AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 En jeg dater (mest sannsynlig alt for fort!!) er nyseparert. Han har ikke vært separert mer enn 4-5 måneder og det er et horribelt brudd har jeg forstått. 4 barn oppi alt og ei kone som er helt hysterisk og stygg med han. Fullstendig kaotisk. Likevel treffer han meg, via jobb og ønsker be meg på date. Som sagt så gjort. Men selv etter å ha datet 2 måneder nå, er det helt umulig for meg å få noe vettugt ut av han i forhold til oss. Den ene uka vil han at vi skal se fremover, han sier han er ganske sikker på det blir meg og han og at han kjenner på følelser og at han aldri vil miste meg. Neste uka vet han ikke om han klarer inn i et nytt forhold så raskt og får skikkelig kalde føtter. Og slik går ukene. Han svinger opp og ned hele tiden. Jeg vet han er tiltrukket av meg, syns jeg er fantastisk, men jeg tror ærlig talt ikke han er klar for et forhold nå. Det er for tidlig. Jeg bare lurer, er det vanlig eller, å oppføre seg så kaotisk i følelseslivet sitt midt i en skilsmisse? Jeg har ingen erfaring med det selv, men jeg syns han virker så ambivalent at jeg tenker dette må være skikkelig dårlig timing for oss. Hva tenker dere andre? Og ikke gidd å si at "å, om han bare hadde elska deg, så hadde han jo ikke vinglet sånn!" - eh, jo det tror jeg faktisk. Og det er ikke snakk om å elske så raskt, jeg opplever mannen forvirret, sliten, usikker. Vil,vil ikke, fornuft vs følelser og vil ikke love noe fordi alt er bare kaos. Han har ikke en gang landet et sted å bo når han ikke er med ungene. Han er sykmeldt og ser ustelt ut og han er utmattet hele tiden. Kan det tenkes at jeg bør trekke meg unna her? For hvor lang tid vil en mann i krise bruke på å finne ut av sine ekte følelser overfor ei dame? Kan ikke det ta en halv uendelighet?Går det an å bli sikker på noe som helst når man er midt i et slikt grusomt brudd egentlig med mange som krever noe hele tiden? Råd mottas med takk. Men jeg tror jeg tar 15 skritt tilbake. Blir litt kjipt, når jeg egentlig vil noe mer, å se hvordan han vingler og strever med alt. Anonymkode: c4655...0b5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Han er i krise. Kanskje deprimert. Du kan støtte ham, men ikke kreve noe, for han har nok med den krisen han står i. Anonymkode: d55ab...554 1 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 Jeg hadde nok tatt et steg tilbake selv. Det er nok ganske kaotisk i hodet hans nå, han har jo ikke rukket å prosessere noe som helst før han har kastet seg inn i en ny relasjon. Anonymkode: 567a5...5a5 6
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han er i krise. Kanskje deprimert. Du kan støtte ham, men ikke kreve noe, for han har nok med den krisen han står i. Anonymkode: d55ab...554 Skjønner. Du har sikkert rett. Men er det ikke rart han ikke kan si noe om følelsene sine for meg? eller, det vil si, han forandrer jo hele tiden hva han vil. Veldig ustabilt egentlig. Anonymkode: c4655...0b5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde nok tatt et steg tilbake selv. Det er nok ganske kaotisk i hodet hans nå, han har jo ikke rukket å prosessere noe som helst før han har kastet seg inn i en ny relasjon. Anonymkode: 567a5...5a5 Skjønner. Så da er det kanskje dumt av meg å kreve at han må vite hva han vil med meg, da? Uff, jeg bør kanskje gå ut av dette og heller være bare venn. Anonymkode: c4655...