høres reflektert ut, så jeg hadde ikke hatt problemer med dette - selv om jeg kanskje ville ha rådet deg til å få mer utløp for følelsene dine fordi det rett og slett er sunt for psyken å gjøre dette iblant; bare å se på hvordan barn reagerer når de blir lei seg.

Kjenner mange som sliter mer enn du gjør, slik at i mine øyne virker du rimelig normal.

Fortsatt fin dag, og alt godt videre. smil.gif.45fa3f1698eef436c072a65cfd081302.gif

- B.

Anonymkode: eaee1...8d2

AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør; det høres ut som et mareritt.

Anonymkode: f41cf...6ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Svaret fra meg blir nei. Jeg vil ha det harmonisk og trygt. Så en ustabil kvinne vil være uaktuelt. 

Kan ha sex med, men aldri forhold.

M40

Anonymkode: 61e19...f67

• Liker 3
Skrevet

Det har jeg vært flere ganger. Spennende sex, litt for spennende hverdag. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser hva du skriver, men kan ikke konkludere basert på det. For det er så mye, mye mer som tilhører både deg og historien som vekter deg og emosjonene både opp og ned - alt etter. 

I utgangspunktet foretrekker jeg stabilitet, men har også levd i mange år med noen som var impulsiv og svingende. Det er mer noe man må forvente, for det går ikke an at begge to har samme stabile humør på tvers av hverandre alltid. 

Men det er forskjell på vanlig ustabilitet og sykelig ustabilitet, samt hvordan vedkommende forholder seg til det. 

Sykelig ustabilitet er mer alvorlig. Men,
det er bedre å være sammen med ei som er sykelig ustabil, men som er bevisst på det, gjør alt i sin makt for å ta grep og har sunne holdninger til det, enn ei som er vanlig ustabil, og som er ubevisst det, nekter på det og "spiller" på det. 

Så, igjen, det er umulig å si om jeg kunne vært sammen med deg slik du presenterer deg, for helhetsbildet mangler. 

Utover det har jeg en enkel tommelfingerregel, og det er at 3 gode dager i uka gjør ikke opp for 4 dårlige dager i uka. At du har dårlige dager er forsåvidt greit, men spørsmålet er hvordan dette preger meg oppi det. Det kan gå bare godt, men det kan også bli tungt for meg. Man kan ikke skyver under en stol at partnerens humør og emosjoner påvirker direkte. Likevel, jeg vet ikke. 

Dette sagt så er det ingen grunn for at du skal holde tilbake. Gå ut og møt menn med dine utgangspunkt. Jeg er ganske sikker på at det finnes flere "sjeldne gem'er" der ute, og at han eksen din ikke er så sjelden som du tror ;) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (37 minutter siden):

Jeg ser hva du skriver, men kan ikke konkludere basert på det. For det er så mye, mye mer som tilhører både deg og historien som vekter deg og emosjonene både opp og ned - alt etter. 

I utgangspunktet foretrekker jeg stabilitet, men har også levd i mange år med noen som var impulsiv og svingende. Det er mer noe man må forvente, for det går ikke an at begge to har samme stabile humør på tvers av hverandre alltid. 

Men det er forskjell på vanlig ustabilitet og sykelig ustabilitet, samt hvordan vedkommende forholder seg til det. 

Sykelig ustabilitet er mer alvorlig. Men,
det er bedre å være sammen med ei som er sykelig ustabil, men som er bevisst på det, gjør alt i sin makt for å ta grep og har sunne holdninger til det, enn ei som er vanlig ustabil, og som er ubevisst det, nekter på det og "spiller" på det. 

Så, igjen, det er umulig å si om jeg kunne vært sammen med deg slik du presenterer deg, for helhetsbildet mangler. 

Utover det har jeg en enkel tommelfingerregel, og det er at 3 gode dager i uka gjør ikke opp for 4 dårlige dager i uka. At du har dårlige dager er forsåvidt greit, men spørsmålet er hvordan dette preger meg oppi det. Det kan gå bare godt, men det kan også bli tungt for meg. Man kan ikke skyver under en stol at partnerens humør og emosjoner påvirker direkte. Likevel, jeg vet ikke. 

