Gå til innhold

Brudebukett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min forlovede skal i følge tradisjonen stå for anskaffelse av brudebuketten, men jeg har tenkt å servere ham noen ønsker og litt input. Så jeg titter litt rundt på de mange vakre bukettene som er å finne - og så lurer jeg på - finnes det noen uskreven regel om hvilken form buketten bør ha. Tenker da på i forhold til kjolen. Hvilken bukettform vil passe best til en helt smal kjole?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her finnes det ingen regler, og alt går ut i fra smak og behag. Calla-liljer har en periode vært veldig populært, men personlig har jeg ikke så sansen for disse bukettene.

Det viktige er at man får en bukett som passer til ens egen kroppsfasong, til ens farger og til kjolen. Lurt er det derfor at mannen din har med bilde av deg i kjolen og viser til blomsterdekoratøren når han skal bestille buketten.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjedelig med Cala liljer. Syns det er fint med en bukett som henger litt jeg. Den bør ikke være stor og prangende, men hvis kjolen er forholdsvis enkel og smal, kan det jo være morsomt med en bukett som gjør litt ut av seg :)

Skrevet

Titta på brudbuketter tillsammans, kanske din man har egna förslag och idéer om blommor och färger? Titta på Internet och jämför lite olika blomster, färger och sammansättningar. Vad passsar dig, din klänning och kropp och bröllopet i helhet?

Vilka övriga färger ska ni ha på bröllopet? Till bordsuppsatser, prydnad i kyrkan mm. Är det någon färg eller blomma som du eller din blivande man gillar?

Jag älskar gula rosor så den delen av buketten var ganska given för oss, sen såg min man vackra oranga gerbera som han föll för direkt. I övrigt gav vi blomsteraffären fria händer från våra blomsterval och med ett maxbelopp för buketten. Vi var ganska eniga om att vi ville ha en liten bukett utan "häng" för att passa till vårt lilla borgerliga bröllop. Tyvärr fick vi ingen hjälp av blomsterbutikerna här i Sverige med att titta på sammansättning och storlek på bukett, de var inte så intresserade då vi inte skulle köpa buketten hos dem och dessutom så visade de endast stora dyra arrangemang i sin pärm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...