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner. Du har sikkert rett. Men er det ikke rart han ikke kan si noe om følelsene sine for meg? eller, det vil si, han forandrer jo hele tiden hva han vil. Veldig ustabilt egentlig. Anonymkode: c4655...0b5 Synes ikke det er rart at han er ambivalent. Vil tro det er naturlig i hans situasjon på et så tidlig tidspunkt. Anonymkode: d55ab...554 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Skjønner. Så da er det kanskje dumt av meg å kreve at han må vite hva han vil med meg, da? Uff, jeg bør kanskje gå ut av dette og heller være bare venn. Anonymkode: c4655...0b5 Ja det er veldig dumt av deg, sånn hvis du ønsker at det skal være håp om en fremtid mellom dere. Du må nok respektere prosessen han går gjennom, det kommer til å ta tid. Hvis du ikke klarer å være tålmodig så bør dere kanskje ta en pause, så lever du ditt liv i mellomtiden. Anonymkode: 567a5...5a5 1 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja det er veldig dumt av deg, sånn hvis du ønsker at det skal være håp om en fremtid mellom dere. Du må nok respektere prosessen han går gjennom, det kommer til å ta tid. Hvis du ikke klarer å være tålmodig så bør dere kanskje ta en pause, så lever du ditt liv i mellomtiden. Anonymkode: 567a5...5a5 ja jeg har nok fallt litt for han. Og jeg vil jo tenke at man vet om den andre er aktuell eller ikke, selv når man er midt i et brudd?? Syns det er kjemperart at han er så svingende jeg. Som om han ikke helt vet hva som er lurt, for han snakker mye om at han ikke kan inn i et forhold igjen så fort, men at han syns jeg er helt topp og at vi kunne vært perfekte sammen. Og den ene dagen er det følelser der, den andre er det ikke det. Jeg må kanskje trekke meg litt bort tror jeg, så ikke jeg bare går og venter. Anonymkode: c4655...0b5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 De er kun separert, et år de skal bruke til å tenke seg om. Sjansen for at de finner tilbake til hverandre er ganske stor. Vil du egentlig inn i det vepsebolet der med 4 unger, en vrang eks og en ustabil mann? Du er rebound'n hans - Løp mens du kan.!! Anonymkode: 3b8fd...1c2 8 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #10 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): De er kun separert, et år de skal bruke til å tenke seg om. Sjansen for at de finner tilbake til hverandre er ganske stor. Vil du egentlig inn i det vepsebolet der med 4 unger, en vrang eks og en ustabil mann? Du er rebound'n hans - Løp mens du kan.!! Anonymkode: 3b8fd...1c2 Altså dette ble litt rart. "Sjansen for at de finner tilbake er ganske stor!" ? eh nei! Dama var utro med 5 menn siste to åra. Nei du, her er det ingen fare for at de blir sammen igjen. Han er møkklei hele dama, men har det jo helt grusomt tøft. Og om jeg er rebound vet jeg jo ikke, kan godt være det. Hvem sier at rebound ikke kan gå over i et forhold? Mange som har opplevd det, da. Men ellers er jeg enig. Jeg vet ikke om jeg vil inn i det styret der. Men aller mest tror jeg ikke jeg vil når han ikke klarer vite sikkert at jeg er den han vil ha. Anonymkode: c4655...0b5 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #11 Skrevet 18. mars 2024 Et brudd kan være en livskrise uansett hvor riktig det virker på utsiden. Han har 4 barn og du forventer at han skal være påskrudd og investert i deg, allerede? Stusser virkelig over prioriteringene hans. Om ikke han tar et steg tilbake, burde du ha mot til å gjøre det. La han få tid til å prosessere det han står i. Anonymkode: 8fa6a...91d 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #12 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Altså dette ble litt rart. "Sjansen for at de finner tilbake er ganske stor!" ? eh nei! Dama var utro med 5 menn siste to åra. Nei du, her er det ingen fare for at de blir sammen igjen. Han er møkklei hele dama, men har det jo helt grusomt tøft. Og om jeg er rebound vet jeg jo ikke, kan godt være det. Hvem sier at rebound ikke kan gå over i et forhold? Mange som har opplevd det, da. Men ellers er jeg enig. Jeg vet ikke om jeg vil inn i det styret der. Men aller mest tror jeg ikke jeg vil når han ikke klarer vite sikkert at jeg er den han vil ha. Anonymkode: c4655...0b5 Jeg tror kanskje du forventer litt mer av han enn han kan gi deg nå, så du gjør nok lurt i å ta en