Gå til innhold

Rar kommentar fra venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun har kanskje ikke så lyst til å drikke da, kan du ikke foreslå at dere gjør noe annet heller?

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du overreagerer og opptrer veldig dømmende. Jeg har selv ungdommer, fibromyalgi og 100% jobb. For meg er det uaktuelt å drikke mengder på en lørdag da jeg betaler dyrt for det med dårlig form dagen etterpå. Jeg kan i teorien sove lenge med ungdommer i hus men kroppen er ikke enig i det og jeg våkner tidlig hver dag enten det er ukedag eller helg pga smerter. Alle er forskjellige, du må respektere svarene fra venninnen din.

Anonymkode: 7277c...711

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater drikkepresset her til lands, og at folk blir sett på som rare hvis de prioriterer å ikke drikke! 

• Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helger er hellige når man jobber 100% og har barn.

Anonymkode: c0a33...d90

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke det var rart, i det hele tatt. Spesielt tatt i betraktning at hun har en kronisk sykdom, alkohol er gift, selv for en frisk kropp, absolutt ikke noe bedre når man er kronisk syk...  MÅ du invitere til å drikke, dere kan vel kose dere uten alkohol? 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde aldri takket ja til en innbydelse om å komme og drikke. Det er så lavmål som det er mulig å bli. Man inviterer kanskje på en pizza og spør ved serveringen om hun vil ha et glass øl eller vin til maten og respekterer uten diskusjon hvis hun takker nei, men man inviterer ikke til å drikke. Hun ønsker sannsynligvis ikke kontakt med deg og har derfor foreslått noe langt frem i tid i håp om at det skal skli ut i sanden og bli glemt.

Anonymkode: 11cec...fdf

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor må dere drikke alkohol? 

Jeg synes også det kan være kjipt å bli invitert til drikking, da jeg blir dårlig og/eller dagen etterpå. Det skal ikke mange enheter til før det skjer. Blir jeg invitert til film, gode samtaler eller sånt noe, så har jeg mye lettere for å si ja.

Anonymkode: 220bd...7b8

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har også tenåringer og full jobb ( dog ikke fibromyalgi). Har venner jeg treffer ute fast med middag og drikking. Vi er ute og danser til langt p natt. Må kanskje nevne at jeg er gift og 47 år😁Er absolutt ikke i superform dagen etter,men det går da helt fint!  Kan hende dere bare er litt forskjellige typer. 

Anonymkode: cbc35...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sluttet å drikke alkohol når jeg fikk barn. Det er ikke verdt det lenger… fyllesyk er grusomt, og lite barnevennlig. Nå er barna større, og da vil jeg i hvert fall ikke at de skal se meg fyllesyk! 

Inviter henne på en rolig kveld med god mat, uten alkohol, så blir du nok høyere prioritert

Anonymkode: c4d00...19a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg blir kjempedårlig hele neste dag. Og er redusert flere dager etterpå. Det er kjipt å dra på jobb mandag og være mer sliten enn jeg var på fredag da jeg dro hjem. Det er ikke så mange fridager vi har. Og jeg merker at jeg glir fra venner som kun vil drikke når vi skal treffes. Det må da være mulig å finne på noe uten å drikke alkohol.

Anonymkode: 22217...335

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har også tenåringer og full jobb ( dog ikke fibromyalgi). Har venner jeg treffer ute fast med middag og drikking. Vi er ute og danser til langt p natt. Må kanskje nevne at jeg er gift og 47 år😁Er absolutt ikke i superform dagen etter,men det går da helt fint!  Kan hende dere bare er litt forskjellige typer. 

Mens jeg hadde "dødd" av din livsstil 😂

Og jeg har unger som har flyttet ut, er ellers sprek på alle måter. Bare ikke dagen etter selskapeligheter, sene kvelder og alkohol, har ikke en sjanse i havet til å fungere dagen etter. Kanskje jeg til og med bruker to dager på å komme meg 😅

Så folk er forskjellige, er litt "misunnelig" på dere som klarer dette 🌞

Anonymkode: 3b3ed...bb5

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes absolutt ikke det var en rar kommentar fra en som jobber fullt, og har familie. Ei helg går superfort, og mange ønsker å bruke den lille tiden på barna sine. Jeg hadde ikke orket å bruke lørdagen min på drikking, og deretter dårlig form på søndag. 

