Gå til innhold

Rar kommentar fra venninne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har flere ganger invitert ei venninne hit for å drikke og kose oss. Men hun har bestandig unnskyldninger. Er sliten eller skal på håndball kamper med barn. Sist helg når jeg spurte så svarte hun: kan vi ta det ei helg i Mai? Er flere langhelger da. Jeg liker ikke å kaste bort ei helg ved å drikke når jeg jobber Mandag til Fredag. Var ikke det en rar kommentar?

Jeg vet at vi lever forskjellige liv. Hun i 100% jobb og hun har familie. Jeg jobber 50% og er alene. Vi begge sliter med fibromyalgi 

Anonymkode: 2040d...2e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Litt rar kommentar, men jeg skjønner henne.. med fullt familieliv og alt som hører med kan det føles som veldig bortkastet å drikke om man blir dårlig og sliten dagen derpå. 

Hva med å treffes uten å drikke? 

Anonymkode: bb373...dc8

• Liker 34
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår henne godt, helgen går fort om man drikker mye på en lørdag. En fredag er bedre, men langhelger er best 🙈

• Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes absolutt ikke det var en rar kommentar fra en som jobber fullt, og har familie. Ei helg går superfort, og mange ønsker å bruke den lille tiden på barna sine. Jeg hadde ikke orket å bruke lørdagen min på drikking, og deretter dårlig form på søndag. 

Anonymkode: 6840f...1d6

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som en mor med et sunt forhold til alkohol. 

Anonymkode: c0c6a...375

• Liker 35
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår henne 100%. Helgene er så korte og for henne starter antakelig søndagen kl 07 med barn uavhengig av om hun har «drukket og kost seg» dagen før.

Kan du ikke invitere henne på en annen type aktivitet?

• Liker 21
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg har flere ganger invitert ei venninne hit for å drikke og kose oss. Men hun har bestandig unnskyldninger. Er sliten eller skal på håndball kamper med barn. Sist helg når jeg spurte så svarte hun: kan vi ta det ei helg i Mai? Er flere langhelger da. Jeg liker ikke å kaste bort ei helg ved å drikke når jeg jobber Mandag til Fredag. Var ikke det en rar kommentar?

Jeg vet at vi lever forskjellige liv. Hun i 100% jobb og hun har familie. Jeg jobber 50% og er alene. Vi begge sliter med fibromyalgi 

Selvfølgelig er ikke det en rar kommentar - hun har fri to dager per uke og har familie, klart hun ikke ønsker å kaste bort en helg på å drikke med deg.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår henne 100%! 
jeg har også tusen unnskyldninger når folk inviterer meg for å drikke. Inviter meg på middag/lunch/teater/konsert eller What ever, og jeg kommer og viø faktisk prioritere venninnetid meg deg! Om du inviterer meg til en kveld der målet er å «kose seg med alkohol», da takker jeg pent nei med en unnskyldning. Det er ikke rom for slikt i livet mitt, det gir leg ingen glede. Vennskap og gode samtaler med et glass eller to, er derimot høyt prioritert.

Anonymkode: e2184...0dd

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde takket nei jeg også… Orker ikke bruke helgen på alkohol og fyllesyke. Har barn som krever sitt, står opp tidlig uansett om det er tirsdag eller søndag, og jeg gidder faktisk ikke prioritere bort helgen med familien for å drikke vin. 

Må dere drikke alkohol da? Er vel koselig å finne på ting som ikke innebærer å være våken halve natten eller drikke alkohol? 

Anonymkode: 784c3...6f8

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror du må komme deg ut i 100% jobb med fibromyalgi og forpliktelser om kvelden for å skjønne hva hun sa.

Anonymkode: eb1e0...cdb

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anononyma skrev (10 minutter siden):

Forstår henne 100%. Helgene er så korte og for henne starter antakelig søndagen kl 07 med barn uavhengig av om hun har «drukket og kost seg» dagen før.

Kan du ikke invitere henne på en annen type aktivitet?

Barna er store og en en tenåring, så hun kan sove lenge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Helgene er barna hjemme, og da man har mulighet til å få tid med de. Å møtes for å drikke er ikke noe småbarnsforeldre prioriterer. Kan du ikke heller invitere henne og barna på noe barnevennlig så kan barna leke mens dere tAr en kaffe og se på?

Anonymkode: 95753...577

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere drikke? Jeg prioriterer ikke å drikke forde om jeg ikke har små barn lenger men hverdagen er travel nok om ikke æ ska bruk helg på alkohol...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes ikke det var rart. Ville sagt avtalt en helg i mai jeg, eventuelt invitert til noe uten drikking. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hun er vel sliten etter en lang uke på jobb, den energien hun har vil hun vel bruke på familie. Så syns ikke det var så rart. Det tar på å jobbe 100% + pluss ha barn uansett om de er litt større. Er ikke sikkert hun er fullt så glad i å drikke som deg heller. 

Anonymkode: 41b21...135

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barna er store og en en tenåring, så hun kan sove lenge 

Har fibermyalgi selv, 100% jobb, to barn og en mann som virker slik at jeg potensielt kan sove ut om jeg har vært sent oppe. -Men fortsatt forstår jeg din venninne godt. Alkohol er bettenelsesfremmende, masse sukker og ikke godt for kroppen. Leddene mine er hovne og verker i flere dager etter en (fylle)fest, så det sparer jeg til det virkelig er verdt det (feks bryllup eller bursdagslag). Kan være at hun har det likt. Så om hun da sitter og super med deg på lørdagen blir søndagen jævlig og man har da i prinsipp «kastet bort» to fridager. Hun føler kanskje at det ikke er verdt det. Men hun viser velvillighet da, når hun foreslår en langhelg. Da får hun litt ut av fridagene sine kanskje også.

-Trenger ikke å være det heller, kanskje hun rett og slett ikke syntes det å sitte og drikke er like gøy som det du syntes det er?
Syntes ikke kommentaren hennes var rar. Syntes kanskje heller at du skal ta hintet og forsøke å foreslå en bedre aktivitet.

Anonymkode: 9946a...fb2

• Liker 9
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Forstår henne veldig godt. Selv sier jeg nei til noen glass på en lørdag, det må bli fredag for min del. Så har jeg to dager på å hente meg inn. For ja, jeg trenger faktisk det. Med mindre det virkelig faktisk bare blir to glass man tar, men det blir det jo aldri når det er venninnekveld. 

Anonymkode: 5f312...ef8

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...