pause fra han. Anonymkode: 567a5...5a5 4 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #13 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror kanskje du forventer litt mer av han enn han kan gi deg nå, så du gjør nok lurt i å ta en pause fra han. Anonymkode: 567a5...5a5 Tror dessverre du har rett. Anonymkode: c4655...0b5 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #14 Skrevet 19. mars 2024 Han bør vente med kjæreste til han er ferdig med bruddet. Det betyr ikke at han vil tilbake til henne, men at det er en en sorgprosess han må igjennom. Og så må han komme ovenpå og finne seg selv igjen. Anonymkode: 3a759...1e0 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #15 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Han bør vente med kjæreste til han er ferdig med bruddet. Det betyr ikke at han vil tilbake til henne, men at det er en en sorgprosess han må igjennom. Og så må han komme ovenpå og finne seg selv igjen. Anonymkode: 3a759...1e0 Jada men jeg Syns fortsatt det er rart at han ikke klarer si helt tydelig hva han vil med meg. !? Er det ikke ? Han bør jo klare å si om han tror det kan bli oss, da! Eller er det helt utrolig vanskelig for en mann å klare si noe sånt midt i bruddet? Han er jo frem og tilbake hele tida. Jeg tror jeg bare trekker meg og ser hvordan det ligger an etter hvert. Anonymkode: c4655...0b5
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #16 Skrevet 19. mars 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Jada men jeg Syns fortsatt det er rart at han ikke klarer si helt tydelig hva han vil med meg. !? Er det ikke ? Han bør jo klare å si om han tror det kan bli oss, da! Eller er det helt utrolig vanskelig for en mann å klare si noe sånt midt i bruddet? Han er jo frem og tilbake hele tida. Jeg tror jeg bare trekker meg og ser hvordan det ligger an etter hvert. Anonymkode: c4655...0b5 Selvsagt er det ikke rart i det hele tatt. Jeg hadde syntes det var mer rart (og ikke til å stole på) dersom han KUNNE si helt tydelig at du er dama for han og at det blir dere to. I den situasjonen han står i, så er det absolutt ikke realistisk å forvente slikt. Jeg har vært i en lignende situasjon og jeg ble værende i limbo som etterhvert gikk over til et forhold, men det skapte enormt mye kaos og usikkerhet i meg. Jeg ville aldri anbefalt det til andre. Han må.gjennom en sorgreaksjon og i den prosessen kan du bli veldig såret, selv om han ikke mener det. Men han kommer til å svinge noe veldig over lang tid, og han kommer til å ha dager hvor han savner henne eller savnet livet han trodde han skulle ha med henne. Han kommer til å ha dager hvor han sammenligner deg med henne. Det er mye bedre for deg å ta et steg tilbake og si at du ønsker å gi han plass til å prosessere skikkelig og at du ikke ønsker å være en rebound - så at han heller kan ta kontakt om 6 mnd hvis livet hans har begynt å lande da, for å se om du fremdeles er ledig på markedet. Så må du ikke la deg overtale av ordene han kommer til å si da, om at han ikke vil miste deg osv osv. Han kommer garantert til å fortsette å svinge opp og ned, og ikke kunne være en trygg partner for deg akkurat nå. Anonymkode: bd45c...d20 3 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #17 Skrevet 19. mars 2024 Jeg traff kjæresten min da han var nyseparert fra sin utro eks. Det er nå 10 år siden. Det var mye kaos med følelser fra hans side, som igjen endte med at forholdet var en del av og på. For meg var dette helt grusomt. Var fryktelig glad i han. Selv om han gjorde det han da kunne for å vise at han var glad i meg, tok jeg til slutt den tøffe avgjørelsen å kutte helt med han. For et par år siden traff vi hverandre tilfeldig på nytt. Følelsene for hverandre var fremdeles sterke, og vi ønsket å prøve på nytt. Har det utrolig godt sammen i dag. Han er en helt annen person nå som han ikke sliter