Anonymkode: 6840f...1d6

Nei, jeg må innrømme at jeg hadde syntes det var rart å blir invitert for å drikke en helg nå som voksen. I tjueårene hadde jeg blitt kjempeglad for utsiktene til fest, men nå? Virkelig ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mens jeg hadde "dødd" av din livsstil 😂

Og jeg har unger som har flyttet ut, er ellers sprek på alle måter. Bare ikke dagen etter selskapeligheter, sene kvelder og alkohol, har ikke en sjanse i havet til å fungere dagen etter. Kanskje jeg til og med bruker to dager på å komme meg 😅

Så folk er forskjellige, er litt "misunnelig" på dere som klarer dette 🌞

Anonymkode: 3b3ed...bb5

Men det gir meg så mye glede å gå ut og ha det gøy og danse. Har ingen ambisjoner om å legge meg i grava utvilt! Ser på endel av de damene jeg jobber sammen med og mange av de er blitt såå trege og satte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Men det gir meg så mye glede å gå ut og ha det gøy og danse. Har ingen ambisjoner om å legge meg i grava utvilt! Ser på endel av de damene jeg jobber sammen med og mange av de er blitt såå trege og satte. 

Bare fordi det gir DEG glede, betyr det jo ikke at det er sånn for andre. Når jeg ser på folk på min alder som fortsatt er ute og fester, tenker jeg hvor unødvendig det er. Drikke bort masse penger, våkne i dårlig form, ikke lært seg å sette pris på andre ting i livet enn fest.

Anonymkode: 8320d...cbc

• Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Problemet er at noen blir veldig dårlige, og noen bare blir litt pjusk, og gjerne kan feste flere dager på rad. Men folk må forstå at folk med 100% jobb og barn og fyllasyke må begrense drikkingen. Man er ikke treg og tafatt bare fordi man ikke alltid er klar for fest. Derimot så gjør de ofte mange flere aktiviteter enn de som kun drikker. Jeg dropper de venninnene jeg spør om skal finne på noe, og alt jeg får i respons er "hvor skal vi forse? når skal vi begynne? Hvis vi tar taxi kl xx.xx må vi begynne kl xx.xx hvis vi skal bli fulle"

Anonymkode: 22217...335

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er en sånn, jeg ELSKER det.

Jeg hater å drikke, hater rusen, hater bråk, hater å miste kontrollen, hater masse innpåslitne fulle folk, hater å peise bort penger på noe jeg ikke får noe igjen for, hater å være fyllesyk. Så, whatever floats your boat, men etter en viss alder, noen barn, noen helseutfordringer osv, er det mye mer digg og givende å være hjemme, se på film, ha gode samtaler med sambo kontra å drikke seg dritings.

Endret av xQueenKx
Grammatikkfeil
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Innvitere for å drikke og kose oss ? Må det alkohol til for at dere skal kose dere og du skal innvitere? Da skjønner jeg godt at hun takker nei tenker det er på tide og vokse opp om alkohol absolutt må være en del av samvær med venninne.

Møter ofte venninner i helger/kvelder, vi er voksne med barn. men det er skjeldent det nytes alkohol. Funker bra med kaffe , te eller mineralvann.

Hadde aldri giddet mæte venninne kun for å "drikke"

Anonymkode: 33cf8...0aa

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber 100 prosent og har ikke barn. Også jeg takler alkohol kun en sjelden gang. Helst kun i sommerferien faktisk.  Ellers verdsetter jeg god mat, brus og en hyggelig samtale med venner oftere. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er helt lik 🙈 jeg vil ikke ødelegge helga 😅 er veldig sjeldent jeg går ut å har kommet med samme svar selv 😂😂

Anonymkode: 39a2e...453

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...