Dette sagt så er det ingen grunn for at du skal holde tilbake. Gå ut og møt menn med dine utgangspunkt. Jeg er ganske sikker på at det finnes flere "sjeldne gem'er" der ute, og at han eksen din ikke er så sjelden som du tror ;) 

Jeg tror nok han er sjelden, nærmest uvirkelig. Men men som de sier er det bedre å ha elsket og mistet enn å ikke ha elsket i det hele tatt.. Klart meg som singel lenge, jeg fikser det i fremtiden også. 😊

Takk for svar alle. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo umulig å svare på sånt uten å kjenne deg. Ingen er like. 

Jeg har levd i alt for mange år med en dame med psykiske problemer som brukte alt av giftige virkemidler,  uten at jeg skal gå inn på alt. 

Jeg har gått i terapi pga dette en stund nå, og noe av det første jeg merker nå som jeg har begynt å treffe en nydelig dame, er at jeg fortsatt er gjennomsyret av traumer.. 

Så, beklager, men "nei takk". Alle har ett eller annet rart i hodet, men utpreget ustabile mennesker skyr jeg som ilden. 

Kan anbefale deg å gjøre ditt beste for å gå i terapi og lære å regulere deg slik at du skåner partneren din og at du treffer en som tåler å stå i det. 

Anonymkode: c01bb...235

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er jo umulig å svare på sånt uten å kjenne deg. Ingen er like. 

Jeg har levd i alt for mange år med en dame med psykiske problemer som brukte alt av giftige virkemidler,  uten at jeg skal gå inn på alt. 

Jeg har gått i terapi pga dette en stund nå, og noe av det første jeg merker nå som jeg har begynt å treffe en nydelig dame, er at jeg fortsatt er gjennomsyret av traumer.. 

Så, beklager, men "nei takk". Alle har ett eller annet rart i hodet, men utpreget ustabile mennesker skyr jeg som ilden. 

Kan anbefale deg å gjøre ditt beste for å gå i terapi og lære å regulere deg slik at du skåner partneren din og at du treffer en som tåler å stå i det. 

Anonymkode: c01bb...235

Jeg har lært å regulere det, men noen ganger svikter det da det krever mye av meg. 

Men jeg skjønner at det er uønsket i et forhold og jeg skal ikke være egoistisk. Skal la menn være i fred, jeg har det nok best alene. 

AnonymBruker
Skrevet
TheHairyToothfairy skrev (3 timer siden):

Det har jeg vært flere ganger. Spennende sex, litt for spennende hverdag. 

Og dette er også mine observasjoner. Menn blir sammen med alle typer kvinner, både stabile, ustabile, gærne, normale, misbrukere og kvinner som har mistet omsorgsretten for barna, bare kvinnen er pen, ung og sexy.

Anonymkode: cc47e...f0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Det sier nok mer om deg enn kvinner generelt. 

Anonymkode: 9ac68...6ec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

haha..

Helt ærlig; Jeg anser meg selv som stabil og lite dramatisk. Men jeg har alltid vært hakket mer ustabil enn de menn jeg har vært sammen med. Mitt humør svinger noe mer. Mannen min er som en støtte. Han våkner opp blid og glad hver dag, og når det stormer så kan han bli betenkt, men det er egentlig endringen jeg ser. Reaksjonen hans består som regel i å se hvordan jeg tar ting.  

Så jeg tenker det du sier er riktig, selv om de fleste nok vil benekte dette. Det er jo selvsagt forskjell på individer, og menn som er fryktelige ustabile, og kvinner som er veldig stabile. Men i gjennomsnitt, så tenker jeg at det du sier stemmer. Det ser jeg blant venner også. 

Menn er mindre utsatt for hormonelle svingninger og de "føler" stort sett mindre om det meste. Det er biologiske forskjeller. 

Anonymkode: 8b843...86e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...