etter bruddet med eksen. I dag ville jeg ikke gått inn i et forhold med en nyseparert mann igjen. Var alt for sårt å være så glad i en mann som tross alt hadde sterke følelser for en annen dame. Mitt råd til deg er derfor å ta et par skritt tilbake. Du trenger ikke kutte han helt ut, men ta litt avstand (også følelsesmessig) fra han. Et du ordentlig glad i han lar du han bruke tid til å komme seg til hektene etter bruddet. La han komme til deg når tiden er moden. Hadde en prat med kjæresten min for litt siden om den første tiden vår sammen (som fremdeles er sår for meg). Han kunne fortelle om kaoset han hadde i hodet på den tiden. Det var alt det praktiske med hus, barn, økonomi osv. Han hadde mye sorg over eksen som plutselig gikk fra han, selv om hun hadde vært utro flere ganger. Samtidig kunne han fortelle at til tross for alt kaoset han gjennomgikk, hadde han sterke følelser for meg. Vi er begge veldig glad for at vi ga forholdet en ny sjanse, men hadde jeg visst hva jeg måtte gjennom før alt ble bra, hadde jeg aldri involvert meg i han fra starten av. Anonymkode: c970d...4eb 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #18 Skrevet 19. mars 2024 Jeg forbereder samlivsbrudd og opplever at følelsesregisteret er ustabilt, ja. Samtidig tror jeg ikke at det hadde vært noe problem å starte et nytt forhold ganske snart. Anonymkode: 95bde...d48
Fjellmannover190 Skrevet 19. mars 2024 #19 Skrevet 19. mars 2024 Mann som ble separert for ca et år siden her. Gikk fra min kone etter langt samliv, som heldigvis var renere en han opplever. Jeg var egentlig klar til å møte damer dagen etter brudd, men ventet litt. Tenker at det er naturlig at han kjenner på mange følelser og kjenner på frustrasjon. I mitt møte med nye damer så har jeg vært veldig usikker på hva jeg vil. Jeg er ekspert på samliv, men tror kanskje jeg vil ha kjæreste, men i møte med en fantastisk dame ønsker jeg mer. Men livet med barn gjør ting komplisert, og jeg jobber med å lære meg hva jeg faktisk vil. Nå snart et år etter har jeg lært mye, men vet at det er vanskelig. Høres ut som han trenger å lære seg sitt nye liv, om du vil være der så trenger han nok en venn nå, som kan bli større etterhvert når han vet hvem han vil bli 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #20 Skrevet 19. mars 2024 Fjellmannover190 skrev (5 minutter siden): Mann som ble separert for ca et år siden her. Gikk fra min kone etter langt samliv, som heldigvis var renere en han opplever. Jeg var egentlig klar til å møte damer dagen etter brudd, men ventet litt. Tenker at det er naturlig at han kjenner på mange følelser og kjenner på frustrasjon. I mitt møte med nye damer så har jeg vært veldig usikker på hva jeg vil. Jeg er ekspert på samliv, men tror kanskje jeg vil ha kjæreste, men i møte med en fantastisk dame ønsker jeg mer. Men livet med barn gjør ting komplisert, og jeg jobber med å lære meg hva jeg faktisk vil. Nå snart et år etter har jeg lært mye, men vet at det er vanskelig. Høres ut som han trenger å lære seg sitt nye liv, om du vil være der så trenger han nok en venn nå, som kan bli større etterhvert når han vet hvem han vil bli Takk for svar. Tenker du det er rart eller innafor at han da ikke kan si noe om det kan bli meg og han på sikt? Ene dagen vil han være eksklusive, andre vil han ikke si annet enn at "det blir nok aldri oss to"... Det er så frustrerende. Ene dagen virker han så forelsket, andre dagen trekker han seg unna. Han forklarer jo at han står i kaos men veldig kjipt når jeg spør om han ser for seg oss to at han bare sier at han ikke klarer det. Og når jeg presser litt, får jeg et ad de svarene:kan nok aldri bli oss eller la oss være eksklusive, jeg tror det blir oss! 😳🤔Tror ikke han er helt stabil for tiden... Fint å høre din erfaring. Anonymkode: c4655...0b5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå