AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Oppdaget at ene neseboret mitt trekkes helt inn mens det andre fortsatt står åpent når jeg trekker pusten hardt inn gjennom nesa. Er det vanlig eller er det tegn på skjev neseskillevegg eller noe annet? Føler det ene neseboret er tettere enn det andre, men at det ene på en måte får vakuum og lukker seg mens det andre er helt åpent og må hjelpes fysisk for å lukkes var nytt for meg. Plutselig forstår jeg hvorfor jeg aldri klarer å "lukke nesen" ved dykking eller svømming under vann og får alltid masse vann inn i nesa da 😂 Ser nå tydelig forskjell på neseborene når jeg trekker pusten inn og holder inne mens jeg står foran speilet. Hvordan er det med dere andre? Har dere et, begge eller ingen nesebor som lukker seg helt når dere puster hardt inn gjennom nesa og holder pusten? Anonymkode: 5c32f...e8f
Skjold Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Er slik med alle mennesker ja. Å ha ett nesebor som puster dårligere øker spekteret av lukter vi kan lukte. Hvilke nesebor som er tettere enn det andre varierer i løpet av når på dagen det er og forskjellen varierer litt, variasjonen er mye større når du er syk.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #3 Skrevet 18. mars 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Oppdaget at ene neseboret mitt trekkes helt inn mens det andre fortsatt står åpent når jeg trekker pusten hardt inn gjennom nesa. Er det vanlig eller er det tegn på skjev neseskillevegg eller noe annet? Føler det ene neseboret er tettere enn det andre, men at det ene på en måte får vakuum og lukker seg mens det andre er helt åpent og må hjelpes fysisk for å lukkes var nytt for meg. Plutselig forstår jeg hvorfor jeg aldri klarer å "lukke nesen" ved dykking eller svømming under vann og får alltid masse vann inn i nesa da 😂 Ser nå tydelig forskjell på neseborene når jeg trekker pusten inn og holder inne mens jeg står foran speilet. Hvordan er det med dere andre? Har dere et, begge eller ingen nesebor som lukker seg helt når dere puster hardt inn gjennom nesa og holder pusten? Anonymkode: 5c32f...e8f Aldri opplevd, måtte prøve nå 😅 nå står vel halve kg foran speilet og sniffer. Anonymkode: daef0...01d 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #4 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Aldri opplevd, måtte prøve nå 😅 nå står vel halve kg foran speilet og sniffer. Anonymkode: daef0...01d Lo godt da jeg skrev innlegget og tenkte på det samme. Tenkte også at mange kanskje tror det er en trolletråd, men det er det faktisk ikke. Men morsomt er det jo 😂 Anonymkode: 5c32f...e8f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #5 Skrevet 18. mars 2024 Skjold skrev (6 minutter siden): Er slik med alle mennesker ja. Å ha ett nesebor som puster dårligere øker spekteret av lukter vi kan lukte. Hvilke nesebor som er tettere enn det andre varierer i løpet av når på dagen det er og forskjellen varierer litt, variasjonen er mye større når du er syk. Variasjonen kan ikke bli større hos meg altså. Det ene lukker seg som i vakuum jo hardere jeg puster inn og holder inne. Det andre er vidt åpent. Er ikke forkjølet eller noe nå, men føler altså at det ene neseboret (det som er vidt åpent) generelt er tettere enn det andre. Jeg får ikke lukket det uten å fysisk dytte det sammen med fingeren. Anonymkode: 5c32f...e8f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #6 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Aldri opplevd, måtte prøve nå 😅 nå står vel halve kg foran speilet og sniffer. Anonymkode: daef0...01d Hva var ditt resultat da du prøvde? 😊 Anonymkode: 5c32f...e8f
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #7 Skrevet 18. mars 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Aldri opplevd, måtte prøve nå 😅 nå står vel halve kg foran speilet og sniffer. Anonymkode: daef0...01d Måtte prøve jeg og 🤣 Kun det ene som lukka seg her. Anonymkode: 14add...ff3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #8 Skrevet 18. mars 2024 Har også det 😆 Har tilfeldigvis skjev neseskillevegg, men morsomt å høre at det er en funksjon bak det. Anonymkode: 13f3f...c2d
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #9 Skrevet 18. mars 2024 19 minutter siden, AnonymBruker said: Hva var ditt resultat da du prøvde? 😊 Anonymkode: 5c32f...e8f Som jeg skrev, aldri opplevd. Altså ingenting som lukker seg. Anonymkode: daef0...01d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå