AnonymBruker Skrevet 18. mars 2024 #1 Skrevet 18. mars 2024 Jeg sliter med at jeg de siste månedene har opplevd at innsiden av albuene kan oppleves vonde/støle uten at jeg har gjort noe spesielt, i tillegg er jeg lett rød under huden på en måte akkurat i de områdene. Jeg er også ofte ekstra varm der. Så det kjennes betent ut. Jeg har et digitalt febertermometer ment for pannen, men for morro skyld testet jeg temperaturen i pannen og så på innsiden av albuen, og det var 1,5 grader forskjell i panne og på innsiden av albuen (36,5 i pannen og 38 grader i albuen). Jeg har i tillegg mye muskelsmerter generelt i kroppen, spesielt i hofte/rygg på ene siden, skuldre og i knær. Hører med historien at jeg har gått på krykker i over 1 år nå pga. svært stiv kne etter skade, så har tenkt at mangel på bevegelse og feilbelastning har gjort til at jeg har så vondt, men jeg har endelig begynt å kunne sykle igjen på en trimsykkel, men jeg har fortsatt svært mye vondt i kroppen selv om jeg nå sykler litt hver dag og er mer i bevegelse. Lurer litt på om dette særlig med albuene kan være tegn på leddgikt eller annen revmatisk sykdom sammen med resten av symptombilde, eller om det er normalt å både være rød og ha økt temperatur der? Har vurdert å nevne det til legen, men dersom det er normalt å ha det sånn så er det jo flaut å ta det opp. Legen har vært inne på tanken før at jeg kan ha noen leddplager, men jeg har tatt noen blodprøver mot revmatiske og slo ikke ut. Han mente leddplagene kunne henge sammen med ulcerøs kolitt som jeg har, og han sa ofte at de leddplagene knyttet til ulcerøs kolitt ofte ikke slo ut på blodprøver. Har vært snakk om å bli henvist til spesialist dersom plagene vedvarer. Anonymkode: e1fa9...936
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå