AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Hei, Trenger litt råd For ca 12 uker siden våknet jeg med skikkelig slappe/svake ben. Jeg går sakte, klarer ikke å ta knebøy uten å støtte meg etc. Det er den rareste følelse jeg noen gang har hatt. En uke etter på fikk jeg influensa, heftig hjertebank, lavt blodtrykk, forstyrret syn og nyrebekkenbetennelse. Jeg har vært så dårlig at jeg har blitt stamkunde hos legen og akutten fordi legen har videresendt meg dit, da de slet med å finne ut hva som var galt. Jeg har til slutt blitt diagonisert med kraftig angst, som mest sannsynlig har gjort meg sykere enn jeg egentlig var. Nå er det gått 12 uker og jeg er fortsatt ekstremt svak i ben og nå også i armene. Jeg prøver å komme meg tilbake i jobb, men synet er tidvis fortsatt helt forferdelig og jeg blir fort sliten. Legene mener det er angsten som gjør dette, men jeg får ikke psykolog før i juni fra det offentlige. I tillegg er fysioterapeut redd for å gi meg en opptreningsplan, fordi de mener legene mine ikke har undersøkt meg grundig nok og bare har dyttet alt på angsten. Fysio lurer på om jeg kan ha fått MS og jeg er derfor henvist til MR Jeg føler meg som en skikkelig kasteball i systemet og har aldri slitt med lignende symptomer tidlige. Har dog hatt veldig mye betennelser i muskler/ledd i flere år uten at de finner noe der heller. Er det noen her som har hatt lignede opplevelse med svake ben/armer og forstyrret syn? Eller kan faktisk angst gjøre deg så svak i en lengre periode? Anonymkode: b1bf0...e16 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Sekundær immunsvikt? Anonymkode: 5e943...a9d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Skrevet 19. mars 2024 Angst kan gi helt ekstreme symptomer hvis den er kraftig ok. Men for meg høres dette ut som guillan barres (vet ikke om det er helt sånn det staves) har legene sjekket deg for det? Anonymkode: f0fd0...610
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Skrevet 19. mars 2024 Hvorfor bestemte legen din seg for at det var angst? Siden det plutselig kom over natten og ga så spesifikke symptomer synes jeg det høres veldig rart ut. Men jeg er ikke lege! Håper du er grundig sjekket og utredet og har vært hos nevrolog! Hvis ikke ville jeg nok gått dit før psykolog! Anonymkode: e66a5...077
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #5 Skrevet 19. mars 2024 Jeg har ikke vært hos neverolog. Jeg har bedt om det, men legene som har undersøkt meg mener det ikke er noe nevrologisk og kun angst. Hvorfor vet jeg ikke, jeg har nok angst også da det har vært noen helt forferdelige uker. Jeg er henvist til MR av rygg av privat manuell terapaut, fordi de mener jeg ikke er utredet grundig nok. Så håper det er et steg i riktig retning. Anonymkode: b1bf0...e16
Knoot Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 Du skriver ikke om de har tatt blodprøver som kan gi svar på en del som har med hormonnivåer eventuelt antall hemoglobiner (binder og transporterer oksygenet i kroppen). Anemi som er for lavt nivå av røde blodceller kan føre til svakhet generelt i kroppen fordi cellene får for lite oksygen enn det er behov for. Helsepersonell måler mengden av hemoglobin for å få et indirekte svar på nivået av røde blodceller i kroppen.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #7 Skrevet 19. mars 2024 23 minutter siden, Knoot said: Du skriver ikke om de har tatt blodprøver som kan gi svar på en del som har med hormonnivåer eventuelt antall hemoglobiner (binder og transporterer oksygenet i kroppen). Anemi som er for lavt nivå av røde blodceller kan føre til svakhet generelt i kroppen fordi cellene får for lite oksygen enn det er behov for. Helsepersonell måler mengden av hemoglobin for å få et indirekte svar på nivået av røde blodceller i kroppen. Det er tatt ekstreme mengder blodprøver og spytt prøver, men alt kommer ut ok. Vet ikke nøyaktig hvilke blodprøver som er tatt, men de sier de har testet meg for det meste. Anonymkode: b1bf0...e16 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #8 Skrevet 19. mars 2024 Jeg sliter også med muskelsvakhet, spesielt i armer og ben. Har i et år nå hatt problemer med synsforstyrrelser, spesielt på høyre øye. Alle blodprøver ser fine ut. Øyenlege har ikke noe å kommentere på det hell. Har en hauk med andre symptomer. Legene, psykolog mener det er depresjon, utbrent/angst. Men der er noe som ikke stemmer helt føler jeg.. håper du snart blir bra! Anonymkode: 6a846...1cd
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #9 Skrevet 19. mars 2024 For meg var det ME. Begynte sånn i 2007. Fremdeles syk. Anonymkode: 60c98...d4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå