AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Har lenge hatt mistanke om at ungdommen i hus eksperimenterer med narkotiske stoffer og har siste uken funnet diverse som bekrefter mistanken om at det enten er ungdommen som bruker eller ungdommen som tillater venner å bruke her og oppbevarer for dem. (De henger hele tiden i kjellerstuen her). Jeg er klar for å konfrontere men den andre forelderen (bio forelder) drøyer samtalen ut veldig og vil prate med ungdommens andre forelder først.. (Jeg mener vi må stå sammen om dette og vi har plikt til å informere den andre forelderen så den saken er grei.) Det er bare det at bio-forelder ikke får ut fingeren og virker redd for hele situasjonen her. Nå har det gått 4 dager uten at noe har skjedd og jeg kjenner jeg ikke orker dette med å gå på nåler med denne store skyggen hengende over oss sånn. Vi har felles, vesentlig yngre barn også boende. Er jeg veldig urimelig om jeg setter foten ned og sier nå må noe skje ASAP ellers tar jeg de andre barna med vekk fra hele situasjonen til ting er oppe i lyset og tatt tak i? Har så angst for at de mindre skal finne noe, få i seg noe etc. Det er ikke rettferdig å ta de minste vekk fra en forelder på ubestemt tid men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Anonymkode: 1a782...af3
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #2 Skrevet 18. mars 2024 Dere har sterke mistanker om at ungdommen bruker narkotika eller oppbevarer narkotika i deres hus, hvor det bor yngre småsøsken. Hadde det vært meg, hadde jeg ment at fire dager uten å snakke med den andre forelderen og deretter konfrontere ungdommen er fire dager for lenge. Jeg hadde satt himmel og helvete i bevegelse for å få konfrontert ungdommen dag 1. Helt uakseptabelt. Si til samboeren din at du henter ungene på skole/barnehage i morgen og drar et annet sted enn hjem med dem om ikke de finner ut av ting i morgen. Beskytt barna dine. Anonymkode: 63b8d...591 2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #3 Skrevet 19. mars 2024 Hvorfor i all verden vente? Sikker på at den andre forelderen ikke bruker selv? Dette tar dere asap! Anonymkode: e3317...0a3 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #4 Skrevet 19. mars 2024 Du setter hardt mot hardt. Hvis han ikke slutter, kobler du inn barnevernet. Anonymkode: d9278...a61 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #5 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Har lenge hatt mistanke om at ungdommen i hus eksperimenterer med narkotiske stoffer og har siste uken funnet diverse som bekrefter mistanken om at det enten er ungdommen som bruker eller ungdommen som tillater venner å bruke her og oppbevarer for dem. (De henger hele tiden i kjellerstuen her). Jeg er klar for å konfrontere men den andre forelderen (bio forelder) drøyer samtalen ut veldig og vil prate med ungdommens andre forelder først.. (Jeg mener vi må stå sammen om dette og vi har plikt til å informere den andre forelderen så den saken er grei.) Det er bare det at bio-forelder ikke får ut fingeren og virker redd for hele situasjonen her. Nå har det gått 4 dager uten at noe har skjedd og jeg kjenner jeg ikke orker dette med å gå på nåler med denne store skyggen hengende over oss sånn. Vi har felles, vesentlig yngre barn også boende. Er jeg veldig urimelig om jeg setter foten ned og sier nå må noe skje ASAP ellers tar jeg de andre barna med vekk fra hele situasjonen til ting er oppe i lyset og tatt tak i? Har så angst for at de mindre skal finne noe, få i seg noe etc. Det er ikke rettferdig å ta de minste vekk fra en forelder på ubestemt tid men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Anonymkode: 1a782...af3 Jeg ville ikke oppfordret til å kjefte på ungdommen, men satt seg rolig ned og pratet. Om det viser seg at ungdommen bruker rusmidler veit man jo ikke årsaken, ofte brukes det for å dekke over noe annet i så ung alder, kanskje noe som har skjedd, det veit man ikke, men bør ikke kjefte slik at ungdommen låser seg, etter min mening. Og ikke få han/hun til å føle seg som det sorte fåret. Ungdommer utfordrer også grenser, om det er hasj det handler om, så er jo ikke dette akkurat veldig uvanlig. Oppfordrer på ingen som helst måte til at det et greit, men måten det legges frem på Anonymkode: e0f6b...b48
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #6 Skrevet 19. mars 2024 Av egen erfaring. Sett hardt mot hardt med en gang, gjør alt du kan for å stoppe dette før det tar av. Inkludert å involvere politi. Plutselig er ungdommen «for gammel» og dere får ikke hjelp. Anonymkode: 7b170...d5a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2024 #7 Skrevet 19. mars 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ville ikke oppfordret til å kjefte på ungdommen, men satt seg rolig ned og pratet. Om det viser seg at ungdommen bruker rusmidler veit man jo ikke årsaken, ofte brukes det for å dekke over noe annet i så ung alder, kanskje noe som har skjedd, det veit man ikke, men bør ikke kjefte slik at ungdommen låser seg, etter min mening. Og ikke få han/hun til å føle seg som det sorte fåret. Ungdommer utfordrer også grenser, om det er hasj det handler om, så er jo ikke dette akkurat veldig uvanlig. Oppfordrer på ingen som helst måte til at det et greit, men måten det legges frem på Anonymkode: e0f6b...b48 Begynn der ja, men husk de juger mye om de har kommet inn i et miljø. Gjør alt du kan for å få ungdommen bort er mitt råd. Anonymkode: 7b170...d5a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå